vasten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hij stelt een vraag en bijna heel deze topic gaat over jullie meningen over Ramadan!

Tuurlijk mag iedereen een mening hebben maar doe het alsjeblieft op een andere manier!

De Islam vraagt 5 dingen van ons en daar valt vasten ook onder, dus we doen dat! Hoe weten jullie nou of de armen er niks aan hebben? Wij horen, mits je financieel goed zit, dagelijks geld te geven aan de armen waarmee hij/zij een dag kan rondkomen.

Sommige geloven niet in god, maar ik weet zeker dat jullie 'OH GOD, HELP ALSJEBLIEFT!' roepen tijdens moeilijke momenten.

Comment

Originally posted by SLCN View Post

Sommige geloven niet in god, maar ik weet zeker dat jullie 'OH GOD, HELP ALSJEBLIEFT!' roepen tijdens moeilijke momenten.
      haha.... nee..... ik kijk wat ik aan de situatie moet gaan doen ipv te roepen en te bidden, ik laat niet iets aan het toeval over.
      Make it happen, shock everyone!

Comment

Wahah o help o help:P

Comment

Originally posted by Mrlilbaros12 View Post
          Sorry voor als ik je beledig maar dat vasten en al vind ik zo'n Bullsh*t!
          Waarom honger lijden voor niks en hoe weet je dat er zo zeker een 'god' bestaat?
          Oke ik ben hier niet te komen om vragen over jou godsdienst te stellen maar om je te helpen.
          vasten is dat je voelt wat arme mensen voelen! oke dan zegge jullie daar worden de arme toch niet beter van.. en s'avonds proppen jullie je weer helemaal vol.. dat klopt
          het is ook niet daar voor dat arme zich beter voelen. na een heledag niet te hebben gegeten leef je net als de arme en s'avond waaneer je weer eet dan zie je dus hoe veel geluk we hebben dat we ons maag weer kunnen vullen en daarvoor dankbaar moeten zijn dus bidden (bedanken) dat je een goed leven hebt.
          I have stopped saying I wish, I have started saying I WILL !!

Comment

Originally posted by ergun55 View Post
            vasten is dat je voelt wat arme mensen voelen! oke dan zegge jullie daar worden de arme toch niet beter van.. en s'avonds proppen jullie je weer helemaal vol.. dat klopt
            het is ook niet daar voor dat arme zich beter voelen. na een heledag niet te hebben gegeten leef je net als de arme en s'avond waaneer je weer eet dan zie je dus hoe veel geluk we hebben dat we ons maag weer kunnen vullen en daarvoor dankbaar moeten zijn dus bidden (bedanken) dat je een goed leven hebt.
            oke allemaal leuk en aardig maar hoe weet jij zeker dat er een god bestaat en dat je niet voor jan lul aan het vasten, bidden etc bent?

Jullie hebben toch allemaal regels in de zogenoemde 'Koran' waar jullie je aan moeten houden zoals niet gokken enz.
            Hoe in godsnaam wist jullie profeet of diegene die dat boek schreef dat toen gokken bestond? ( ik noem maar een voorbeeld he)
            toen der tijds had je toch nog helemaal geen geld?

ik wil je niet discrimineren of wat dan ook, maar ik vind het allemaal echt bullshit.

Comment

Originally posted by ergun55 View Post

vasten is dat je voelt wat arme mensen voelen!

Waarom je 's avonds dan helemaal randje vol proppen. wil je echt voelen wat arme mensen voelen, leef dan gewoon de gehele ramadan op het absolute minimum.

Geen dure dingen, maar gewoon water/melk en brood/rijst. met mate dus enkel zoveel als je nodig hebt. Sorry maar als je savonds gewoon ongelimiteerd kan eten, dan kom je gewoon aan je dagelijkse kcal, en zul je nauwlijks honger voelen (dorst wel).

na een heledag niet te hebben gegeten leef je net als de arme

behalve dat die arme zich 's avonds niet helemaal vol kan stoppen. Maar ook in de avond/nacht weinig tot niets te eten heeft.

en s'avond waaneer je weer eet dan zie je dus hoe veel geluk we hebben dat we ons maag weer kunnen vullen

dit gedeelte snap ik wel

en daarvoor dankbaar moeten zijn dus bidden (bedanken) dat je een goed leven hebt.

