Interessant stuk over volkoren producten
Collapse
X
-
Ik denk dat Menno 't Hoen weer eens wat bezoekers naar zijn site wil trekken, want hij is die bakker van dat "langzaam gerezen brood". Dat plaatst zijn opinie weer in een ander perspectief. Hij geeft een mooi recept voor zelfgebakken brood in een gietijzeren pan, de moeite waard om toch zijn site te bezoeken.
Ik ben het met hem eens dat het advies om 5-7 boterhammen te eten achterhaald is. Volkomen voorgeprogrammeerd roept mijn diëtiste (helaas nodig voor voedselallergie) dat ook standaard. Ha, volkoren, lupine- en sojameel met een snuf broodverbetermiddel zullen ze bedoelen, dat mag gewoon 'volkoren' heten tegenwoordig... triest, die hele voedingsindustrie.
-
Originally posted by Pallas View PostIk denk dat Menno 't Hoen weer eens wat bezoekers naar zijn site wil trekken, want hij is die bakker van dat "langzaam gerezen brood". Dat plaatst zijn opinie weer in een ander perspectief. Hij geeft een mooi recept voor zelfgebakken brood in een gietijzeren pan, de moeite waard om toch zijn site te bezoeken.
Ik ben het met hem eens dat het advies om 5-7 boterhammen te eten achterhaald is. Volkomen voorgeprogrammeerd roept mijn diëtiste (helaas nodig voor voedselallergie) dat ook standaard. Ha, volkoren, lupine- en sojameel met een snuf broodverbetermiddel zullen ze bedoelen, dat mag gewoon 'volkoren' heten tegenwoordig... triest, die hele voedingsindustrie.
Ik bak de laatste tijd met vrij regelmaat zelf brood en 't smaakt ook gewoon totaal anders.. maar je ziet in elk geval zelf wat er wel/niet in gaat.
Comment
-
Originally posted by aktito View PostIk dacht precies hetzelfde toen ik dit artikel las, wat zie jij buiten rijst als degelijke brood-vervangers ?
Ik bak de laatste tijd met vrij regelmaat zelf brood en 't smaakt ook gewoon totaal anders.. maar je ziet in elk geval zelf wat er wel/niet in gaat.
Wel grappig dat je het hebt over brood-vervangers. Dat zou ik willen omdraaien, met deze benaming bestempel je brood tot 'standaard' terwijl ik juist het brood een slechte 'vervanger' vindt van de andere opties die er zijn.
Ik eet glutenvrij, dat maakt het misschien nog anders. Ik haal mijn koolhydraten bij voorkeur niet uit granen maar uit groenten, fruit, peulvruchten e.d. en ik eet weinig kh.
Ik eet het wel eens: quinoa, boekweit, havermout, gierst. Ik bak bijvoorbeeld pannenkoekjes van boekweit of rijstmeel en bak zelf brood (alleen in het weekend heb ik daar zin in) of ik maak de welbekende havermoutpap maar dan met bijvoorbeeld gierst of rijst.
Ik gebruik graag peulvruchten: kikkerwerten, kievietsbonen, zwarte bonen etc. en dan niet uit blik, maar gekookt en ingevroren in hapklare porties, want het is wel veel werk met weken en koken e.d. Ik eet vaak 2 warme maaltijden per dag en dan gebruik ik ook wel 'gewoon' aardappel of bataat.
Comment
-
Originally posted by Pallas View PostWel grappig dat je het hebt over brood-vervangers. Dat zou ik willen omdraaien, met deze benaming bestempel je brood tot 'standaard' terwijl ik juist het brood een slechte 'vervanger' vindt van de andere opties die er zijn.
Ik eet glutenvrij, dat maakt het misschien nog anders. Ik haal mijn koolhydraten bij voorkeur niet uit granen maar uit groenten, fruit, peulvruchten e.d. en ik eet weinig kh.
Ik eet het wel eens: quinoa, boekweit, havermout, gierst. Ik bak bijvoorbeeld pannenkoekjes van boekweit of rijstmeel en bak zelf brood (alleen in het weekend heb ik daar zin in) of ik maak de welbekende havermoutpap maar dan met bijvoorbeeld gierst of rijst.
Ik gebruik graag peulvruchten: kikkerwerten, kievietsbonen, zwarte bonen etc. en dan niet uit blik, maar gekookt en ingevroren in hapklare porties, want het is wel veel werk met weken en koken e.d. Ik eet vaak 2 warme maaltijden per dag en dan gebruik ik ook wel 'gewoon' aardappel of bataat.
Comment
-
Er zijn een aantal E-nummers die je eetlust opwekken, en die zitten in bijna alle producten verwerkt. Niet alleen in chips (zodat jij die zak chips in 1x leeg eet, en nog meer wil) maar ook in ontbijtproducten, soep, dieetrepen en noem het allemaal maar op. In brood (en beleg) zit dat net zo goed, en met het oog daarop geloof ik best dat een langzaam gerezen brood verschil kan maken.
Sowieso kan ik me wel vinden in de laatste alinea. Dat brood geen hoofdproduct is, maar eerder iets voor erbij. Bedoel geef toe: een flinke lading kaas op een broodje is veel lekkerder dan een beetje kaas op een brood
Originally posted by pescatore View PostWaaróm is er dan wereldwijd zo'n whole grain hype?Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostHetzelfde als suikerbiet en mais: het groeit snel en gemakkelijk op plekken waar de grond goedkoop is. Transport is (door het gewicht, de economie van het desbetreffende land, of beiden) relatief goedkoop. Dusdanig winstgevend dat er inmiddels meerdere sectoren van afhankelijk zijn.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-