Lijnzaad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lijnzaad

Tegenwoordig eet ik alleen maar brood meer
    met lijnzaad nu wilde ik graag weten als dit een
    goede vervanger is voor lijnzaadolie.

Greetz Gerwin
    Verliefd zijn is net zoals in je broek schijten, iedereen merkt het, maar alleen jij hebt dat speciale warme gevoel!!!!

Licht eraan, zijn het echt hele zaden die in dat brood zitten?
    In dat geval heb je er niet heel veel aan, die kunnen namelijk nauwelijks verteerd worden.
    Komen er dus weer zo goed als heel uit zonder dat de benodigde voedingsstoffen zijn opgenomen...

Comment

Het kan zeer zeker geen vervanging zijn voor lijnzaadolie. Heb het brood ook op laatst, en het is lekker brood. Je kan het gewoon blijven eten naast je lepels lijnzaadolie.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Lijnzaad kan wel degelijk een vervanging zijn voor lijnzaad olie, zeker als het gemalen is. Het bevat nog meer dan lijnzaadolie het bevat ook de stof lignanen wat een anti-tumorwerking heeft.En tevens zitten ook per 100 gram 18 gram ala in en 30 gram vezels in. Met ala bedoel ik Alfa linoleenzuur .Dat is een essentieel vetzuur.
        Door de vezels is het dus ook zeer goed voor de darmflora en stoelgang.
        Het moet wel gemalen worden anders is het moeilijker om de olie die erin zit op te nemen.

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Als je verse lijnzaad hebt die gemalen is klopt je verhaal harold. Maar vaak is lijnzaad al helemaal ingedroogd als je het koopt, en dan heb je er niks meer aan, dan wordt het niet goed opgenomen. Als je barleans lijnzaadolie koopt zitten daar ook nog lignanen in. Heb die laatst besteld, en ga er binnenkort mee beginnen, eerst het oude flesje nog opmaken. Hij is wel erg duur, 20 euro voor 475 ml.

Bedenk ook dat je lijnzaad(olie) absoluut niet mag verhitten, en wat gebeurd er als je (lijnzaad)brood gaat bakken...

Comment

In gewoon lijnzaad zit dit ook allemaal keepit real, wat bedoel je met vers lijnzaad. Net van de plant?
            Je kan beter gewoon lijnzaad kopen en dan zelf malen. door het zelf te malen is het langer houdbaar omdat het niet bloot word gesteld aan lucht.En word het ook geen ranzige massa.

gRTz..

Comment

dan worden de zaakjes er later op geplakt
              Who's the Chef

Comment

Kortom als ik het zo hoor is het dus toch nog
                nodig om die lijnzaadolie te gebruiken.
                Maar is dit brood met lijnzaad ook echt beter als
                gewoon volkorenbrood of zal dit niks uitmaken.

Greetz Gerwin
                Verliefd zijn is net zoals in je broek schijten, iedereen merkt het, maar alleen jij hebt dat speciale warme gevoel!!!!

Comment

Je kan ook gewoon zónder lijnzaadolie leven. Daar ben ik nu mee aan het experimenteren en het bevalt goed.
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Tuurlijk kan je zonder lijnzaadolie leven, ik zelf neem het ook nooit. Maar ik zorg wel dat ik voldoende goede vetten binnen krijg. Dat hoeft uiteraard niet uit lijnzaadolie te zijn.

Grtz..

Comment

Het is ook niet pér se noodzakelijk om lijnzaadolie te nemen hoor. Maar het heeft zo'n mooie/goede samenstelling dat je imo je het gewoon moet nemen  

Uiteraard zijn andere vetbronnen ook prima, eidooier, noten, zalm, enz.

Comment

Ik vreet in de ochtend wel is wat pindakaas op me brood...haal ik ook wat vetjes uit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X