voeding schema gemaakt, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voeding schema gemaakt, tips?

Zojuist een voeding schema gemaakt. Ik wil gaan cutten omdat ik te veel vet heb. Wil droog trainen! Dat ik mijn schema maakte, kwam ik er al snel achter dat ik veel te weinig at al die tijd.

Ik zit nu totaal op 3k kcal, dat is 400 kcal minder dan ik nodig zou moeten hebben. Weet niet hoe accuraat de cijfers precies zijn. (vooral omdat ik mn lichaams vet niet weet, het was 28.5%)

Als ik dus dagelijks ga sporten 4x per week, verbrand ik die dagen dus gemiddeld 700kcal extra.

Zijn mijn verhouding correct wat eiwitten, kl en vetten betreft?
    Attached Files

Welkom op het forum, je schema moet nog iets aangepast worden veel te veel kl en te weinig eiwitten.
    Minder brood meer vis, kip ect.

Comment

als je je bf% niet weet doe je een schatting die een beetje in de buurt ligt van de laatste meting.
      bijvoorbeeld 25%. Als je daar vanuit gaat dan zit je met je voeding in calorie waarde rond de onderhoudsbehoefte van je VVM, dus prima.

Probeer wat meer in elke maaltijd eiwitten te stoppen en te beginnen bij je ontbijt. bijvoorbeeld 2 eieren bij je ontbijt.
      Je dagelijkse totaal liefst als basis evenredig verdelen over alle maaltijden. Dat maakt het makkelijker te overzien als er aanpassingen nodig zijn en waar e.e.a. aan te passen. Als je nu bijvoorbeeld de appel uit je dieet haalt mis je ook gelijk een maaltijd....
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        als je je bf% niet weet doe je een schatting die een beetje in de buurt ligt van de laatste meting.
        bijvoorbeeld 25%. Als je daar vanuit gaat dan zit je met je voeding in calorie waarde rond de onderhoudsbehoefte van je VVM, dus prima.

Probeer wat meer in elke maaltijd eiwitten te stoppen en te beginnen bij je ontbijt. bijvoorbeeld 2 eieren bij je ontbijt.
        Je dagelijkse totaal liefst als basis evenredig verdelen over alle maaltijden. Dat maakt het makkelijker te overzien als er aanpassingen nodig zijn en waar e.e.a. aan te passen. Als je nu bijvoorbeeld de appel uit je dieet haalt mis je ook gelijk een maaltijd....
        Top dank je wel!
        Twee eieren in de ochtend, dan kook ik er wel gelijk 12 voor de hele week.
        Kan t best de dooier er uit halen toch?
        Te veel koolydraden wordt er ook geroepen, als ik daar weer op bezuinig kom ik niet aan mijn kcal. Waar kan ik brood dan t best mee vervangen?

Voor meer eiwitten, raad je een eiwitshake aan voor na de training?

Comment

Originally posted by ItsYuri View Post
          Waar kan ik brood dan t best mee vervangen?

Voor meer eiwitten, raad je een eiwitshake aan voor na de training?
          Brood misschien vervangen door rijst...?

Ik zie dat je geen whey hebt gebruikt... dit is toch wel een erg goede toevoeging van eiwitten op je voedingsschema.

Ik zou dan bij maaltijd 1 een schepje whey doen, dan zit je gelijk goed met de eiwitten.
          Gooi die appel uit maaltijd 2 naar de pre-workout en zorg voor een degelijke maaltijd.

Na de training idd een lekker eiwitshakie.

Comment

Originally posted by Waynehead View Post
            Brood misschien vervangen door rijst...?

Ik zie dat je geen whey hebt gebruikt... dit is toch wel een erg goede toevoeging van eiwitten op je voedingsschema.

Ik zou dan bij maaltijd 1 een schepje whey doen, dan zit je gelijk goed met de eiwitten.
            Gooi die appel uit maaltijd 2 naar de pre-workout en zorg voor een degelijke maaltijd.

