Interessant stuk over volkoren producten
Collapse
X
-
Ik denk dat Menno 't Hoen weer eens wat bezoekers naar zijn site wil trekken, want hij is die bakker van dat "langzaam gerezen brood". Dat plaatst zijn opinie weer in een ander perspectief. Hij geeft een mooi recept voor zelfgebakken brood in een gietijzeren pan, de moeite waard om toch zijn site te bezoeken.
Ik ben het met hem eens dat het advies om 5-7 boterhammen te eten achterhaald is. Volkomen voorgeprogrammeerd roept mijn diëtiste (helaas nodig voor voedselallergie) dat ook standaard. Ha, volkoren, lupine- en sojameel met een snuf broodverbetermiddel zullen ze bedoelen, dat mag gewoon 'volkoren' heten tegenwoordig... triest, die hele voedingsindustrie.
-
Originally posted by Pallas View PostIk denk dat Menno 't Hoen weer eens wat bezoekers naar zijn site wil trekken, want hij is die bakker van dat "langzaam gerezen brood". Dat plaatst zijn opinie weer in een ander perspectief. Hij geeft een mooi recept voor zelfgebakken brood in een gietijzeren pan, de moeite waard om toch zijn site te bezoeken.
Ik ben het met hem eens dat het advies om 5-7 boterhammen te eten achterhaald is. Volkomen voorgeprogrammeerd roept mijn diëtiste (helaas nodig voor voedselallergie) dat ook standaard. Ha, volkoren, lupine- en sojameel met een snuf broodverbetermiddel zullen ze bedoelen, dat mag gewoon 'volkoren' heten tegenwoordig... triest, die hele voedingsindustrie.
Ik bak de laatste tijd met vrij regelmaat zelf brood en 't smaakt ook gewoon totaal anders.. maar je ziet in elk geval zelf wat er wel/niet in gaat.
Comment
-
Originally posted by aktito View PostIk dacht precies hetzelfde toen ik dit artikel las, wat zie jij buiten rijst als degelijke brood-vervangers ?
Ik bak de laatste tijd met vrij regelmaat zelf brood en 't smaakt ook gewoon totaal anders.. maar je ziet in elk geval zelf wat er wel/niet in gaat.
Wel grappig dat je het hebt over brood-vervangers. Dat zou ik willen omdraaien, met deze benaming bestempel je brood tot 'standaard' terwijl ik juist het brood een slechte 'vervanger' vindt van de andere opties die er zijn.
Ik eet glutenvrij, dat maakt het misschien nog anders. Ik haal mijn koolhydraten bij voorkeur niet uit granen maar uit groenten, fruit, peulvruchten e.d. en ik eet weinig kh.
Ik eet het wel eens: quinoa, boekweit, havermout, gierst. Ik bak bijvoorbeeld pannenkoekjes van boekweit of rijstmeel en bak zelf brood (alleen in het weekend heb ik daar zin in) of ik maak de welbekende havermoutpap maar dan met bijvoorbeeld gierst of rijst.
Ik gebruik graag peulvruchten: kikkerwerten, kievietsbonen, zwarte bonen etc. en dan niet uit blik, maar gekookt en ingevroren in hapklare porties, want het is wel veel werk met weken en koken e.d. Ik eet vaak 2 warme maaltijden per dag en dan gebruik ik ook wel 'gewoon' aardappel of bataat.
Comment
-
Originally posted by Pallas View PostWel grappig dat je het hebt over brood-vervangers. Dat zou ik willen omdraaien, met deze benaming bestempel je brood tot 'standaard' terwijl ik juist het brood een slechte 'vervanger' vindt van de andere opties die er zijn.
Ik eet glutenvrij, dat maakt het misschien nog anders. Ik haal mijn koolhydraten bij voorkeur niet uit granen maar uit groenten, fruit, peulvruchten e.d. en ik eet weinig kh.
Ik eet het wel eens: quinoa, boekweit, havermout, gierst. Ik bak bijvoorbeeld pannenkoekjes van boekweit of rijstmeel en bak zelf brood (alleen in het weekend heb ik daar zin in) of ik maak de welbekende havermoutpap maar dan met bijvoorbeeld gierst of rijst.
Ik gebruik graag peulvruchten: kikkerwerten, kievietsbonen, zwarte bonen etc. en dan niet uit blik, maar gekookt en ingevroren in hapklare porties, want het is wel veel werk met weken en koken e.d. Ik eet vaak 2 warme maaltijden per dag en dan gebruik ik ook wel 'gewoon' aardappel of bataat.
Comment
-
Er zijn een aantal E-nummers die je eetlust opwekken, en die zitten in bijna alle producten verwerkt. Niet alleen in chips (zodat jij die zak chips in 1x leeg eet, en nog meer wil) maar ook in ontbijtproducten, soep, dieetrepen en noem het allemaal maar op. In brood (en beleg) zit dat net zo goed, en met het oog daarop geloof ik best dat een langzaam gerezen brood verschil kan maken.
Sowieso kan ik me wel vinden in de laatste alinea. Dat brood geen hoofdproduct is, maar eerder iets voor erbij. Bedoel geef toe: een flinke lading kaas op een broodje is veel lekkerder dan een beetje kaas op een brood
Originally posted by pescatore View PostWaaróm is er dan wereldwijd zo'n whole grain hype?Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostHetzelfde als suikerbiet en mais: het groeit snel en gemakkelijk op plekken waar de grond goedkoop is. Transport is (door het gewicht, de economie van het desbetreffende land, of beiden) relatief goedkoop. Dusdanig winstgevend dat er inmiddels meerdere sectoren van afhankelijk zijn.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
50 minutes ago -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
3 dagen geleden -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...6 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment