Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hallo iedereen,

Ik ben 16 jaar en nu wil ik toch echt even serieus gaan beginnen met fitness.
    Ik heb alle stickies etc. al doorgelezen en op andere sites gekeken, maar als je dan zo'n voedingsschema aan het samenstellen bent kom je er toch achter dat het dan nog steeds moeilijk is.

Mijn doel is nu om in ieder geval droog te gaan trainen en dan misschien over een paar jaar bulken om echt breed etc. te worden.
    Ik weeg nu 62.4 kg en mijn vetpercentage is 12,4% en ben 175cm lang.
    Ik heb nu dus een schema in elkaar geflanst, maar ik denk eigenlijk al dat het niet super is, ongevarieerd etc. Maar ik vind het moeilijk om dat zo allemaal samen te stellen, dus ik hoop dat jullie nog wat dingetjes zouden kunnen opnoemen wat ik er bij kan doen of weg moet doen etc. Ik wil dus eigenlijk gewoon een basisschema en daar kan ik dan verder soms zelf wat dingen vervangen door andere vervangende producten zodat je niet elke dag hetzelfde eet.

Alvast Bedankt, Mike
    Attached Files

Hoi Mike.

Mijn tip is om niet droog te trainen/ te cutten. Gezien je gewicht en lengte blijft er dan weinig over. Het is misschien wel voor jezelf leuk om je buikspieren te zien, aangezien dat waarschijnlijk de reden is dat je wilt droogtrainen. "Echt breed worden" gebeurd niet overnight, met de juiste voeding, rust en training is dit een proces van jaren. Qua voeding zou ik minstens op onderhoud eten. Wat er waarschijnlijk dan gebeurd is dat je massa aankomt en je vetpercentage verminderd. Je zal dan wel op hetzelfde gewicht blijven hangen. Heb je hier iets aan?

Comment

Hoi, bedankt voor je reactie.
      Ja, cutten wilde ik zoiezo niet gaan doen want dan wordt ik dadelijk maar zo'n mager ventje.
      Maar ik hoor altijd iedereen zeggen: Eerst bulken! Maar je lichaamssamenstelling, wat jij zegt, veranderen kan ik toch ook mee beginnen? En dan evt. later bulken, dat is mijn plan. Is dit dan een goed schema om op onderhoud te eten?

Comment

Oke dan bedoelde je iets anders met droog trainen.
        Bulken is de beste optie voor jou. Cleanbulken dan wel he. Eet voor een maand op je onderhoud en houdt bij wat dit met je lichaam doet. Meting in het begin en na een maand dus. Hiervandaan kan je de KCAL omhoog of omlaag doen, het is altijd een beetje uitvogelen wat je onderhoud is namelijk.
        Je zit veel te laag in je KCAL. Ben zelf een fan van dingen simpel houden, zeker in jouw stadium van fitness. Ga rekenen met rijst, volkoren pasta, kip, rund, vis. Voor aanvulling kan je denken aan bijv cashewnoten, glutamine en proteineshake.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X