Hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Jordy 22jr weeg 78kg, op mijn sportschool kan ik helaas mijn vetpercentage niet meten.
    Ik ben sinds 2 weken weer begonnen met trainen nadat ik 2 jaar lang niks heb gedaan. Mijn grootste probleem met trainen is dat ik nog nooit een six-pack heb gehad en mijn borstspieren ook niet/nauwelijks groeien (is mijn ervaring tot nu)
    Ik heb veel gelezen en rond gevraagt aan jongens die al wat langer trainen, maar toch ook graag jullie hulp weet dat hier mensen op zitten die al heel lang trainen en mensen met veel kennis.

Dit is mijn eetschema:
    08:00
    Wheightgainer (aangegeven hoeveelheid)
    40gr brinta
    400ml halfvolle melk
    1 banaan

10:30
    150gr kipfiltet
    50gr noten
    2 sneetjes volkoren brood 1 met 48+ kaas, 1 met pindakaas
    2 gekookte eieren

13:00
    1 bliktje tonijn 160gr op 2 sneetje volkoren brood met wat peper en halfvolle fritesaus
    2 sneetjes brood 1 met salami, 1 met duo penotti
    1 stuk fruit (appel,kiwi,sinaasappel)

15:30
    2 sneetjes volkoren brood met pindakaas
    2 gekookte eieren

18:00 is vaak pas rond 18:30 ivm werk
    avondeten

21:00 training
    na trainen 30gr whey met 300ml halfvolle melk

23:00
    500gr magere kwark

Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit
    Maandag: rug+biceps
    Dinsdag: schouders+buik
    Woensdag: Borst+triceps
    Donderdag: Benen
    Vrijdag & Zaterdag rust dan kan ik niet trainen ivm werk en daarna is de sportschool dicht
    Zondag: Borst + 30 min cardio

Nu doe ik eigenlijk na elke training wel wat buikspieroefeningen en loop ik 10,5km p/u 15 min lang na elke training, dit omdat ik bang ben met alles wat ik nu eet een buikje te krijgen en teveel vet

Hoop dat jullie me nog beter op weg kunnen helpen, weet dat je niet binnen 5 weken resultaat zal zien maar hoop op deze manier wel zo snel en goed mogelijk resultaat te boeken
    jtas

je moet je ten eerste niet zo blind staren op een 6 pack krijgen, die worden pas zichtbaar bij een lager vetpercentage... ten tweede moet je, je niet al te veel zorgen gaan maken dat je borst niet groeit... dit zorgt alleen maar voor onnodige stress.. en stress bevorderd zeker niet je progressie... door stress komt cortisol vrij... en dit wil je niet!

waarom gebruik je een weightgainer in combinatie met brinta... pak gewoon wat whey + brinta + melk dan heb je, je weightgainer al zonder al die onnodige suikers die de meeste weightgainers bevatten.. waarom 50g noten in de ochtend waarom niet 25gr 's ochtends en 25gr 's avonds en drop de halfvolle fritesaus..
    SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

sixpack verkrijgen is vet verliezen
      Grotere spieren krijgen is grotere spieren krijgen.

Dit is zeer moelijk en bijna onmogelijk te combineren (vet verlies + spiermassa bijkrijgen) tenzij je een hele beginner bent.
      Hoe gaat het samen: door een heel strict voedingsschema en een zeer goed trainingsschema. Dit is dan gewoon een manier van leven.

Ik zou zeggen bouw eerst spier op. Want een sixpack op een laag gewicht is niets (Abs on a skinny guy is like big tits on a fat women, dit betekent dat als je mager bent je gemakkelijk een zichtbare sixpack krijgt want je hebt heel weinig vet maar je hebt ook weinig spier)

lees de stickies eens (omdat ik goed gezind ben: http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-verbruik.html + alle andere rode links bij voeding en training)

Als je luistert naar wat dynobet zegt zul je niet dik worden.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

heb nog even snel naar je schema gekeken; wat mij opvalt is dat je waarschijnlijk te hoog in vetten zit "kaas/noten/pindakaas/tonijn".. en het verkeerde beleg gebruikt.. waarom duo penotti/salami waarom niet gewoon kipfilet/kalkoenfilet.. tevens zou ik 's middags nog wat havermout/brinta nemen.. en iets minder brood... en nog beter indien mogelijk... rijst! ook zou ik je aanraden niet elke dag tonijn te eten, tonijn bevat veel zware metalen en deze zijn niet goed voor je lichaam... varieer tussen verschillende soorten vis!

good luck!
        Last edited by jobr; 07-08-2012, 15:38.

