Hulp nodig bij eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij eetschema

Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden 4x per week aan het fitnessen en ben dus nog beginnend. Ik heb het een en al gelezen op het internet wat je nou het beste kan eten, ook heb ik hulp van mijn zwager die er ook redelijk wat verstand van heeft. Ik ben 18 jaar, rond de 75 kilo en 1,83 m

Mijn eetschema is als volgt:

10:00 - 2 sneetjes brood met kipfilet

12:00 - 1 banaan, 250 gram kwark

13:00 - 2 sneetjes brood met kipfilet

15:00 - 250 gram kwark + eventueel stuk fruit

18:30 - avond eten (bestaat meestal uit aardappelen, groente en vlees of pasta)

20:00 - handvol cashewnoten + 250 gram kwark

22:00 - 2 sneetjes brood met kipfilet

Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden?

Suggesties zijn van harte welkom!

Owja, is het van cruciaal belang om je precies aan de tijden te houden? of is het niet erg dat het soms wat uitloopt?

Groeten, Mark

Ligt eraan wat je doel is. Wat wil je bereiken met je eetschema?

Werk het even uit, dit is geen doen zo. Dus met grammen, en in EKV-waardes. Als je een degelijk schema wil zul je even moeten tweaken. Het is wel eentonig hoor dit patroon. Productkeuze kan wss ook wat beter. Qua eetmomente zou ik wel rekening houden met wanneer je gaat slapen, keuze van ontbijt en waar je training zit. De rest maakt niet zoveel uit.

En lees de stickies

GL!
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

10:00 brinta/havermout, eventueel met whey (dit moet een gewoonte worden qua ontbijt)

13:00 2 sneetjes brood met kipfilet + banaan

15:30 stuk of twee fruit met whey shake

18:30 avondeten

20:00 Whey shake (ik denk dat je 's avonds gaat trainen)

22:00 500 gr magere kwark voor het slapen gaan, kwark bevat casseïne. Een eiwit met een trage opname, zodat je lichaam 's nachts ook eiwit kan opnemen

Brood bevat koolhydraten en Kh geven energie, dit heb je niet nodig voor het slapen gaan.

Je moet niet om de 2 uur eten, dit is eigenlijk al wat achterhaald. Het mag wel, maar probeer gewoon 3 uur tussen de maaltijden te laten.
      En kijk eens uit voor wat whey. Dit is gewoon een supplement dat je eiwit gehalte dagelijks omhaag haalt.

Ik veronderstel dat je die 75 kg wilt verzwaren met spiermassa.
      Indien het zo is, is het belangrijk om even je juiste caloriebehoefte uit te rekenen met behulp van de sticky's, want ik dit is maar een voorbeeld en ik ken je behoefte niet precies.
      Rust voldoende geef je spieren de kans op herstel.
      Spieren worden niet in de sportschool opgebouwd, maar in de rustfase.

Comment

Hallo,

Bedankt voor jullie suggesties tot nu toe!
        Ik heb even het een en het ander veranderd, en alles uit berekend in een excel bestand
        Het excel bestand kun je vinden in de bijlage, graag hoor ik wat jullie van de veranderingen vinden!

De 00:00 - betekent niet 12 uur snachts, maar dit verdeel ik over de hele dag.

Alvast erg bedankt!

PS: ik zat er nog aan te denken om eiwit shakes na de vakantie er aan toe te voegen.
        Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X