Hongergevoel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hongergevoel

Ik heb tegenwoordig de hele dag door honger, ook al heb ik net gegeten grrrrrrrrrrrrrrr........
    Wie heeft er tips om de honger te stillen?

bekend probleem...

wat helpt........

-meer groenten
    -ff wat kwark
    -gekookt eitje

soms bak een pannekoekje met: half schepje whey/1 eiwit/ scheutje water of melk/ 1 theelepel kwark

en verder.......honger kan ook echt een teken zijn dat je wat meer moet eten
    ikzelf merk dat nu het wat kouder is ook!! lijf heeft meer energie nodig om warm te blijven

Comment

Neem aan de je gewoon calorieloze oplossingen wilt. Honger is niet perse dat je meer moet eten, stofwisseling kan gewoon omhoog gaan.

Bij mij helpt koffie, water met citroen ofso wel. Ander extra komkommer of tomaat.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Neem aan de je gewoon calorieloze oplossingen wilt. Honger is niet perse dat je meer moet eten, stofwisseling kan gewoon omhoog gaan.

Bij mij helpt koffie, water met citroen ofso wel. Ander extra komkommer of tomaat.
        Helemaal correct.......geen extra calorieën.

Comment

Meer drinken?
          Meer eten?
          success trains failure complaints!
          BP:1x105 DL:165
          Lengte: 182cm KG: 75

Comment

Zeker 6 karige maaltijdjes op een dag?, ja...daar kan je honger van krijgen. Verdiep je eens in IF, uitstekende hongerbestrijding, zeker in de cut.
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Veel vocht drinken helpt tegen het honger gevoel.
              Je zou ook meer eiwitrijke dingen kunnen eten en eventueel wat koolhydraatbronnen weg kunnen laten als compensatie. Eiwitbronnen geeft je eerder en langer een gevoel van verzadigd zijn.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                Veel vocht drinken helpt tegen het honger gevoel.
                Je zou ook meer eiwitrijke dingen kunnen eten en eventueel wat koolhydraatbronnen weg kunnen laten als compensatie. Eiwitbronnen geeft je eerder en langer een gevoel van verzadigd zijn.
                Ooit eens een keer een docu gezien waarin dit werd getest met 3 proefpersonen, bleek dat koolhydraten het langst verzadigd gevoel gaf, weet uit eigen ervaing dat wanneer ik 125 gram havermout met 500ml magere melk eet dat ik de hele ochtend geen honger of trek heb, eet ik 'sochtends een omelet van 8 eieren dan heb ik na een uur of twee weer honger....
                Ook water drinken helpt maar voor een minuutje of wat, en om de hele dag rond te lopen met een watermassa in je maag, klots klots klots......

Gewoon stoppen met meerdere kleine maaltijden op een dag, 3 grotere maaltijden in een tijdbestek van 8 uur en je honger verdwijnt als sneeuw voor de zon..
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Tomaat eten helpt mij ook vaak. Wat je ook kan proberen is intermittent fasting. Dit hielp bij mij goed omdat ik pas om een uur of 1-4 echt honger kreeg en vreetbuien. Ik kan hierdoor voor me gevoel me helemaal volvreten terwijl ik meestal onder mijn onderhoud uitkom.

Comment

wat tallal zegt,
                    + zoek afleiding en probeer niet continu met eten bezig te zijn
                    bleekselderij eten is ook een goede.
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Meer water drinken is de perfecte calorieloze optie. Water vult de maag, zeker als je een erg vezelrijke maaltijd vantevoren genuttigt hebt.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                        Ooit eens een keer een docu gezien waarin dit werd getest met 3 proefpersonen, bleek dat koolhydraten het langst verzadigd gevoel gaf, weet uit eigen ervaing dat wanneer ik 125 gram havermout met 500ml magere melk eet dat ik de hele ochtend geen honger of trek heb, eet ik 'sochtends een omelet van 8 eieren dan heb ik na een uur of twee weer honger....
                        Ook water drinken helpt maar voor een minuutje of wat, en om de hele dag rond te lopen met een watermassa in je maag, klots klots klots......

Gewoon stoppen met meerdere kleine maaltijden op een dag, 3 grotere maaltijden in een tijdbestek van 8 uur en je honger verdwijnt als sneeuw voor de zon..
                        dan heb jij een andere docu gezien dan ik... ik zag een docu met 3 bouwvakkers, de ene krreg eiwitrijke voeding, de ander KH rijke, de derde met meer vet, alle 3 evenveel cal... de eiwitrijke bleek veel langer verzadigend te werken.

wat die meerdere kleine of minder maar grotere maaltijden betreft... is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb 3 uur na een maaltijd(grote of kleine) gewoon zin in eten. Een kleinigheid eten geeft mij weer een aantal uur een verzadigd gevoel. Ik moet er niet aan denken van 8 uur s avonds tot 1 uur s middags niet te mogen eten.... en dat maanden aan een stuk (een keer lukt misschien nog wel )
                        Voor mij geen IF
                        ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Water Water Water is wat je nodig hebt!

Comment

IF biedt voor veel problemen een oplossing. Het is vooral praktisch, ik heb soms geen zin om elke 2/3 uur wat te eten of denk er niet eens aan. Dan eet ik de volgende maaltijd dus 2 maaltijden. Voor de ts heb ik geen antwoord want ik heb echt nooit honger
                            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Je kan ook wat rijstwafels eten, daar zit amper wat in
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X