koolhydraten na training per kg lichaamsgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koolhydraten na training per kg lichaamsgewicht

Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat het wordt aangeraden om 20/30 minuten na de training 1 tot 1,2 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht te nuttigen.

Dit betreft wel voor uithoudingstraining!

Men vraag is hoe dit betreffende de koolhydraten zit bij krachttraining.

Ik neem momenteel 30/40 minuten na training een 50 gram rijst (ekv= 4/39/1)
    Gezien bovenstaande twijfel ik nu of dit voldoende koolhydraten zijn..

Ligt er geheel aan hoe jou voeding er verder uitziet over de dag genomen en of je in de ochtend of avond traint.
    Doorgaans is het het beste om zowel als ontbijt en rondom de training je koolhydraten te eten.
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
      Ligt er geheel aan hoe jou voeding er verder uitziet over de dag genomen en of je in de ochtend of avond traint.
      Doorgaans is het het beste om zowel als ontbijt en rondom de training je koolhydraten te eten.
      Hier dan men voedingschema bijgevoegd. Dit staat al langer in een ander topic maar bon.
      Attached Files

Comment

Gewoon houden zo, heeft geen zin om te gaan goochelen met de kh's, je eet al voldoende overdag dus die 50 gram is voldoende, zeker gezien het tijdstip.
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Lichaamsgewicht in kg's x3 = grammen kh na de training, maar net zoals bij alles: Je moet maar zien of het voor jou ook zo werkt!
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
            Lichaamsgewicht in kg's x3 = grammen kh na de training, maar net zoals bij alles: Je moet maar zien of het voor jou ook zo werkt!
            Euhm... oké..dus... 80kg (men gewicht) x 3 = 240gram kh na de training....

Volgens jouw moet ik dus 320 gram ongekookte rijst (= 240kh) koken en naar binnen spelen na de training... Probeer jij dat eerst even en laat dan weten of het je is gelukt

Comment

Originally posted by Dave2020 View Post
              Euhm... oké..dus... 80kg (men gewicht) x 3 = 240gram kh na de training....

Volgens jouw moet ik dus 320 gram ongekookte rijst (= 240kh) koken en naar binnen spelen na de training... Probeer jij dat eerst even en laat dan weten of het je is gelukt
              Excuus, ik zou lichaamsgewicht cm's x3 doen en die hoeveelheid aan rijst nemen. Was even in de war. 240gr. rijst dus.

Ik eet al 300gr (ongekookt gewogen) rijst na m'n training...? Het lukt me elke dag weer.
              Last edited by adon1s; 04-08-2012, 15:02.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

300gram ongekookte rijst na je training, damn das net zoveel kh als ik op een dag eet

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                  Excuus, ik zou lichaamsgewicht cm's x3 doen en die hoeveelheid aan rijst nemen. Was even in de war. 240gr. rijst dus.

Ik eet al 300gr (ongekookt gewogen) rijst na m'n training...? Het lukt me elke dag weer.
                  Tering, das echt allejezus veel rijst....
                  Met alle respect, maar is dat echt nodig? Of vind je rijst gewoon heel erg lekker?
                  "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Dan moet ik ook veel meer eten na de training dan ik op een dag nodig heb...krijg ik echt niet weg zoveel in 1 maaltijd.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Dan moet ik ook veel meer eten na de training dan ik op een dag nodig heb...krijg ik echt niet weg zoveel in 1 maaltijd.
                      K denk dat niemand, behalve adon1s 300 gram ongekookte rijst wegkrijgt....

Hoeveel pakken rijst gaan er dan niet in een week doorheen...
                      Ik zit echt nog met mijn oortjes te klapperen...
                      "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Met alle respect maar ik geloof het verhaal niet hoor. 300 gram rijst is niet enkel pokkeveel het is ook onnodig om zoveel te eten na de training.

