Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
dus om op de vraag te antwoorden, het is niet erg om nog te eten na 21u ,zie alleen wat je eet en in welke hoeveelheden. S nachts verbrand je ongeveer 1kcal per minuut, op 8u slapen is dat ongeveer 480 kcal
Citaat[/b] (harold @ Jan. 20 2005,06:50)]De functie van koolhydraten is leveren van energie. het lichaam gaat tegen de avond steed minder verbranden, de verbranding komt op een heel laag pitje te staan. Gaan we nu 's avonds koolhydraten eten, is de kans groot dat ze niet verbrand worden. Wat gebeurt er met koolhydraten die niet verbrand worden, die worden opgeslagen als vetten.
Gedeeltelijk waar. Als jij 3000 kcal. nodig hebt en je eet 's avonds voor het slapen nog flink wat koolhydraten maar je hebt in totaal op die dag maar 2500 kcal. binnengekregen zullen deze koolhydraten NIET omgezet worden in vet.
Onthou altijd dat je energiebalans bepaald of je vet aanzet of verliest. Er is al zoveel onderzoek naar gedaan, laag/hoog vet dieet, low/high carb, enz. Telkens weer komt er naar voren dat het gaat om het aantal kcal.
Originally posted by [b
Citaat[/b] ]Ik ben het wel met snipke eens dat je niet om het uur eiwitten toe moet gaan voeren.
Het lichaam kan maar ongeveer 30 gr per 2a3 uur verwerken.
Dit klopt niet. Al kom je het op 100 en 1 site's tegen. Je lichaam neemt zoveel eiwit op als het nodig heeft. Dit kan dus ook meer dan 30 gram zijn per 2-3 uur.
Laten we even stellen dat een deel van de koolhydraten voor de glycogeen voorraden zijn. De rest van de koolhydraten zijn dus voor het zorgen van energie, op die dag. Deze worden dus overdag verbrand. 's avonds gaat de verbranding sterk afnemen en gaat langzaam naar een laag pitje. Wat gebeurd er dan met de koolhydraten die je eet?
Deze koolhydraten worden dan niet verbrand.
Grtz..
Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
kan iemand niet een lijstje maken met trage eiwitten (voor savondds) en langzame eiwitten (voor sochtends) en ook in koolhydraten als dat kan bijv. kwark langzaam ofzo!?
"Was iedereen maar zoals ik zou moeten zijn." ! "Als je begrepen wilt worden, zeg dan precies wat je bedoelt." ! "Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets." ! "Wees niet bang dat de wereld vandaag vergaat. Het is in Australië al morgen." ! " Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."
Citaat[/b] (harold @ Jan. 20 2005,19:17)]Laten we even stellen dat een deel van de koolhydraten voor de glycogeen voorraden zijn. De rest van de koolhydraten zijn dus voor het zorgen van energie, op die dag. Deze worden dus overdag verbrand. 's avonds gaat de verbranding sterk afnemen en gaat langzaam naar een laag pitje. Wat gebeurd er dan met de koolhydraten die je eet?
Grtz..
Nadat je glycogeendepots in je spieren en het depot in je lever vol zit wordt de overgebleven glucose via een moeilijk proces omgezet in vet. Dit proces verloopt echter niet makkelijk en zal in principe niet plaatsvinden. Maar het kan wel.
Echter je vetdepots worden ook regelmatig aangesproken. Je lichaam is de hele dag bezig met het opslaan van voedingsstoffen. Ook als je aan het cutten bent kan er vetopslag plaatsvinden. Maar dat (pas) opgeslagen vet wordt later weer aangesproken.
Citaat[/b] (harold @ Jan. 20 2005,19:17)]Laten we even stellen dat een deel van de koolhydraten voor de glycogeen voorraden zijn. De rest van de koolhydraten zijn dus voor het zorgen van energie, op die dag. Deze worden dus overdag verbrand. 's avonds gaat de verbranding sterk afnemen en gaat langzaam naar een laag pitje. Wat gebeurd er dan met de koolhydraten die je eet?
