ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ontbijt

Ik ben 15 jaar, weeg 56 kilo en ben 1.76 meter lang
    Ik ontbijt elke dag 4 boterhammen met hagelslag, ik wil dus van die hagelslag af zien te komen maar nog wel gewoon als ontbijt brood blijven eten.
    welk beleg lijkt voor het ontbijt het beste voor mij?
    ik eet tussen de middag ook al 4 tot 5 boterhammen met kipfilet want ik heb gehoord dat dat wel goed voor je is.

alvast heel erg bedankt.
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Je geeft eigenlijk al antwoord op je vraag. Kipfilet dus. Tonijn op een geroosterde boterham is ook erg lekker en zit vol met eiwitten
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Vleeswaren als ontbijt? dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad
      maar okee ik zal het doen
      en hoe zit het met jam ik keek daarop en dat was maar 37 calorien per boterham de helft van hagelslag alleen de koolhydraten waren alleen maar suikers maar is jam een goede of is dat teveel suikers.

Comment

Het is voor jou aan te raden om verder naar je eten te kijken dan alleen naar wat je op je brood doet. Guus geeft aan dat je moet denken aan eiwitten en jij komt met jam en het aantal kcal daarvan. Eiwitten vind je niet in jam, dus nee, dat is dan geen 'goede'.

Comment

okee bedankt dan wordt het dus gewoon kipfilet op de boterhammen.
          Ik heb verder nog 1 vraag als ik thuis kom van school eet ik wel eens muesli (de naturel met rozijnen) is dat nou goed als tussendoortje rond 16.00

Comment

Mueslirepen zitten vol met suiker en zijn dus niet zo gezond als velen denken
            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

is er dan geen verschil tussen een reep en wat je uit een zak in een kom giet?

Comment

Dat ligt aan de samenstelling van je muesli. Meestal zit er veel suiker in en nog meer koolhydraten terwijl je al veel brood eet. Ik zou die suikers liever halen uit gedroogd fruit of, nog beter, vers fruit.

Als tussendoor zijn noten ook erg lekker, als je die nog niet in je schema hebt staan kun je die rond die tijd eten. Ook goed voor de 'gezonde' vetten. Of wat dacht je van een paar zachtgekookte eitjes?

Comment

ik houd niet zo van ei, maar we hebben thuis wel van de apennoten (ongezouten) dat zijn gewoon hele normale doppinda's met de dop ernog omheen en daar is verder niets aan toegevoegd ik eet ze soms voordat ik naar bed ga.
                  ik eet ook vers fruit (nectarines) en veel sla en daar zit ook fruit in.
                  zijn die noten goed? of moeten het andere zijn.

Comment

Muesli is niet zo slecht hoor ik heb nog muesli van kroatie zonder iets toegevoegd enige suikers erin zijn van de rozijnen/krenten. Maar als je bijv. cruesli ofzo hebt daar zit wel veel onnodige suikers in.

Comment

Ik heb net de tip gekregen om de muesli maar te laten staan en die suikers en koolhydraten uit mijn brood te halen ik eet al rond de 8 en 9 boterhammen en die suikers dan uit fruit te halen ik eet ongeveer 1 stuk fruit per dag soms 1 per 2 dagen, maar verder eet ik wel veel sla en groente dus kan ik daar mijn suikers niet uithalen en de muesli dat laten staan als tussendoortje?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X