Goed voedingsschema? Graag jullie reacties!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed voedingsschema? Graag jullie reacties!

Hier even een voorbeeld van mijn voedingsschema. Wat zijn jullie kritische en positieve punten hierop. Ik ben 1,79m groot, weeg 70kg op de moment en ben 23jaar. Ik ben reeds 6 maanden bezig met trainen en jullie feedback kan me veel helpen in de doelen die ik wil bereiken.

Mijn Caloriebehoefte is 3100kcal. (70,7gr vetten(20%), 159gr eiwitten(20%), 465gr KH(60%))

9u:
    100 gram Muesli met halfvolle melk(Golden Bridge druiven - noten Muesli :20% rozijnen,7,5% noten) = 481kcal, 12,2gr vet, 11,6gr eiwit, 62,1g KH
    400ml halfvolle melk = 270kcal, 9gr vet, 19,2gr eiwit, 28,69gr KH
    1 kopje groene thee + klontje suiker = 24 kcal
    Ochtendshake Whey = 140kcal, 2gr vet, 25gr eiwit, 5gr KH. (met water)
    1 banaan = 124kcal, 0g vet, 1g eiwit, 30gr KH

11u:
    40gram peperkoek = 105kcal, 0.36gr vet, 1.36gr eiwit, 24.16gr KH
    1 sinaasappel = 48kcal, 0gr vet, 1gr eiwit, 11gr KH
    Fruitkwark bakje (danio = 180gr)= 216kcal, 5.4gr vet, 10,3gr eiwit, 31,2gr KH

13u:
    3 bruine boterhammen met 100gr paardenvlees = 262kcal, 2,35gr vet, 26,79gr eiwit, 33,6gr KH
    2 spiegeleieren (enkel ei eiwit met peper en zout)= 32kcal, 8gr eiwit
    100ml halfvolle melk = 100kcal, 4gr vet, 6.3gr eiwit, 9,8gr KH
    1 kopje groene thee= 24kcal

15u:
    40gram peperkoek= 105kcal, 0.36gr vet, 1.36gr eiwit, 24.16gr KH
    1 appel = 60kcal, 1gr eiwit, 40gr KH
    100gram Muesli (idem ochtend) = 481kcal, 12,2gr vet, 11,6gr eiwit, 62,1g KH

18u: Training
    19.30u:
    Whey shake = 140kcal, 2gr vet, 25gr eiwit, 5gr KH. (met water)
    1 proteine bar aardbei = 135kcal, 4,2gr vet, 10,4 gr eiwit, 12,8gr KH
    1 banaan = 124kcal, 0g vet, 1g eiwit, 30gr KH

20u: Avondmaal (= portie aardappelen,groenten en vlees)
    Bv. 3 aardappelen, 90gram kipfilet en 450 gram broccoli
    => verschilt elke avond. Een gemiddeld Kcal van 600.

22u:
    Creatine inname = 5gram
    Fruitkwark (danio = 180gram) = 216kcal, 5.4gr vet, 10,3gr eiwit, 31,2gr KH
    caseine: voor slapengaan

TOTAAL Kcal = 3600 kcal. (500kcal boven onderhoud)
    TOTAAL Vetten = 59,47gram + Avondmaal
    TOTAAL eiwitten = 170,21gram + Avondmaal
    TOTAAL KH = 440gram + Avondmaal
    (Gedurende heel de dag ook nog 2 liter water voor nieren te ontlasten)

Zo dat was het.
    Bij voorbaat dank voor de reacties

Waarom neem jij creatine voor het slapen gaan?
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

staan meer vage dingen in dat schema. bijvoorbeeld maaltijden 1100uur en 1500uur......en fruitkwark voor het slapen gaan...
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Creatine neem ik altijd op een vast tijdstip en dat is bij mij toevallig voor het slapengaan.

En ivm met de uren: ik probeer altijd rond de 2 à 3 uur te eten. Dus daarom 11u dan 13u en dan 15u.

Is dit misschien verkeerd? Tips zijn altijd welkom.

Comment

En de kwark voor het slapengaan doe ik om trage eiwitten binnen te hebben gedurende de nacht om te herstellen.

Comment

Ik zal dan maar even duidelijk zijn, er zitten een paar goede dingen in je voedingschema: whey, casseïne, banaan, melk, kipfilet en groente. De rest is bagger.
            Je eet niet zomaar 500cal teveel, maar veel te veel aan gewone simpele suikers en teveel andere slechte/verkeerde dingen.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Maniac Kid_x View Post
              Creatine neem ik altijd op een vast tijdstip en dat is bij mij toevallig voor het slapengaan.
              Sorry, maar ik snap het nog steeds niet. Wat is de functie van de creatine? Waarom eet/drink je het?
              Ik heb eerder schema's gezien waarbij iemand creatine neemt vlak voor het trainen. Dit is de eerste keer dat ik iemand het zie innemen voor het slapen gaan. Daarom vraag ik waarom je het neemt.

@marnop: ik zag inderdaad ook die dingen die jij noemt. Echter, de creatine viel me verreweg het meeste op, vandaar dat ik specifiek daar naar vraag. Uit interesse, hopende dat ik wat leer.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik heb de peperkoek idd laten vallen wegens teveel slechte suikers. Ook de fruitkwark, die ga ik vervangen door magere kwark, die veel minder suikers bevat en veel trage eiwitten om me zo door de nacht te helpen. Bedankt voor het advies . De muesli is eigenlijk perfect van de 61gr KH zit er slechts 11gr suiker in en zeer weinig verzadigde vetten + voldoende eiwitten.

Over de creatine: Ik neem het niet om een specifieke reden in net voor het slapengaan. Bij creatine innemen is het belangrijk dat er voeding in de maag aanwezig is omdat het vocht aantrekt en je dus met een lege maag je wat flauw zou kunnen voelen. + dat een redelijk gelijk tijdstip aangeraden word. Net voor de training of net voor het slapengaan vormt nog steeds hetzelfde effect. Dus niet echt een specifieke reden, enkel een gemakkelijk tijdstip voor mij om aan mijn creatine inname te denken.

Comment

+ het fruit eet ik voor de nodige vitaminen. En de kopjes groente thee omdat dit fenolen bevat wat de spierafbraak tegengaat.

Hebben jullie misschien nog een goed groente/fruit/product dat aan te raden valt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X