meer gewichts toename maar hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meer gewichts toename maar hoe?

Hallo,

ik ben ook nieuw hier. Ik ben een man van 39, ik weeg momenteel zo'n 70kg bij een lengte van 1,90m. Mijn probleem is dat ik een beetje aan de magere kant ben. Deels door een verkeerd eetpatroon, deels ook gewoon "mijn bouw". Graag zou ik wat meer vetweefsel kweken en flink in lichaamsgewicht willen toenemen. Ik verbrand vrij veel calorieën op een dag; ik fiets vrijwel dagelijks naar mijn werk en terug naar huis (2x8km) en voor mijn baan ben ik veel in beweging (zorg). Nu weet ik dat ik, om bij te komen, boven mijn behoefte moet gaan zitten, maar hoe kom ik erachter wat mijn behoefte is?

Al mijn broeken zakken af en ik heb al heel wat gaatjes bij moeten prikken in mijn riemen en daar heb ik langzaamaan genoeg van. Door twee kids met wat pedagogische problemen heb ik nogal een hectisch leventje thuis. Dat icm wisseldiensten is er een verkeerd eetpatroon ontstaan en ben ik (ook door het fietsen) erg afgevallen. Op werkdagen eet ik 's ochtends 6 boterhammen (groen van de honger) en 's avonds eet ik die weer. Als ik vrij heb vervang ik die boterhammen 's avonds door een warme maaltijd. Niet echt calorie-rijk dus.

Wie heeft tips en waar kan ik nuttige informatie vinden?

Ik kan je verzekeren dat aankomen in vetmassa niet het gewenste resultaat zal leveren. Je kunt je beter richten op spiermassa. Kijk even in de stickies voor meer informatie.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Je eet 12 boterhammen per dag and thats it?
      laten we zeggen dat inclusief beleg een boterham 125 kcal bevat (ervan uitgaande dat je zowel kaas, vlees, zoet en van alles wat erop doet.

dan kom je uit op 1500 kcal. een normale man die niet eens zo gek veel beweegt, sport of stress heeft, verbrand al snel 2500 kcal per dag. Logisch dat jij zo mager bent geworden ICM je eetpatroon.

In eerste instantie zou ik dus heel simpel: Meer gaan eten. Denk aan een liter volle melk toevoegen over de hele dag verspreid (verspreid over enkele eetmomenten). tussendoor kun je 2x per dag een banaantje (met bijv een glas melk) nemen. (totaal 2400).

Begin daar eens mee. Dit zou in eerste instantie genoeg moeten zijn om het verder afvallen tegen te gaan, en misschien kom je de eerste aantal weken zelfs een beetje aan.

Als het je lukt dit nieuwe patroon een maandje ofzo vast te houden. Kijk dan of je 2-3x per week vrij kan maken om een uurtje te gaan sporten in een sportschool. krachttraining.

Verhoog tegen die tijd je voeding verder omhoog met nog een 1000 kcal extra. (sporten verbrand extra kcal + extra kcal voor groei). (in totaal zit je dan aan een 3400 kcal). (meer als dubbel zoveel als nu).

die 1000 kcal kunnen bestaan uit:
      25g eiwitten shake bij je ontbijt. eiwitten shake van 40g direct na je training. aan die shake kun je 40g druivensuiker in poedervorm toevoegen (dextrose). Bakje magere kwark + 50g walnoten voor je gaat slapen. Dat is in totaal 1000 kcal extra.
      Last edited by dynobet; 11-07-2012, 08:33.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ten eerste, allebei bedankt voor jullie reacties.

Damn, sportscholen zijn niet echt mijn ding. Middels een strak voedingsschema dacht ik het ook te redden...niet dus. Met meer caloriën neem je in omvang toe maar als je dit na verloop van tijd verminderd omdat je een bepaald gewicht bereikt hebt, wat dan? Keldert je gewicht dan weer? In feite zou ik dus dat nieuwe eetpatroon jaren moeten vasthouden. Niet dat dat erg is, maar ik vroeg het me gewoon af.

Speelt aanleg geen rol? Veel mensen hoeven maar een bakje pudding aan te kijken of ze hebben er al een kilo aanhangen. Ik zou wel heel veel bakjes moeten bekijken om (alleen daarvan) bij te komen.

Comment

Ik vind aanleg altijd een groot woord.
          Elk pontje komt door het mondje blijf ik bij.

Aanleg creëren je ouders bij je als het ware, als je ongezond leeft in je jonge jaren (door je ouders dus) maak je vetcellen aan die je nooit meer uit je lichaam krijgt.
          Als jij van overgewicht komt zijn de cellen leeg maar bestaan ze nog steeds, ga je terug in je oude patroon zitten zo weer die vetcellen vol.

Heb jij nooit deze vetcellen aangemaakt in je jonge jaren dan zal je minder snel dus aankomen.

Ja als jij je naar 100kg werkt en je stopt met al dat extra eten zal je langzaam weer terug zakken naar een bepaald gewicht, als je zwaarder wilt zijn zal je dus altijd meer moeten eten dan je nu doet.
          Natuurlijk is er wel een grens aangezien je stofwisseling wat langzamer gaat naarmate je ouder word.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X