hoe zite het op niet trainingsdagen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe zite het op niet trainingsdagen?

beste mede forummers,

momenteel ben ik thuis goed bezig met trainen en heb er ook veel zin in.
    tevens wil ik voorop stellen dat ik ook beginnend rookie ben en nu ongeveer 1 maandje bezig ben.

heb alles op orde gemaakt volledig voeding schema gemaakt voor 7 dagen om afwisseling te hebben in mijn voedsel maar wel in de goede verhoudingen.

ik volg het training schema welke in de sticky staat (4 dagen schema)

heb een trainings bank gekocht met halters en halterstang. beetje alles er op en er aan om ook meteen goed te kunnen trainen.

echter vraag ik me nu af hoe het zit met de dagen dat ik niet train.

ik ben 1,77 meter.
    mijn gewicht is momenteel 74,9 kg
    vetpercentage ligt nu nog op 18,4 althans dat zegt de weegschaal.(vetpercentage meter wil ik nog gaan aankopen)

momenteel heb ik gekozen om meteen te gaan bulken.
    Als ik het schema wat op het forum staat (excel sheet) heb ingevuld komt dit uit dat ik dagelijks 2499 kcal moet innemen voor bulk.

dus alle dagen ben ik daar dan ook vanuit gegaan en daarop mijn schema opgebouwd.

nu is de vraag moet ik deze 2499 kcal ook aanhouden op NIET trainingsdagen of moet ik op die dagen op mijn dagelijkse behoeften gaan eten?

het is natuurlijk ook van belang wat mijn doel is.
    mijn doel is om flink gespierd te gaan worden en uiteindelijk mijn bf naar beneden te krijgen.

daarom zit ik nu in conclaaf of ik moet bulken of moet gaan clean bulken alleen mag ik vanuit de regels gezien nu nog geen foto's posten omdat ik nog te weinig posts heb. anders zou ik jullie kunnen laten beoordelen wat voor mij het beste zou zijn om te doen?

ik ben nu ook al bezig om elke week foto's te maken om mijn vooruitgang te kunnen zien maar dat wil ik later in een log gaan verwerken hier op het forum.

hopende op jullie reactie en expertise.

groetjes stefan.
    Last edited by stefke001; 08-07-2012, 14:00.

je kan elke dag hetzelfde eten zodat je over een week gerekend je totaal berekende behoefte binnen krijgt. maar als je je onderhoud per dag berekend dan eet je op niet KT dagen ws te veel.

ik zou iets minder eten op niet KT dagen omdat je behoefte lager ligt. op KT zou ik juist meer eten zodat je over de week gerekend alsnog op je volledig berekende behoefte zit.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

je weegt 75kg en je moet maar 2500kcal naar binnen werken tijdens een bulk? is dat niet wat weinig?
      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

dank je voor je reactie! dan klopt mijn gedachte dat ik dus te veel eet op niet trainingsdagen.

tevens heb ik mijn voedingsschema gepost hierin staan mijn gegevens precies uitgesplitst en hoe alles is opgebouwd.

ik ben er dan ook vanuit gegaan dat mijn calorie behoefte klopt met wat er berekent wordt.
        Attached Files

Comment

Volgens mij moet je activiteitsfactor naar 1,55
          Unless you puke, faint or die, KEEP GOING!

Comment

zou gewoon altijd hetzelfde blijven eten. Vaak zit het verschil al in je post workout shake. Die rustdag heb je je voedingsstoffen gewoon hard nodig om te herstellen.

Comment

Originally posted by Femmy View Post
              Volgens mij moet je activiteitsfactor naar 1,55
              Dank je dit heb ik over het hoofd gezien omdat ik het rustig wilde inschatten maar ik heb het meteen aangepast en dat scheelt inderdaad veel.
              ik kom nu op 2882 aan kcal per dag dus zat dus nog onder mijn onderhoud niveau.

alleen blijft bij mij de vraag nu spelen of mijn vetpercentage dan niet te hoog komt op moment ik nu op bulk ga eten omdat ik al op 18,4 zit?

Comment

Originally posted by stefke001 View Post
                ik kom nu op 2882 aan kcal per dag dus zat dus nog onder mijn onderhoud niveau.

alleen blijft bij mij de vraag nu spelen of mijn vetpercentage dan niet te hoog komt op moment ik nu op bulk ga eten omdat ik al op 18,4 zit?
                als je al op 18,4 %bf zit, waarom wil je dan bulken?

Ik zou beginnen op een behoefte bepaling van 2700cal per dag als onderhoudsbehoefte en dan vanuit die basis gaan bekijken hoe je lichaam reageert op de voeding.
                Maak een goed voedingsplan met goede voeding en kijk dan 4 weken lang goed naar jezelf in de spiegel en af en toe naar de weegschaal. Val je af dan eet je te weinig, wordt je snel veel zwaarder en vetter dan eet je teveel of teveel van het verkeerde.
                Je kan dan aan de hand van de veranderingen in je fysiek kleine aanpassingen doen om je progressie te sturen naar een meer optimale situatie.
                ps, op bulkbehoefte hoef je niet persee veel vet te gainen....ligt aan wat je eet en hoe je training daar op aangepast is.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

+1

En misschien een caliper kopen, zoveel kosten die niet
                  Unless you puke, faint or die, KEEP GOING!

Comment

ik wil ook een caliper gaan kopen alleen als ik op bodyenfitshop kijk zie ik verschillende staan maar weet niet echt welke hier nu de beste van is.

tevens wat betreft de eerste 4 weken zie ik zeker wel progressie in mijn spiermassa toenemen alleen lijkt het wel of mij buikje iets meer naar voren komt.

maar mijn zogenoemde love handels lijken wel af te nemen.
                    momenteel kom ik ongeveer per week zo'n halve kilo aan. maar denk als ik het hier zo lees niet heel erg vreemd is als mijn spiermassa toe aan het nemen is.

kan het zijn dat mijn buik meer naar voren komt doordat mijn buikspieren ook groter worden waardoor het lijkt dat mijn buik groeit?

wat betreft voeding denk ik dat ik wel aardig in de richting zit geen transvetten meer of in ieder geval zo min mogelijk, tevens zout en suiker vermijd ik ook zoveel mogelijk. stevia als vervanger. geen koffie althans 1 bakje in de avond na het werk maar meer ook niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X