Grtz..
Nadat je glycogeendepots in je spieren en het depot in je lever vol zit wordt de overgebleven glucose via een moeilijk proces omgezet in vet. Dit proces verloopt echter niet makkelijk en zal in principe niet plaatsvinden. Maar het kan wel.
Echter je vetdepots worden ook regelmatig aangesproken. Je lichaam is de hele dag bezig met het opslaan van voedingsstoffen. Ook als je aan het cutten bent kan er vetopslag plaatsvinden. Maar dat (pas) opgeslagen vet wordt later weer aangesproken.
Als je niet genoeg beweegt op een dag (dus sportenà zullen je glycogeendepots en lever vlug vol zitten met kh en zullen deze direct opgeslagen worden als vet, anders zouden er geen vette mensen rondlopen denk ik. Vetdepots worden enkel aangesproken bij anaerobe inspanning
Vette mensen lopen rond omdat die gewoonweg veel meer kcal nuttigen dan dat ze, op welke manier dan ook, verbruiken...
KeepItReal heeft het echter over de situatie waarin je de juiste hoeveelheid kcal per dag binnen krijgt!
Overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat de spreiding van die kcal weinig invloed zou hebben.
Later op de avond nog (vrij) veel kcal nuttigen zal wel degelijk sneller tot vetopslag leiden, zelfs al heb je gedurende de gehele dag niet voldoende gegeten en zit je dus qua totaal wel goed. De juiste spreiding van het voedsel heeft wel degelijk invloed, is immers ook de reden dat er veel vaker dan drie keer per dag gegeten moet worden.
Laten we ook niet vergeten dat veel dikkere mensen genoeg crash dieeten hebben gevolgd.Waarmee ze zich bijna letterlijk uit hongeren.
Dit met gevolg dat hun stofwisseling helemaal plat ligt en ze bijna niks meer kunnen eten of ze komen gelijk aan.
Door deze dieeten krijgen ze achteraf ook nog vreet buien, en zich dus helemaal vol proppen. En dit met een stofwissling die zo goed als plat ligt, dus al het eten gaat direct naar de vetopslag.
Hierbij zitten ook nog eens zoete tussendoortjes die extreme pieken veroorzaken in het insuline peil.
Wat ook weer direct de vetopslag stimuleerd.
Deze mensen zitten dus vaak in een cirkel waarbij ze steeds dikker worden.
Hiermee wil ik dus zeggen dat de totale kcal inname bij dikker e mensen best wel mee kan vallen.
ik denk toch dat we nu ver van de vraag aan het zitten zijn. Als je lever en glycogeendepots vol zitten zul je vet opslaan en dit kan enkel als je teveel kcal benut . Het nut van spreiden van de maaltijden is er voor zorgen dat je metabolisme op een hoog tempo blijft en je glycogeendepots steeds aangevuld moeten worden en niet volledig vol geraken. En natuurlijk helpt sporten hierbij ook een handje
We zatten inderdaad even ver van het onderwerp, maar het blijf wel serieus dat is het belangerijkste
Is niet alleen om je metabolsime hoog te houden snipke, een verdeling van je voeding houd ook in dat je voedingstoffen ook beter worden opgenomen.
ik denk niet dat inoue dit erg vind, dat er van de vraag is afgegaan.
zo leert hij er wel steeds meer van, en ik ook
en de rest van de beginnelingen met ons
Citaat[/b] (corina @ Jan. 20 2005,22:36)]ik denk niet dat inoue dit erg vind, dat er van de vraag is afgegaan.
zo leert hij er wel steeds meer van, en ik ook
en de rest van de beginnelingen met ons
haha precies !! Ik heb nie super veel verstand van ! Maar zo leer ik wel weer dingen ! Thx !!
Kwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
If you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...
Comment