Na de training idd een lekker eiwitshakie.
            Top, dank je wel!
            Ik heb een hekel aan rijst, werken rijstwafels ook?
            Vroeger gebruikte ik wel is een eiwitshake, maar ik denk dat dat een weightgainer was. Welke whey kan ik het best gebruiken voor cutten ?

Ik ga mn schema weer aanpassen!
            Last edited by ItsYuri; 13-07-2012, 10:39.

Comment

voedingsschema Yuri.xls

Hier is mijn nieuwe voeding schema, wat vind je er van?

Comment

Iemand nig tips?
                Ga maandag namelijk beginnen en vandaag boodschappen doen, dus als iemand nog op of aanmerkingen heeft, hoor ik ze graag!

Comment

Los van het feit dat je volgens het schema meer moet eten, ookal ga je cutten, even het volgende:

Productkeuze is wel oke dacht ik. In veel rijstenwafels zitten nogal wat zouten, dus wel even in de gaten houden dat je niet te veel zout inneemt.

Je appel in de middag (15:30) zou ik in de ochtend nemen, je lichaam kan dan beter die fructose hebben dan op dat tijdstip. Pre-wo is ie prima dacht ik.

je eet aardig baas in de middag trouwens. 7(!) sneetjes brood? aardig gek . kan je misschien ook wat beter verdelen, en 3 sneetjes broodjes om 15:30 ofzo nemen.

Daarbij neem je te weinig vetten, neem bijvoorbeeld nog wat grammen ongezouten pinda's oid dan heb je gelijk ook wat meer kcal

en verder.. gewoon proberen man, dat is de enige manier om te kijken of het werkt.. succes!!

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                    Los van het feit dat je volgens het schema meer moet eten, ookal ga je cutten, even het volgende:

Productkeuze is wel oke dacht ik. In veel rijstenwafels zitten nogal wat zouten, dus wel even in de gaten houden dat je niet te veel zout inneemt.

Je appel in de middag (15:30) zou ik in de ochtend nemen, je lichaam kan dan beter die fructose hebben dan op dat tijdstip. Pre-wo is ie prima dacht ik.

je eet aardig baas in de middag trouwens. 7(!) sneetjes brood? aardig gek . kan je misschien ook wat beter verdelen, en 3 sneetjes broodjes om 15:30 ofzo nemen.

Daarbij neem je te weinig vetten, neem bijvoorbeeld nog wat grammen ongezouten pinda's oid dan heb je gelijk ook wat meer kcal

en verder.. gewoon proberen man, dat is de enige manier om te kijken of het werkt.. succes!!
                    Ja ik zat inderdaad al te denken om die middag lunch wat te meer over de dag te verdelen. Overigens las ik ook, dat fruit het cutten neit echt bevorderd.
                    Dus denk dat ik al het fruit vervang voor iets anders. Ik ga inderdaad even wat meer vette er in gooien dan, dacht zelf aan walnoten of cashewnoten door de kwark savonds stampen en of door de brinta smorgens.

Ik zal kijken of er een goede vervanger is voor rijstwafels, normaal rijst heb ik geen zin om te maken elke dag namelijk en buiten dat vind ik het niet lekker.

Bedankt voor je advies!

Comment

ik zou je fruit er niet zomaar uitgooien, er zitten ook veel vitaminen en dergelijke in, is sowieso gezond. minimaal 1 stuk fruit per dag vind ik altijd wel aan te raden. Beste tijd om te nemen is sochtends, of rond training, dan kan je lichaam ze goed gebruiken zonder dat je onnidige insulinepieken creeert.

Nogmaals, rijstewafels kan prima hoor, en je hebt ze ook ongezouten. iemand heeft volgens mij ook laatst een artikel/onderzoek gepost waaruit bleek dat zouten niet altijd zo ongezond zijn als we denken.. dus daar zu ik me niet te druk om maken. Gewoon uitprobren je schema, je merkt het vanzelf..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X