nieuw schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw schema?

Ik volg nu zo'n week of zes een voedingschema en het cutten gaat super goed. Ik merk echter de laatste week dat ik meer trek heb tussen mijn maaltijden door.

Waaraan kan dit liggen? Er zijn niet echt afwijkende factoren voor de rest
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Welk schema hanteer je dan? En hoeveel is er af?
    -- 37 jaar, 193 lengte, 98 kilo, 18% --
    -- Van 26,7%--> 21%. --> 18% --
    ----- volgende doelstelling: 15%. -----

Comment

Dat wil zeggen dat je nog op een deficit zit oftewel dat je stofwisseling nog hoog is, zodra je geen honger meer hebt moet je je zorgen gaan maken want dat heeft je stofwisseling zich ingesteld op je nieuwe aantal kcal.
      Ronduit goed bezig dus, als je honger hebt gewoon de hele dag door koolhydraat arme dingen eten, zoals kip, vis, groente en rauwkost. Als je de hele dag door dit soort dingen eet schiet je stofwisseling ook omhoog overigens.

Comment

Originally posted by Benken View Post
        Welk schema hanteer je dan? En hoeveel is er af?
        Mijn eigen persoonlijke schema'tje. Ben nu ongeveer 6-7% vet kwijt en zo'n 6kg Dus:

97kg naar 91kg
        27% naar 20%

Daarvoor at ik (3weken) te weinig dus zat te denken dat mijn stofwisseling mss nu pas op niveau is. Stond de eerste 2 weken ook stil/licht omhoog in kg met mijn nieuwe schema. Laatste weken gaat t prima

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Dat wil zeggen dat je nog op een deficit zit oftewel dat je stofwisseling nog hoog is, zodra je geen honger meer hebt moet je je zorgen gaan maken want dat heeft je stofwisseling zich ingesteld op je nieuwe aantal kcal.
          Ronduit goed bezig dus, als je honger hebt gewoon de hele dag door koolhydraat arme dingen eten, zoals kip, vis, groente en rauwkost. Als je de hele dag door dit soort dingen eet schiet je stofwisseling ook omhoog overigens.
          Mooi! Ik zit al vrij hoog in eiwitten in mijn schema (236 op trainingsdagen op 2500kcal) dus die kip/vis weet t niet. Beetje huiverig het anders te doen nu het zo goed gaat...

Maar ga idd wat rauwkost inslaan. Tot deze week had ik nooit trek namelijk

Waar kom jij opeens vandaan btw aktito? Je schijnt wel wat kennis te hebben, mooie toevoeging aan t forum
          Last edited by pescatore; 31-07-2012, 20:12.

Comment

7% in 6 weken; dat is top helemaal omdat je weinig spiermassa opgeoffert hebt, je zit nou gewoon goed denk ik- probeer zodra je stofwisseling stilstaat eerst meer groenten te eten en bv HIIT/cardio in te voegen

Comment

Originally posted by aktito View Post
              7% in 6 weken; dat is top helemaal omdat je weinig spiermassa opgeoffert hebt, je zit nou gewoon goed denk ik- probeer zodra je stofwisseling stilstaat eerst meer groenten te eten en bv HIIT/cardio in te voegen
              Hahah met die cardio zit het wel goed. Ben tegelijkertijd ook weer naar 5km <20 min aan t werken. Zijn er bijna, nog 42 sec ). Maar kreeg lichte overbelastingsverschijnselen in linkerknie dus hou t nu bij de 2 voetbaltrainingen die gisteren van start zijn gegaan, en echt pittig zijn btw en 1 keertje zwemmen/spinnen erbij. HIIT mag komende 3 weken niet voor de fysio. Laat ik maar naar de beste man luisteren voor een keertje.

Het gekke is, dat ik zeker weten spiermassa gewonnen heb. Ondanks dat het cijfermatig en wss ook trainingstechnisch geen sense maakt. Maar ik voel en zie echt vooruitgang in massa. Vet% zou niet kunnen kloppen maar ook dat scheelt enorm, mijn pensje is bijna weg en ben zo'n 9cm taille kwijt.

Comment

Ik had het hetzelfde ongeveer. Alleen na een week of 7 had ik weinig honger meer tussendoor. Ik ben toen een eenmalige dag ( meestal zondag) een Carb Refeed gaan houden. Dus alle vetten uit mijn schema schrappen. Eiwitten wel behouden en dan een kleine 200 gram meer koolhydraten eten dan op andere dagen. Hier door schiet je stofwisseling weer omhoog en kun je er weer een week tegen.

Comment

Ik heb het dus andersom... ik had nooit honger tussendoor, begint meer te worden...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X