Comment

Ik gebruik de weightgainer omdat ik nu dus best wel dun/smal ben en ik wel meer massa wil krijgen dus dat six-pack zet ik maar even uit me hoofd maar meer massa krijgen/voller worden qua spieren is dus wel echt mijn voornaamste doel en heb gelezen dat een weightgainer hier bij helpt omdat ik moeilijk aankom. De 50 gr noten neem ik alleen in de ochtend omdat ik door te lezen en van horen zeggen dit het beste moment leek. De kaas/duo penotti/salami neem ik omdat ik dus in de ochtend al 150gr. kipfilet neem en kipfilet beleg veel zouten etc bevat en ik juist hoorde dat ik dit best mocht eten omdat ik anders juist heel weinig vetten naar binnen krijg en je zonder vet ook niet kan groeien. Hmmm dat heb ik nog nooit over tonijn gehoord maar thanx! Bij het avondeten eet ik ook wel andere soorten vis ik eet om de dag rijst met kip of biefstukreepjes, pasta met mager gehakt en groente en saus uiteraard en aardappels met groente en rood vlees of vis.
          Axel1994 thnx zal het nog even goed doorlezen allemaal!
          jtas

Comment

Originally posted by jordytas8 View Post
            Ik gebruik de weightgainer omdat ik nu dus best wel dun/smal ben en ik wel meer massa wil krijgen dus dat six-pack zet ik maar even uit me hoofd maar meer massa krijgen/voller worden qua spieren is dus wel echt mijn voornaamste doel en heb gelezen dat een weightgainer hier bij helpt omdat ik moeilijk aankom. De 50 gr noten neem ik alleen in de ochtend omdat ik door te lezen en van horen zeggen dit het beste moment leek. De kaas/duo penotti/salami neem ik omdat ik dus in de ochtend al 150gr. kipfilet neem en kipfilet beleg veel zouten etc bevat en ik juist hoorde dat ik dit best mocht eten omdat ik anders juist heel weinig vetten naar binnen krijg en je zonder vet ook niet kan groeien. Hmmm dat heb ik nog nooit over tonijn gehoord maar thanx! Bij het avondeten eet ik ook wel andere soorten vis ik eet om de dag rijst met kip of biefstukreepjes, pasta met mager gehakt en groente en saus uiteraard en aardappels met groente en rood vlees of vis.
            Axel1994 thnx zal het nog even goed doorlezen allemaal!
            Brood bevat juist veel zout, kipfilet/kalkoenfilet niet, je gaat dus slecht beleg op je brood gooien omdat je al kipfilet eet, haal dan gewoon de voeding uit andere bronnen, neem zoals ik al zei nog wat havermout (brinta).. je mag dan wel vrij mager en dun zijn... je vetpercentage ligt niet heel laag anders waren je "abs" wel zichtbaar.. ik zeg niet dat een Weightgainer niet goed is... ik zeg alleen dat als je Brinta/Melk/Whey combineert ook gewoon een Weightgainer hebt.. dit is stukken goedkoper en tevens bevat het minder suikers... noten neem je in de ochtend en in de avond omdat de goede vetten die noten bevatten de opname van eiwitten bevorderd/verlengt.. dit wil je 's ochtends en 's avonds..

Comment

Als je eenmaal genoeg eiwitten binnen krijgt mag je best wat anders op brood doen hoor Soms lijkt dat het enige mogelijke beleg. Pindakaas of zelfs salami kan best soms.
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Als je eenmaal genoeg eiwitten binnen krijgt mag je best wat anders op brood doen hoor Soms lijkt dat het enige mogelijke beleg. Pindakaas of zelfs salami kan best soms.
                of gewoon minder brood eten en het vervangen!

Comment

ik heb me schema met eten na al aangepast dat ik om 10:30 25gr noten neem en om 15:30 en doe om de dag om 13:00 een bakje havermout en de andere dag brood.. dit al beter??
                  jtas

Comment

Schema aangepast met minder vetten..

Weightgainer aanbevolen hoeveelheid
                    400ml melk
                    40gr brinta
                    150gr. Kipfilet
                    2 volkoren boterhammen
                    25gr noten
                    13:00 -
                    50gr havermout
                    Schepje whey
                    250ml melk
                    banaan
                    2 boterhammen met pindakaas
                    25gr noten
                    18:00 -
                    avondeten
                    Na training
                    30gr whey
                    30gr dextrose
                    250ml melk
                    500gr magere kwark
                    Slapen
                    jtas

Comment

Originally posted by jordytas8 View Post
                      Schema aangepast met minder vetten..

Weightgainer aanbevolen hoeveelheid
                      400ml melk
                      40gr brinta
                      150gr. Kipfilet
                      2 volkoren boterhammen
                      25gr noten
                      13:00 -
                      50gr havermout
                      Schepje whey
                      250ml melk
                      banaan
                      2 boterhammen met pindakaas
                      25gr noten
                      18:00 -
                      avondeten
                      Na training
                      30gr whey
                      30gr dextrose
                      250ml melk
                      500gr magere kwark
                      Slapen
                      neem ook gewoon nog wat noten bij de magere kwark 's avonds!

Comment

ga ik doen! maar verder ziet het er zo dus wel goed uit begrijp ik uit je reactie?
                        jtas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X