Ik weet uit lezen van boeken en een thuiscursus die ik momenteel aan het bestuderen ben dat er een relatief kleine hoeveelheid kh nodig is na de training. Dit om de gylcogeenvoorraad weer aan te vullen.

Als je voor de training nog een portie kh hebt gegeten dan bestaat ook de kans dat je glycogeen niet volledig is uitpgeput. Als je dan even 300gr kh naar binnen speelt dan gaat je vetmassa toch ook groeien. Kan niet geloven dat een enorma hoeveelheid kh na je training je droog kan houden hoor.

Ik zou dit topic graag houden over hoeveel kh je na training nodig hebt en op welk tijdstip je de eiwitten erbij neemt. Er zijn al topics hierover in dit forum (sommige ervan al heel oud) maar er is nog steeds onduidelijkheid over en iedereen blijkt het op een andere manier te doen.

De ene zegt dat eiwitten nemen meteen na de training belangrijker is dan kh om de glycogeen op te vullen. Dit om de eiwitsynthese weer op te starten. Anderen zeggen dan weer dat meteen na de training je lichaam nog niet bezig is met spieraanwas dus is eiwitsynthese nog niet nodig..

Comment

Originally posted by Dave2020 View Post
                          Met alle respect maar ik geloof het verhaal niet hoor. 300 gram rijst is niet enkel pokkeveel het is ook onnodig om zoveel te eten na de training.

Ik weet uit lezen van boeken en een thuiscursus die ik momenteel aan het bestuderen ben dat er een relatief kleine hoeveelheid kh nodig is na de training. Dit om de gylcogeenvoorraad weer aan te vullen.

Als je voor de training nog een portie kh hebt gegeten dan bestaat ook de kans dat je glycogeen niet volledig is uitpgeput. Als je dan even 300gr kh naar binnen speelt dan gaat je vetmassa toch ook groeien. Kan niet geloven dat een enorma hoeveelheid kh na je training je droog kan houden hoor.

Ik zou dit topic graag houden over hoeveel kh je na training nodig hebt en op welk tijdstip je de eiwitten erbij neemt. Er zijn al topics hierover in dit forum (sommige ervan al heel oud) maar er is nog steeds onduidelijkheid over en iedereen blijkt het op een andere manier te doen.

De ene zegt dat eiwitten nemen meteen na de training belangrijker is dan kh om de glycogeen op te vullen. Dit om de eiwitsynthese weer op te starten. Anderen zeggen dan weer dat meteen na de training je lichaam nog niet bezig is met spieraanwas dus is eiwitsynthese nog niet nodig..
                          Zowel eiwitten als koolhydraten zijn aan te raden na de training. Hoeveel je post workout neemt is afhankelijk van je totale inname per dag, hoe jij het verdeelt over de dag. en persoonlijke voorkeur/ervaringen.

300g rijst/225g kh, is best wel veel, maar is te doen mits de persoon in kwestie net getraind heeft + inname over de rest van de dag gereduceerd is, EN het complexe koolhydraten zijn.
                          ------------------------------

Dit is wel nuttig om te lezen:
                          http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html

Hoeveel optimaal is na de training, is dus afhankelijk van de rest van je inname/verdeling over de dag. + een deel is gewoon persoonlijke voorkeur.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ligt geheel aan je inspanning ook natuurlijk. Als jij bijv 5km loopt in een recreatieve tijd hoef je je geen zorgen hierover te maken als je voor de rest gewoon goed eet
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                              Ligt geheel aan je inspanning ook natuurlijk. Als jij bijv 5km loopt in een recreatieve tijd hoef je je geen zorgen hierover te maken als je voor de rest gewoon goed eet
                              Ja maar hoe fokking zwaar moet je trainen om naderhand 300 g. ongekookte rijst naar binnen te moeten werken.

Mijn broer loopt marathons, maar ik heb hem zelfs nog nooit gehoord over het naar binnen werken van 300 g. ongekookte rijst....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X