Eten en uitslapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eten en uitslapen

Hallo,

Doordat ik nu al een tijdje vakantie heb, komt het wel eens voor dat ik laat naar bed ga, en er ook laat weer uit ga (a 12 uur). Nu vraag ik me al een tijdje af, moet ik op zulke dagen het zelfde eten als op dagen dat ik er om 8 uur uitga?

Groet RickBeen
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

gewoon het zelfde.
    of je eet de avond ervoor nog wat extra.
    het totaal aantal uren slaap blijft gewoon het zelfde toch?
    dan zal het aantal kcals dat je verbrand over die 2 dagen dus ook gewoon het zelfde blijven.

ik heb als ik een keer erg laat op blijf rond 12 uur al weer wat trek, dan eet ik nog wat extra en de kcals die ik dan eet schrap ik van het totaal kcals van de volgende dag.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      gewoon het zelfde.
      of je eet de avond ervoor nog wat extra.
      het totaal aantal uren slaap blijft gewoon het zelfde toch?
      dan zal het aantal kcals dat je verbrand over die 2 dagen dus ook gewoon het zelfde blijven.

ik heb als ik een keer erg laat op blijf rond 12 uur al weer wat trek, dan eet ik nog wat extra en de kcals die ik dan eet schrap ik van het totaal kcals van de volgende dag.
      Ja maar je hebt niks aan de koolhydraten of vetten die je eet voor je gaat slapen, want je verbrand voor het slapen bijna niks dus wordt het aangeraden om na het avondeten niet meer te eten.. En ik heb er grote moeite mee om tussen half 1 en half 6 nog 3400 kcal wegwerken in schoon voedsel..

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
        Ja maar je hebt niks aan de koolhydraten of vetten die je eet voor je gaat slapen, want je verbrand voor het slapen bijna niks dus wordt het aangeraden om na het avondeten niet meer te eten.. En ik heb er grote moeite mee om tussen half 1 en half 6 nog 3400 kcal wegwerken in schoon voedsel..
        ik neem dan ook altijd wat extra eiwitten en vetten en geen carbs.
        ik zou me er verder niet druk om maken, je moet er zowieso geen gewoonte van maken om na 12e naar bed te gaan.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik was daar zelf eigenlijk ook zeer benieuwd naar, in het weekend zal het voor de meeste wel gelden dat zij niet om 7uur aan de ontbijt tafel zitten met een bak brinta.

En als je dan s'avonds laat eet kunnen complexere carbs, vetten+eiwitten toch geen kwaad? (als het gewoon in je kcal dag totaal past)

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
            ik neem dan ook altijd wat extra eiwitten en vetten en geen carbs.
            ik zou me er verder niet druk om maken, je moet er zowieso geen gewoonte van maken om na 12e naar bed te gaan.
            Nee klopt, maarja soms kijk je nog ff een filmpje, of zit je nog ff buiten enz enz..

Ik was daar zelf eigenlijk ook zeer benieuwd naar, in het weekend zal het voor de meeste wel gelden dat zij niet om 7uur aan de ontbijt tafel zitten met een bak brinta.

En als je dan s'avonds laat eet kunnen complexere carbs, vetten+eiwitten toch geen kwaad? (als het gewoon in je kcal dag totaal past)
            Op zaterdag drink ik om 5:10 mijn brinta hoor..
            Carbs zou ik er zowiezo uitlaat, en ook geen grote hoeveelheden vetten. Eiwitten kan geen kwaad..

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post

Gewoon eten wat je normaal gesproken eet, of dat nou vanaf 8 uur in de ochtend of 1 uur in de middag is, als je maar je kcals naar binnen werkt.
              Je word alleen maar vetter als je te veel kcals eet, niet het tijdstip dat je eet of de hoeveelheid maaltijden is de bepalende factor.
              Maar zoiezo is langer slapen dan 8 uur niet gezond.
              Google anders even op intermittent fasting......
              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
              There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                Gewoon eten wat je normaal gesproken eet, of dat nou vanaf 8 uur in de ochtend of 1 uur in de middag is, als je maar je kcals naar binnen werkt.
                Je word alleen maar vetter als je te veel kcals eet, niet het tijdstip dat je eet of de hoeveelheid maaltijden is de bepalende factor.
                Maar zoiezo is langer slapen dan 8 uur niet gezond.
                Google anders even op intermittent fasting......
                Oke thanks, zou ik ff doen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X