Bulkvraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulkvraagje

Ik eet nu een tijdje rond de 3000-3200 kcal/dag en merk dat ik iets teveel vet aanzet en wil daarom ook wat verlagen, maar ik zit met een probleemje..

Mijn gemiddelde behoefte is berekend 2600 kcal.. echter ligt dit wat gecompliceerder.

Mijn week zit zo in elkaar:
    Ma, Wo, Vr: 08.30-17.00 werken in een magazijn (lopen, inpakken, af en toe iets tillen) en dan 's avonds trainen rond 8-9u
    Di, Do: 08.30-14.00 school en daarna thuis aan school werken (in principe zit ik dus zowat de hele dag)

Za, zo: Relatief rustige dagen, gemiddelde activiteit (2600 kcal zal op deze dagen wel een heel eind kloppen).

Ma t/m Vr fiets ik elke dag ook wel een half uurtje naar werk/school/fitness.

Ik kan me er dus eigenlijk geen wijs uit doen hoeveel kcal ik nu zal eten op welke dagen.. Ik heb ongeveer een schatting kunnen doen wat ik verbrand op werk/sportdagen en dat zou dan uitkomen rond de 2900-3000kcal.

Op schooldagen dacht ik aan ongeveer 2400kcal, omdat ik zowat de gehele dag stilzit.

Omdat ik wil bulken dacht ik het zo te doen;
    Ma, Wo, Vrij: 3200 of 3300 kcal
    Di, Do: 2900 kcal, je groeit immers wanneer je rust

Wat denken jullie?
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Bullshit allemaal zeg. Pak gewoon 1 schema en je verschil zal je post workout zijn. Meer niet?

Aan het einde van de week ''evened'' het allemaal uit.

En nog een tip, volhouden! Niet hele dag switche met schema's enzo.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Bullshit allemaal zeg. Pak gewoon 1 schema en je verschil zal je post workout zijn. Meer niet?

Aan het einde van de week ''evened'' het allemaal uit.

En nog een tip, volhouden! Niet hele dag switche met schema's enzo.
      Sinds wanneer werkt je lichaam per week dan? Stel dat ik je advies opvolg en eet elke dag 2900kcal, dan heb ik dalijk nog een tekort op de dagen dat ik werk en sport, lijkt me niet echt bevordelijk..

En ja moet zeggen, sta al bijna een half jaar stil kwa zichtbare gains in massa en dat is focking frustrerend.. hoop gezeik gehad met vrouwen, school, examens, werk etc etc. zit nu weer aan de roa voor de 2e keer.. die grote tering zooi hakt er allemaal wel flink in. Dan daarbij je reet eraf trainen en superschoon en veel eten, maar gewoon geen spieren kunnen kweken. Dan ga je gekke dingen doen...

Sta nu weer wat minder stressvol in het leven, nog wel aan de roa maargoed daar leef ik dan maar mee... wil weer terug naar de tijd waarin ik zonder het in de gaten massa aan het kweken was, back to the basics dus! Blijven trainen zal ik altijd, maar als ik nu niks meer kan bouwen dan kap ik wel met dat eten, want dan is het me het allemaal niet meer waard.

Offtopic: Nice avatar tal, maakt er iig iemand hier nog goede gains

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Iemand?

Comment

Je lichaam werkt een heel leven, je maakt een weekschema en dat is het, je merkt na 2 weken wel of het werkt ja of te nee, wat Tal zegt is een goed advies, maar blijkbaar zit er meer mis dan het trainen, teveel problemen en stress werken averrechts(tenzij je wilt cutten )
          hou gewoon 10% minder carbs aan 2 weken lang en kijk hoe je training gaat en je herstel verloopt, gains maken zit hem niet in een beetje cal meer, maar meer in je hoofd, lol hebben in je training is het belangrijkste.
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
            Je lichaam werkt een heel leven, je maakt een weekschema en dat is het, je merkt na 2 weken wel of het werkt ja of te nee, wat Tal zegt is een goed advies, maar blijkbaar zit er meer mis dan het trainen, teveel problemen en stress werken averrechts(tenzij je wilt cutten )
            hou gewoon 10% minder carbs aan 2 weken lang en kijk hoe je training gaat en je herstel verloopt, gains maken zit hem niet in een beetje cal meer, maar meer in je hoofd, lol hebben in je training is het belangrijkste.
            Ja alles gaat al wat beter de laatste tijd, trainen gaat ook wel prima opzich en heb er zeker weer plezier in! Zou nu alleen graag weer progressie willen zien.
            Maar goed ik zie wel wat ik doe met die kcals

Comment

Ik zou op weekbasis gaan.

Verschil rustdag-sport = pre-workout maaltijd.
              Test het eens uit.

btw: wat jij zegt is dus eigenlijk:
              Als ik junk met 4000 kcal op 1 dag in de week zet ik massief veel vet aan.
              Immers: Ik eet elke dag net boven onderhoud.
              Behalve 1 dag. (jou sportdagen, waar je heel misschien onder onderhoud eet)

Ik denk dat effect hiervan mogelijk positief is (minder vet aanzet).

goed dat de trainingen al beter gaan
              Last edited by axel1994; 23-11-2012, 19:18.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                Ik zou op weekbasis gaan.

Verschil rustdag-sport = pre-workout maaltijd.
                Test het eens uit.

btw: wat jij zegt is dus eigenlijk:
                Als ik junk met 4000 kcal op 1 dag in de week zet ik massief veel vet aan.
                Immers: Ik eet elke dag net boven onderhoud.
                Behalve 1 dag. (jou sportdagen, waar je heel misschien onder onderhoud eet)

Ik denk dat effect hiervan mogelijk positief is (minder vet aanzet).

goed dat de trainingen al beter gaan
                Ik snap wat je bedoelt, maar ik vraag me gewoon af of het slim is van elke dag 3200 kcal naar 3200/2900 te gaan, of misschien iets hoger op trainingsdagen.

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
                  Ik snap wat je bedoelt, maar ik vraag me gewoon af of het slim is van elke dag 3200 kcal naar 3200/2900 te gaan, of misschien iets hoger op trainingsdagen.
                  Ik zou proberen te verlagen naar 2900.
                  Kijken hoe het zit met vetopslag en massa.
                  Anders verlaag je misschien naar 2900 en verhoog je de andere en blijft het resultaat hetzelfde als je nu hebt.
                  lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Gewoon uitproberen, wat kan er mis gaan?
                    Je verliest echt niet zo snel massa, je krijgt toch voldoende eiwitren binnen dus maak je daar geen zorgen, ik zou 10% carbs zakken niet 10% in cald
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Gewoon uitproberen, wat kan er mis gaan?
                      Je verliest echt niet zo snel massa, je krijgt toch voldoende eiwitren binnen dus maak je daar geen zorgen, ik zou 10% carbs zakken niet 10% in cald
                      I'll give it a try en dan zien we wel hoe het gaat inderdaad Zal me zondag eens wegen in de ochtend en dan over een maandje weer. Hopelijk valt er weer wat massa te pakken, want heb het echt nodig

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X