De 60/20/20 verhouding.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De 60/20/20 verhouding.

Ik heb even geleden de cylabus 'Sportvoeding' van Peter Van De Zon besteld.
    Ben er nu al even mee bezig.

Hierin spreekt Peter o.a. over het feit dat de 60/20/20 kev verhouding grofweg het beste is voor elke krachtsporter.

Afwijkend voor ecto's: 60/15/25

Afwijkend voor endo's: 60/25/15

Toch heb ik al voedingschema's gezien waarin de kh maar een 45% van het totaal aantal kcal vervuld. (BV: 45/30/25 kev)

Dit zijn ook geen schema's waar duidelijk wordt vermeld dat ze voor de cut zijn gemaakt..(gewone massa/onderhoud schema's dus)

Mijn vraag: zijn deze schema's met zulk laag kh gehalte dan 'verkeerd' of is de 60/20/20 verhouding wel met een serieuze korrel zout te nemen?

Originally posted by Dave2020 View Post
    Ik heb even geleden de cylabus 'Sportvoeding' van Peter Van De Zon besteld.
    Ben er nu al even mee bezig.

Hierin spreekt Peter o.a. over het feit dat de 60/20/20 kev verhouding grofweg het beste is voor elke krachtsporter.

Afwijkend voor ecto's: 60/15/25

Afwijkend voor endo's: 60/25/15

Toch heb ik al voedingschema's gezien waarin de kh maar een 45% van het totaal aantal kcal vervuld. (BV: 45/30/25 kev)

Dit zijn ook geen schema's waar duidelijk wordt vermeld dat ze voor de cut zijn gemaakt..(gewone massa/onderhoud schema's dus)

Mijn vraag: zijn deze schema's met zulk laag kh gehalte dan 'verkeerd' of is de 60/20/20 verhouding wel met een serieuze korrel zout te nemen?
    ik zie niet helemaal in waarom endo's hun vetten zouden verlagen en eiwit omhoog. eiwit omhoog snap ik wel, maar waarom minderen op de vetten, dat klinkt voor mij niet logisch. Beter dat endo's minderen op de kh. Geeft hij geen verklaring daarbij?
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Ik vind dergelijke verhoudingen niet echt lijken op gewone massa/onderhoud. Lijkt me meer zwaar bulken. En ook flink vet gainen.
      Ik wil eigenlijk niet eens gaan berekenen hoeveel ik dan nodig zou hebben aan calorietjes per dag.
      Nou goed dan, komt ie.......
      eiwitten 1800cal eiwitten is dan gemiddeld 20%, KH moet dus 3x zoveel zijn = 5400cal = 1350gram.
      Laat ik de vetten dan ook gemiddeld houden op 20% dus ook 1800cal. Dan zou ik 9000cal nodig hebben per dag.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Peter van de Zon zegt zoveel, er is geen beste verhouding, je hebt er zoveel, 70/20/10, 60/30/10, 40/40/20, 40/20/40 etc etc , belangrijkste is dat je weet wat je nodig hebt en opneemt, dan zegt de verhouding verder niks.
        "You are what you eat..."
        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Mijn voorbeeld was wat extremer met 1800cal aan eiwitten, maar is gebaseerd op dat ik wat ouder ben en AS gebruik.
          Maar zou ik nou lager gaan is dat ook geen probleem, mijn lichaam zal dan ook zuiniger omgaan met eiwitten.
          Ga ik optimaal supplementeren met BCAA en extra leucine dan kan ik nog flink meer verlagen.
          Als je jonger bent heb je ook sowieso al andere verhoudingen nodig dan ik nodig heb. De trainings frequentie en intensiteit bepaalt ook een deel van de benodigde eiwitten en carbs.
          Zit je de hele dag op je kont achter een pc of ben je de hele dag in beweging, scheelt ook een flink stuk in carbs behoefte.

Er is idd geen standaard behoefte in EKV verdeling. Alles moet je baseren op wat jij persoonlijk nodig hebt aan de hand van omstandigheden en omgeving waarin je beweegt en sport. Naast de (periodieke)doelen die je hebt.

Comment

EKV verhouding is persoonsgerelateerd maar 60/20/20 zou ik met een grote korrel zout nemen- denk eerder een 40/40/20 als 'basis-verhouding' waar je op begint en daar ga je vanaf wijken om te kijken in hoeverre het invloed heeft op je groei/vetverlies wat dan ook je doel is.

Comment

had ook al het gevoel dat een 60%kh veel teveel is (tenzij bulk)

Comment

60/20/20 is een algemeen sport dieet. Voor veel sporten is een hogere koolhydraat inname belangrijk. Bij BB en PL ligt dat anders en komen de verhoudingen vaak anders uit. Maar dieten moeten altijd op de persoon worden afgestemd.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  60/20/20 is een algemeen sport dieet. Voor veel sporten is een hogere koolhydraat inname belangrijk. Bij BB en PL ligt dat anders en komen de verhoudingen vaak anders uit. Maar dieten moeten altijd op de persoon worden afgestemd.
                  Dat standaard sport dieet is alleen vervelend gebracht overal omdat het als absoluut genomen wordt en veel onwetenden dat als uitgangspunt pakken. Net als de vaak slechts 15% eiwitten in een dieet of zo erg laag in vetten.

Je komt ook veel zaken in topics tegen die op de gewone standaard sport waardes gebaseerd zijn ipv de gemiddelde BB waardes. Net als alle BS over hoe je droog moet worden of moet bouwen aan je massa. Je moet zoveel onder behoefte of zoveel boven behoefte enz enz...allemaal bs...

Comment

Peter van de Zon is een n00b. Lol, kijk zijn foto dan:

Theorietjes kunnen goed zijn, in de praktijk presteren is heel wat anders, dan moet je namelijk al het geleerde toepassen. Juist de toepassing draait het om.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                      Peter van de Zon is een n00b. Lol, kijk zijn foto dan:

Theorietjes kunnen goed zijn, in de praktijk presteren is heel wat anders, dan moet je namelijk al het geleerde toepassen. Juist de toepassing draait het om.
                      Hij ziet er hier wel intelligent uit toch
                      Bench: 87.5 KG / Squat: 100 KG / Deadlift: 150 KG!

Comment

Originally posted by VirusTI View Post
                        Hij ziet er hier wel intelligent uit toch
                        Hij is ook intelligent en weet verschrikkelijk veel, maar dat betekent niet dat alles klopt of iig betekent het niet dat alles toepasbaar is op iedereen.

Comment

[quote=adon1s;996855]Peter van de Zon is een n00b. Lol, kijk zijn foto dan:

Kabouter Plop De Regendans - YouTube

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            Hij is ook intelligent en weet verschrikkelijk veel, maar dat betekent niet dat alles klopt of iig betekent het niet dat alles toepasbaar is op iedereen.
                            Ben ik met je eens inderdaad.
                            Het is en blijft een kwestie van uitproberen, aanpassen zo nodig en vooral doorzettingsvermogen speelt heel erg mee met deze mooie sport!
                            Bench: 87.5 KG / Squat: 100 KG / Deadlift: 150 KG!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X