Beetje krom dit. Je weet nu een heel klein beetje hoe het is om "arm" te zijn en honger/dorst te hebben. Je weet nu deels hoe moeilijk het is om een dergelijk leven te leiden (al is het totaal niet te vergelijken, want jij hebt een warm huis en bed, terwijl veel mensen dit niet eens hebben), en wat ga je vervolgens doen: bidden om god te bedanken voor hetgeen jij hebt gekregen??

Waarom Bid je niet voor de arme mensen, dat deze ook een goed leven krijgen. Of wat zeg ik, met bidden verander je helemaal niets. Wil je iets veranderen moet je zelf dingen DOEN.

Waarom zorg jij er niet voor dat deze arme mensen een beter leven kunnen krijgen door acties en daden. Niet alleen tijdens ramadan, maar het hele jaar door.

Ik heb zelf als nederlander een keer de ramadan meegedaan (met een iraanse vriend van me). Niet omdat ik gelovig ben of moslim, maar omdat ik gewoon wou ervaren hoe het is.

Ik ben van mening dat je beter 365 dagen per jaar goed voor je medemens kan zijn, geen voeding verspillen/weggooien, duurzaam omgaan met onze wereld, behulpzaam zijn (vooral bij mensen die dit nodig hebben), opkomen voor anderen die dit zelf niet kunnen/durven etc etc. Dan dat je iets langer als een maand overdag niet eet.

naja is mijn mening dan he.

wil je voelen hoe arme mensen leven, leef dan als iemand die arm is. leef op het minimale wat jij nodig hebt. geen dure luxe. Niet alleen qua eten en drinken, maar ook qua uitgaan, bios en ander vermaak zoals games kopen, shoppen, etc.

al het geld wat je bespaart (al snel een 300 euro per maand of meer), geef je weg aan mensen van wie jij denkt dat ze het beter kunnen gebruiken als jij. elke dag kun je dan 1 of meer mensen blij maken.
              ------------------------

Is verder erg offtopic.
              Ontopic: je kan gainen tijdens ramadan, door in die aantal uren toch alle benodigde kcal naar binnen te schuiven. Naar mijn mening schiet je dan aan het doel van de ramadan voorbij.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

oke allemaal leuk en aardig maar hoe weet jij zeker dat er een god bestaat en dat je niet voor jan lul aan het vasten, bidden etc bent?

Jullie hebben toch allemaal regels in de zogenoemde 'Koran' waar jullie je aan moeten houden zoals niet gokken enz.
                Hoe in godsnaam wist jullie profeet of diegene die dat boek schreef dat toen gokken bestond? ( ik noem maar een voorbeeld he)

ik wil je niet discrimineren of wat dan ook, maar ik vind het allemaal echt bullshit.
                Godsdienst kan de handvaten leveren dat iemand zich als "een goed mens" ontwikkeld. Dit betekent niet dat je een goed mens bent als je gelovig bent en een godsdienst volgt.

Dit is eerder afhankelijk van de dingen die jij doet en waar jij als mens voor staat. Geloof kan een positieve invloed hierop hebben, maar er zijn vast genoeg niet gelovigen die veel goed voor de wereld doen, en ook vast vele gelovigen die ondanks hun geloof (of soms zelfs VOOR hun geloof) een boel naars doen.
                ------------------

Het gaat dan ook niet erom dat je voor jan lul hebt staan vasten en bidden. Bidden kan mensen een "luisterend oor" bieden. Het kan mensen hoop geven, het kan ze helpen met het verwerken van dingen. etc etc. Het maakt dus helemaal niet uit of die god wel of niet bestaat. Of dat die "god" ooit wel of niet gezegd heeft dat gokken slecht is.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Godsdienst kan de handvaten leveren dat iemand zich als "een goed mens" ontwikkeld. Dit betekent niet dat je een goed mens bent als je gelovig bent en een godsdienst volgt.

