voedingsschema verbeteren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema verbeteren

hey ik had me gisteren al voorgesteld en ik heb een vraag over mijn schema.
    Ik heb dit schema al een paar maanden gebruikt en ik ben er goed mee aangekomen maar nu begint mijn gewicht gelijk te blijven (terwijl kracht nog goed toeneemt).

Ik weet dat ik meer 'moet' eten maar mijn ouders vinden mijn dieet nu al extreem en ik kan bv niet een extra keer kip erbij eten. Zouden jullie nog een aanvulling kunnen bedenken die niet te groot is?

Alvast bedankt voor het lezen
    Attached Files

tijd voor een baantje en zelf je eten kopen, of iig wat je extra nodig hebt zelf kopen.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb zelf al een baantje dus dat is geen probleem. Het probleem is meer dat mijn ouders nu al denken dat ik een eetstoornis en omdat ik niet tevreden zou zijn met mezelf. Ik kan dus geen grote maaltijd extra erbij eten ook al koop ik het zelf.

Comment

probeer je ouders dat met feiten enzo uit te leggen dat je die grote maaltijd wilt hebben vanwege je trainingen.

Laat ze wat stickies van het board zien en vertel ze gewoon dat je wat gespierder oid wilt worden. Ze zullen daarna zeker wel begrijpen dat je die voeding nodig hebt..
        Ik heb het ook gedaan nadat m'n moeder zelf op zo'n gaar dieet was gegaan en vroeg of ik mee ging doen. Ik zei nee en liet haar wat dingen van Bodynet zien en zei dat ik het er af ging trainen. Als ik nu m'n kippetje maak in de middag vindt ze het helemaaal niet erg (behalve dan dat ze zelf mee wilt eten :P )

Comment

Als je wil weten wat en hoeveel je moet eten: Energiebehoefte berekenen | fitness junk
          hier staat ook nog e.e.a. aan relevante info. Eet de juiste voeding - Acti-vita.nl

Comment

Originally posted by sprinkhaan View Post
            Ik heb zelf al een baantje dus dat is geen probleem. Het probleem is meer dat mijn ouders nu al denken dat ik een eetstoornis en omdat ik niet tevreden zou zijn met mezelf. Ik kan dus geen grote maaltijd extra erbij eten ook al koop ik het zelf.
            hoezo denken ze dat je een eetstoornis hebt als je wat meer eet?
            Je bent juist aardig licht voor je lengte. Je mag 10 kilo zwaarder zijn.

Comment

Even voor de duidelijkheid: je hebt je lengte verkeerd ingevoerd in cel C3. Hierdoor klopt de energiebehoefte berekening niet. Je dient je lengte als "180" (cm) in te vullen, niet als "1.80" (m).
              Verder lijkt je schema goed te zijn. Maar als je zegt dat je niet verder aankomt en toch zwaarder wilt worden dan is inderdaad meer eten de enige oplossing.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bedankt voor het reageren allemaal. Ik moet nu werken maar daarna zal ik me eens gaan buigen over mijn schema. Iemand overgens nog tips voor extra maaltijd qua producten?

Comment

Meer eiwitten (iets) minder koolhydraten.
                  Kipfilet, magere kwark etc google op 'high protein low fat'

En neem er een handje ongezouten nootjes/dag bij om je vet rond de 20-25% van je totaal kcal inname te houden.

Comment

hey ik heb nu mijn schema aangepast zodat het ook nog goed bij school past dat weer over een week begint. Ik heb toch weer veel boterhammen erin gedaan, omdat dat veel makkelijker en sneller te eten en klaar te maken is. Ik eet ook vaak nog op de fiets naar huis (halfuur fietsen) en dan is een bakje rijst niet handig. het avondeten is altijd anders maar is 6 dagen in de week gezond. Ik heb hier 400cals gedaan maar dat is wel het minimale. Meestal schep ik flink op en komen er nog wel 2-300 cals bij. Ook drink ik elke dag een whey shake. 40g whey in melk bij ontbijt en op trainingsdagen in de melk na het trainen. Nu zit het aantal cal toch 'ruim' boven de 3000. is dit denken jullie een schema waar ik mee vooruit kan? opnieuw bedankt als je dit leest trouwens
                    Attached Files

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Als je wil weten wat en hoeveel je moet eten: Energiebehoefte berekenen | fitness junk
                      hier staat ook nog e.e.a. aan relevante info. Eet de juiste voeding - Acti-vita.nl
                      Goeie links man
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

je maaltijd om 20;00 klopt niet.....
                        er staat banaan maar 0 stuks.

ik hou ervan om sochtends zo scherp te zijn!!haha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X