Interessant stuk over volkoren producten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik eet al een hele tijd geen brood meer en ik mis het ook niet.
    Mijn gezin eet wel brood en daar haal ik meestal Waldkorn voor. Dat speltkiembrood heb ik ook weleens gehad maar dat vond ik werkelijk niet te vreten.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Het melden van E-nummers (of de originele naam, bijvoorbeeld mononatriumglutamaat) is 'verplicht', maar er zijn genoeg manieren om dat te omzeilen, bijvoorbeeld door ze een ander labeltje te geven (wat in veel gevallen kan, omdat daar amper richtlijnen voor zijn).

'Voor een aditief of hulpstof) bestaat geen officiële definitie. De Engelse Food Labelling Regulations omschrijft het als volgt: Een toevoegingsmiddel is een stof die gewoonlijk niet beschouwd wordt als voedsel en die bevordert dat het voedsel goed blijft (conserveringsmiddelen), maakt dat het voedsel er aantrekkelijk uitziet (kleurstoffen), de stevigheid van het voedsel beïnvloedt (emulgatoren, stabilisatoren, verdikkings- en geleermiddelen), en helpt bederf te voorkomen (anti-oxidanten, voedingszuren).'

Dat houdt dus in dat wanneer je iets onder conserveringsmiddelen, kleurstoffen en voor de stevigheid kan schuiven, je het niet hoeft te melden.
      Zonder conserveringsmiddelen zou je brood net zo snel droog/hard zijn als je afbakbroodje?
      In de dagverse broodsoorten zijn er niet eens conserveringsmiddelen aanwezig? Ik snap je redenering niet. Meel + Water + Gist + Zout (optioneel : krokant en/of vetstof ) = een brood. Ik zie niet waar de E nummers eraan te pas komen...
      Last edited by Mateusz; 03-10-2012, 13:29.

Comment

Hoe kan het dan dat een brood wat je zelf bakt altijd veel minder lang houdbaar is?
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Je veralgemeent het?
          Bij ons is dit niet echt het geval hoor...

Comment

Wie gaan er nu serieus minder volkoren eten dan?..

Comment

Originally posted by Mateusz View Post
              Je veralgemeent het?
              Bij ons is dit niet echt het geval hoor...
              Nee, was serieus gewoon een vraag
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by addicted2grow View Post
                Wie gaan er nu serieus minder volkoren eten dan?..
                Ik niet. Ik eet dan wel geen brood maar ik hou de volkoren pasta er gewoon in, hoor.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                  Ik niet. Ik eet dan wel geen brood maar ik hou de volkoren pasta er gewoon in, hoor.
                  +1, en hetzelfde geld voor rijst.
                  Ik vind het ook gewoon lekkerder ondertussen...
                  was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                    Hoe kan het dan dat een brood wat je zelf bakt altijd veel minder lang houdbaar is?
                    Misschien omdat het niet wordt bewaard in een nagenoeg luchtdicht afgesloten plastic zak?
                    Purist
                    Verzuren zonder kuren
                    ...ilse weet alles...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X