Fitness Comeback Hulp Gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness Comeback Hulp Gevraagd

Hallo weer een nieuweling hier

Nouja nieuweling... ik heb al eerder fanatiek gefitnesst toen ik 17-19 jaar oud was, een jaartje of 2 fanatiek bezig geweest.
    Inmiddels ben ik 26, jarenlang niks meer gedaan en dus compleet uitgezakt haha.
    Vind het dus tijd voor mijn comeback.
    Om dit goed aan te pakken wil ik allereerst een goed voedingsschema maken.
    Ik heb dit inmiddels al ingevuld en zou graag willen weten hoe jullie erover denken, maar allereerst wat gegevens over mezelf:

Naam: Steven
    Leeftijd: 26
    Lengte: 183
    Gewicht: 80kg
    Vetpercentage: nog onbekend (weegschaal bf = 18%)

Wat was mijn doel?
    Als eerste wilde ik dus (3 weken geleden) mijn vetpercentage verlagen. Krijg namelijk een buik(je), lovehendels en vet op de borst.
    Ik ben toen begonnen met KT en cardio.
    Op niet trainingsdagen doe ik nog wel eens een half uur hardlopen.

Hoe zagen de afgelopen 3 weken eruit?
    Trainingsdag:
    9.00 boterham kilfilet
    10.30 boterham kipfilet
    11.30 boterham kipfilet
    13.00 boterham kipfilet
    14.00 boterham kipfilet
    16.30 boterham kipfilet

18.00 30 mins cardio
    18.30 1 uur KT

19.30 Avond eten, aardappels + groente + stuk vlees

21.30 Handje nootjes

En op een niet trainingsdag hetzelfde alleen dan geen training dus
    En dat was het wel zo'n beetje. Met een beetje geluk kreeg ik dus 1000 kcal per dag binnen. Nu ben ik dus van 82 kilo naar 80 kilo afgevallen.

Nu eens goed dit forum door gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk gewoon veel te weinig binnen krijg om echt goed af te willen vallen, vetpercentage te verlagen en ook nog eens spieren opbouwen...
    Omdat mijn lichaam zich in de 'spaarstand' begeeft.
    Please correct me if i'm wrong.

Wat is mijn doel nu?
    Een goed voeddingsschema en trainingsschema naleven waarmee ik mijn vetpercentage verlaag naar +-10% zonder in te leveren op eventuele spier opbouw.

Eerst maar eens beginnen met het voedings schema.
    Graag hoor ik jullie meningen hierover.

Groeten!
    Steven
    Attached Files

Owja, omdat jullie graag foto's zien... deze heb ik vanmorgen even snel gemaakt

Ik zal tijdens mijn vorderingen regelmatig fotos proberen te maken en up te loaden.
    Moet alleen echt even mn voedinggschema op orde krijgen!

Dus, wie helpt?!
    Attached Files

Comment

Welkom Steven en succes!
      Volgens mij een redelijk goed voedingsschema! Alleen de honing vlak voor het slapen zet ik mijn vraagtekens bij. Misschien een whey na je training erbij?
      Verder laat ik het voedingsschema liever aan anderen over die er meer kijk op hebben!
      I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

ziet er goed uit, hoeveel wil je wegen ?

Comment

welkom steven, je voedingschema van afgelopen 3 weken lijkt nergens op iedergeval.

Comment

@Torque, dat kan, maar misschien een idee om aan te geven wat er dan anders/beter zou moeten in het voedingsschema? Dan heb ik maar ook Steven er wat aan........
            En ja, heb behoorlijk veel stickies gelezen!
            I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Originally posted by leandero10 View Post
              @Torque, dat kan, maar misschien een idee om aan te geven wat er dan anders/beter zou moeten in het voedingsschema? Dan heb ik maar ook Steven er wat aan........
              En ja, heb behoorlijk veel stickies gelezen!
              In ieder geval behoorlijk minder brood .... begin met brinta/havermout voeg wat meer eiwitten toe gekookte eieren ofzo tussendoor... eindig de dag met kwark....

oh ik zat nog naar je tekst te kijken sorry
              Last edited by johninho123; 04-07-2012, 12:27.

Comment

je nieuwe schema is stukken beter, probeer bij maaltijd 2, 4 en 5 wat meer eiwitten binnen te krijgen iedergeval.

Comment

Originally posted by beerke N View Post
                  ziet er goed uit, hoeveel wil je wegen ?
                  Op dit moment weeg ik 80 en ik denk dat ik eerst zo rond de 75 wil wegen zodat mn vetpercentage een stuk lager is.
                  Vervolgens zou ik met spiermassa wel zwaarder worden. Maar als ik rond de 75 weeg zou ik dan ook rond de 10% vetpercentage zitten? Weet niet precies wat reeël is.

Originally posted by Torque View Post
                  welkom steven, je voedingschema van afgelopen 3 weken lijkt nergens op iedergeval.
                  Nee dat weet ik, dat is ook precies de reden dat ik nu hier om hulp vraag

Originally posted by Torque View Post
                  je nieuwe schema is stukken beter, probeer bij maaltijd 2, 4 en 5 wat meer eiwitten binnen te krijgen iedergeval.
                  Wat raad je precies aan? Ik zit namelijk nu al aan de 2696 kcal...

Het hoofddoel is als eerst vetpercentage verlagen...
                  De vraag is dus, ga ik met dit schema mn vetpercentage verlagen??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X