Dit is eerder afhankelijk van de dingen die jij doet en waar jij als mens voor staat. Geloof kan een positieve invloed hierop hebben, maar er zijn vast genoeg niet gelovigen die veel goed voor de wereld doen, en ook vast vele gelovigen die ondanks hun geloof (of soms zelfs VOOR hun geloof) een boel naars doen.
                  ------------------

Het gaat dan ook niet erom dat je voor jan lul hebt staan vasten en bidden. Bidden kan mensen een "luisterend oor" bieden. Het kan mensen hoop geven, het kan ze helpen met het verwerken van dingen. etc etc. Het maakt dus helemaal niet uit of die god wel of niet bestaat. Of dat die "god" ooit wel of niet gezegd heeft dat gokken slecht is.
                  geloof mij mij beste meneer 99% van de mensen die bidden die doen dat alleen omdat ze geloven dat ze naar de 'hemel' gaan.
                  maar goed dankjewell voor je uitleg.

Comment

Vind jij alle geloof bullshit?
                    Train hard or go hormone

Comment

naar de hemel gaan ??wat een gelul ze stoppen je in de grond met een zware deksel erop en een meter grond er boven op
                      nee je lekker laten vertellen wat je wel en niet mag ,en als de rammadan voorbij is alles weer doen wat die zogenaamde god of profeet verboden heeft
                      is zo'n beetje leven tussen schijn en heil
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Lekker laten gaan joh. Men moet doen wat ze zelf willen. Wat het alleen is in de media. Is dat we het zo geweldiggggg moeten vinden dat de moslims dat doen.

Nou knap hoor, paar uur niet eten en 's avonds je helemaal volstouwen... ?

Hou alles wat bij geloof is lekker voor jezelf en val er andere niet mee lastig en dat geld voor elke geloof.
                        Ik wordt langzamerhand echt stront ziek van al die kut geloven. Amen
                        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by brillant View Post
                          ,en als de rammadan voorbij is alles weer doen wat die zogenaamde god of profeet verboden heeft
                          is zo'n beetje leven tussen schijn en heil
                          Maar zo is het van oorsprong niet bedoeld. Dat dit vaak gebeurt, is toch omdat mensen dat ervan maiken .De bedoeling zou zijn dat je dus ook na/voor/tijdens enzovoort de Ramadan, dus het hele jaar door, leeft zoals de Koran van je vraagt. Dat veel moslims dat niet doen ( en veel christenen net zo goed niet, in de Bijbel staat in grote lijnen eigenlijk hetzelfde) is niet het geloof of God af te rekenen maar de mensen zelf.
                          De mensen maken de schijnheiligheid. Neem nou het zwaar hervormde geloof, de zogenaamde "zwarten kousen kerk". Veel van hen hebben de schijnheiligheid uitgevonden. Er mag geen tv gekeken worden maar de tv staat stiekem op zolder. Geen seks voor het huwelijk, nou, er zijn nergens zoveel "moetjes" als daar........Maar de mensen die daar echt naar handelen, bedoelen het wel heel goed. Zij proberen op een goede manier te leven, rekening te houden met hun naasten, zorg te dragen voor de armen en hun kinderen waarden en normen bij te brengen.
                          Voor mij zijn het teveel regeltjes, ik word daar altijd een beetje kriegel van.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Jemig, ieder zijn ding toch... zolang een gelovige zijn geloof niet aan mij opdringt, zoals ik mijn ongelovigheid ook niet aan hen opdring, vind ik het allemaal best.

Ramadan is helemaal prima, ongeacht je beweegredenen daartoe...

Ik snap niks van geen enkel geloof, maar geen enkel geloof snapt niks van mijn ongeloof.. dus kortom... veel succes mannen en vrouwen van de ramadan, maar de zon is op, en ik lust wel een lekker kippetje.

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                              Jemig, ieder zijn ding toch... zolang een gelovige zijn geloof niet aan mij opdringt, zoals ik mijn ongelovigheid ook niet aan hen opdring, vind ik het allemaal best.

Ramadan is helemaal prima, ongeacht je beweegredenen daartoe...

Ik snap niks van geen enkel geloof, maar geen enkel geloof snapt niks van mijn ongeloof.. dus kortom... veel succes mannen en vrouwen van de ramadan, maar de zon is op, en ik lust wel een lekker kippetje.
                              Train hard or go hormone

Comment

Misschien moet je mensen in hun waarde laten en niet alles proberen te weerleggen met een paar Sesamstraat-stellingen. De intonatie in je post is erg oneerbiedig en neigt naar neerbuigend. De tekst "ik wil niet discrimineren ofzo" doet daar weinig aan af.
                                Ik heb er ook mijn mening over maar heb niet de arrogantie te denken dat ik daarmee het gelijk aan mijn kant heb.
                                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X