Hoeveel moet ik aanpassen? Eerste "eetschema"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel moet ik aanpassen? Eerste "eetschema"

Hallo;

Na mijn introductie gelijk een eerste post:
    Al bijna een maand houd ik bij wat ik eet; om zo meer zicht te krijgen of ik wel goed genoeg eet. Mijn doel is om 1) een gezonder lichaam te krijgen, dus minder suiker, transvetten, veel groenten en 2) een strak lichaam te krijgen.

Vanuit alle topics hier heb ik begrip dat ik mijn KCAL inname 500KCAL lager moet zitten om het vet weg te krijgen. Mijn progressie houd ik bij door middel van foto's; om de week maak ik een foto van mijn zijkant & voorkant. Het lijkt over het algemeen wat strakker te worden; maar eigen bedrog zit in een klein hoekje.

Graag laat ik me adviseren door jullie.

Activiteit: CrossFit 3/4 keer in de week, over het algemeen in de ochtend.

Kunnen jullie een advies geven over hoe ik nu eet? Ik heb geprobeerd het zo netjes mogelijk te loggen.

Wat ik eet Link: https://docs.google.com/spreadsheet/...WhudEtGMVd2VlE

Dagindeling
    06:30 Wekker,
    06:40 30 Gram Isolaat Shake
    07:00 Fietsen naar CF Box
    07:30 - warm up + instructie
    07:50 - de oefeningen (gem 25 minuten)
    08:25 - cooling down
    09:00 30 Gram Isolaat Shake
    12:15 - Lunch (zie schema, soms groente hap van avond eerder, soms ordinair brood met salami)
    16:00 - Eventueel bak kwark om honger gevoel te stillen of wat nootjes
    18:30 ± 19:00 Avond eten

Op dagen dag ik niet train ontbijt ik met vaak met gebakken eitjes.

Het bakken van eieren / vlees probeer ik zoveel mogelijk in kokosolie te doen.

Ben benieuwd naar jullie suggesties.

Geen idee wat je stats zijn, maar ontbijt is sowieso te mager hoe groot/klein je ook bent, zou gewoon standaard 2 boterhammen met eitjes doen en een stevig glas halfvolle melk en de whey dus weglaten bij het ontbijt (wel na de training nemen!) en na de training zou ik een vorm van snelle suiker toevoegen (dextrose?)
    Middageten salami moet kipfilet zijn natuurlijk, salami in de cut kan eigenlijk niet.

Verder in je spreadsheet, aardappelkroketjes, kroketten, beef burgers, biertjes, wit-biertjes, rum, ontbijtspek, braadworst pizza en BAKKEN met whey terwijl je voeding nog niet in orde is.
    Je kunt alle bovenstaande zondes niet teniet doen door maar bakken poeder naar binnen te gooien, het heet niet voor niks een supplement dient enkel aanvulling te zijn op je goede train/eet-schema.
    Zou nog een x goed nadenken of je wel echt een 'strak-lichaam' wil want dat houd natuurlijk meer in dan 4x pw 20 min crossfitten en whey eten

Comment

Hele schema is bagger. Whey sochtends is zon punt niet je wilt snelle eiwitten na lange nacht rust.
      maar gooi alles wat enigszins junk is er uit...

verstandig is om je onderhoud uit te rekenen. Maak op deze waarden en voeding schema bestaande uit 5-6 maaltijden waarin je KEV waarden zoveel mogelijk gelijk liggen. Neem in de schema ook de macros op. Dus alle en totale Kcal, en KEV waarden.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ha Aktito en Teddek;

Bedankt voor jullie reactie. De eerste keer dat ik de informatie las kwam dit als redelijk "pijnlijk" over, voor mijn gevoel at ik redelijk healthy met af en toe een "uitschieter" aan de ongezonde kant. O.a. de transvetten heb ik in de loop der jaren al proberen te schrappen.

Qua voeding laat ik mij veel inspireren door paleo levensstijl. Dus laag in carbs en hoog in eiwitten & (natuurlijke/gezonde) vetten. Dat verklaart waarom ik nog best wat vet vlees eet als braadworst & ontbijtspek.

Jullie feedback heb ik meegenomen en mijn eetschema meer proberen aan te passen. De salami heb ik ingeruild voor kipfilet & rosbief. De ongezondere zaken zoals patat/pizza heb ik geprobeerd er nog meer uit te halen. Af en toe blijf ik dit nuttigen, al haal ik zelf er minder plezier uit vet eten.

Het uitrekenen van de macro's ben ik nog niet aan toe; hier zal ik iets meer discipline voor nodig moeten hebben om dit extra uit te gaan rekenen.

Comment

Vet uit braadworst en ontbijtspek?
          Haal je vetten uit vette vis!

Comment

Verzadigd vet is niet per definitie slecht. Mits je tegenover de verzadigde vetten, voldoende onverzadigde vetten neemt. De verhouding is van belang, ook tussen de omega 3 en 6 vetten onderling.

Je houdt nogal van ontbijtspek en salami zie ik. Je zou dit kunnen vervangen. Het gaat dan vooral om de zoute en rooksmaak. Denk eens aan gerookte kalkoenfilet, gerookte kipfilet of gerookte makreel. Erg lekker is bijvoorbeeld een gebakken ei(wit)pannenkoekje met daarin gerold wat gerookte zalm.

Zo zou je meer alternatieven kunnen zoeken in de smaak waar je van houdt. Je kunt bijvoorbeeld gerookt paprikapoeder kopen om de smaak van salami te 'vervangen'.

Bon appetit.

Comment

Ha Pallas bedankt voor je tip. Het gaat inderdaad om de gezoute / gerookte smaak. Ik had nog niet over deze vervangers gedacht om zo mijn omeletten aan te vullen. Ook de tip van gerookte paprikapoeder waardeer ik.

Verse vis is iets wat ik nog steeds te weinig eet.. tegenwoordig probeer ik wel stoofpotjes met (diepvries) zalm, tilapia of pangasius te maken.

Het laten staan van de rijst, aardappelen en broodjes voor de maaltijd vind ik eigenljk helemaal niet meer lastig. Bedankt voor de extra input.. eens kijken hoe mijn lichaam de komende tijd veranderd als ik er meer op ga letten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X