Hey allereerst mijn gegevens;
Lengte: 1,68
Gewicht; 57
Vetp: % 8.3
Voedinschema;
Ontbijt
40gram brinta met 250ml halfvolle melk
Maaltijd tussendoor
200gram franse magere kwark met een banaan.
Lunch
4 bruine boterhammen belegd met kipfilet, ei, pindakaas en of makreel.
De maaltijd tussendoor, Ik neem dit minstens een uur voor de training.
Whey Shake = 25gram whey en 300ml halfvolle melk
Direct na de training:
Whey shake = 25gram whey en 300ml halfvolle melk
1 uur na de training: Avondeten
Een lekkere gezonde maaltijd met voldoende eiwitten en koolhydraten.
Geen gefrituurde snacks, jus of varkensvlees.
Als toetje:
250gram franse magere kwark
Voor het slapen:
100gram Cashewnoten
Gehele dag door 2-4 liter water! (Drink niks anders, behalve melk in me shake of soms een groene thee )
------------------------------------------------------------------------------------------------
Total ;
Calorïeen: 1850
Vetten: 68.95
Koolhydraten: 165
Eiwitten: 142,25
---------------------
Met 4 Eieren: Calorie;2211,75 (KH-Eiwitten-Vetten) = 165 - 172,65 - 95,75
4 broodjes pindakaas: Calorie;2245,55 (KH-Eiwitten-Vetten) = 171 - 154,25 - 104,95
Met 1 Makreel: Calorie;2162 (KH-Eiwitten-Vetten) = 165 - 161,75 - 95
Met kipfilet: Kon ik niet echt vinden..
Gebaseerd zonder het Avondeten!
---------------------------------------------------------
Waar ik volgens berekeningen ongeveer heen moet;
Koolhydraten = lichaamsgewicht x 7 = 57x7= 399
Eiwitten = lichaamsgewicht x 2-3 = 57x2= 114 / 57x3= 171
Vetten = lichaamsgewicht x 1,5 = 57x1,5= 85,5
Questions:
1. Mijn vetten zijn hoger dan de berekeningen is dat erg of maakt het niet veel uit?
2. Mijn koolhydraten zijn nog niet hoog genoeg dit moet ik met me avondeten goed maken, wat is het beste avondmaal met goede en veel koolhydraten?
3. met de koolhydraten berekening zou ik bijna 400gram koolhydraten moeten eten, als ik eronder zit bijvoorbeeld 50gram is dat heel erg of ken ik er alsnog massa mee krijgen?
4. Cashewnoten voor het slapen is dat verstandig ?
Misschien handig om er bij te weten dat ik aan fitness doe ongeveer 1,5uur en 3x in de week. Ongeveer 10min cardio per keer dus 30minuten per week en de rest alle spiergroepen.
Als er eventueel enig advies is wat ik beter kan vermijden of beter kan doen dan zijn die antwoorden altijd welkom! Mijn vorige voedingsschema bestond uit meer calorieën veel yoghurt, halfvolle kwark, melk en gainer..aangezien me huid hier niet super tegen kan moest ik het veranderen maar tevens kwam ik niet goed genoeg aan en ik vond tijd om wat nieuws te proberen!
Ik wou hier graag na het weekend mee beginnen maandag 30juli en zo een 5 weken uitproberen, maar als er adviezen nog binnenkomen kan ik het nog veranderen en wellicht uitstellen!
Met vriendelijke groet,
Lengte: 1,68
Gewicht; 57
Vetp: % 8.3
Voedinschema;
Ontbijt
40gram brinta met 250ml halfvolle melk
Maaltijd tussendoor
200gram franse magere kwark met een banaan.
Lunch
4 bruine boterhammen belegd met kipfilet, ei, pindakaas en of makreel.
De maaltijd tussendoor, Ik neem dit minstens een uur voor de training.
Whey Shake = 25gram whey en 300ml halfvolle melk
Direct na de training:
Whey shake = 25gram whey en 300ml halfvolle melk
1 uur na de training: Avondeten
Een lekkere gezonde maaltijd met voldoende eiwitten en koolhydraten.
Geen gefrituurde snacks, jus of varkensvlees.
Als toetje:
250gram franse magere kwark
Voor het slapen:
100gram Cashewnoten
Gehele dag door 2-4 liter water! (Drink niks anders, behalve melk in me shake of soms een groene thee )
------------------------------------------------------------------------------------------------
Total ;
Calorïeen: 1850
Vetten: 68.95
Koolhydraten: 165
Eiwitten: 142,25
---------------------
Met 4 Eieren: Calorie;2211,75 (KH-Eiwitten-Vetten) = 165 - 172,65 - 95,75
4 broodjes pindakaas: Calorie;2245,55 (KH-Eiwitten-Vetten) = 171 - 154,25 - 104,95
Met 1 Makreel: Calorie;2162 (KH-Eiwitten-Vetten) = 165 - 161,75 - 95
Met kipfilet: Kon ik niet echt vinden..
Gebaseerd zonder het Avondeten!
---------------------------------------------------------
Waar ik volgens berekeningen ongeveer heen moet;
Koolhydraten = lichaamsgewicht x 7 = 57x7= 399
Eiwitten = lichaamsgewicht x 2-3 = 57x2= 114 / 57x3= 171
Vetten = lichaamsgewicht x 1,5 = 57x1,5= 85,5
Questions:
1. Mijn vetten zijn hoger dan de berekeningen is dat erg of maakt het niet veel uit?
2. Mijn koolhydraten zijn nog niet hoog genoeg dit moet ik met me avondeten goed maken, wat is het beste avondmaal met goede en veel koolhydraten?
3. met de koolhydraten berekening zou ik bijna 400gram koolhydraten moeten eten, als ik eronder zit bijvoorbeeld 50gram is dat heel erg of ken ik er alsnog massa mee krijgen?
4. Cashewnoten voor het slapen is dat verstandig ?
Misschien handig om er bij te weten dat ik aan fitness doe ongeveer 1,5uur en 3x in de week. Ongeveer 10min cardio per keer dus 30minuten per week en de rest alle spiergroepen.
Als er eventueel enig advies is wat ik beter kan vermijden of beter kan doen dan zijn die antwoorden altijd welkom! Mijn vorige voedingsschema bestond uit meer calorieën veel yoghurt, halfvolle kwark, melk en gainer..aangezien me huid hier niet super tegen kan moest ik het veranderen maar tevens kwam ik niet goed genoeg aan en ik vond tijd om wat nieuws te proberen!
Ik wou hier graag na het weekend mee beginnen maandag 30juli en zo een 5 weken uitproberen, maar als er adviezen nog binnenkomen kan ik het nog veranderen en wellicht uitstellen!
Met vriendelijke groet,
Comment