Flink bulken moeite met aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flink bulken moeite met aankomen

Ok ik heb nu dus 4 weken 1 schema gebruikt maar ben nog geen 1 kg aangekomen.. 300/400 boven me behoefte gegeten met een 40/35/25 verhouding (280eiwit, 245KH, 77VT). Dit werkt dus blijkbaar niet voor mij en ik heb erg last van acne sinds een paar weken dus kan door teveel eiwitten komen. Ik zie wel aan me lichaam dat ik vet ben kwijt geraakt en spier ben aangekomen dus ik heb wel vooruitgang geboekt, echter wil ik 80kg gaan wegen maar weeg nu maar 66kg met 183cm lengte en 14% vet (ong. gemeten met 3 punts bodyfat caliper).

Is deze e/k/v verhouding misschien beter om te proberen en dan 500kcal boven me onderhoud?
    3x 66kg = 198gr eiwitten = 792 kcal
    30% = 100gr vet = 900 kcal
    Overig = 1308 kcal = 327 Koolhydraten

Ik wou graag weten of ik het goed begrepen heb, van de week ga ik een nieuw schema maken en na 3/4 weken kijken hoe het is gegaan.
    Ik wil dus spieren kweken, minder/geen acné meer en ik kom vaak energie te kort bij trainingen en zware dagen werken dus meer KH zou ook kunnen helpen?

Als de verhoudingen kloppen zal ik van de week me schema even delen en dan duimen dat dit wel werkt. Graag tips en opmerkingen voordat ik weer een nieuwe en niet juiste schema in elkaar flanst .

Alvast bedankt!

Me behoefte is trouwens ca. 2480kcal ik weeg alles nauwkeurig en volg me schema strikt. Met deze verhoudingen zit ik op MAX 3000kcal in me nieuwe schema.

Originally posted by ultra1993 View Post

Ok ik heb nu dus 4 weken 1 schema gebruikt maar ben nog geen 1 kg aangekomen.
    Ik zie wel aan me lichaam dat ik vet ben kwijt geraakt en spier ben aangekomen

vet weg, massa erbij.
    gaat goed toch voor slecht 4weken?
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      vet weg, massa erbij.
      gaat goed toch voor slecht 4weken?
      Tja ik heb het idee ervan, ik ben ca. 0,2kg in gewicht aangekomen en weet niet zeker of vet minder is geworden, met vet meten zie ik niet echt duidelijk verschil. En me eiwitten moeten zoiezo minder, ik heb erg veel last van acné sinds ik veel eiwitten neem dus ik wil kijken of dit minder wordt zodra ik minder eiwitten neem. Ook heb ik vaak het gevoel weinig energie te hebben op lange dagen werken of bij trainingen (heb ik wel de kracht maar niet de energie om hard te trainen). Dus ik denk dat ik dan meer koolhydraten moet nemen?

Comment

Ja zonder vetmeting weet je niet of het nette resultaten zijn, of verspilde tijd, of ergens daar tussenin. Zie je verschil in de spiegel?
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Ja zonder vetmeting weet je niet of het nette resultaten zijn, of verspilde tijd, of ergens daar tussenin. Zie je verschil in de spiegel?
          Ik heb wel vetmeting maar dit verschilt af en toe (1/3mm) dus dat is niet nauwkeurig genoeg, ik meet om de 3 weken ongeveer. Ik vind de vetmeting handig op een langere periode en ongeveer uit te rekenen voor me behoefte maar om te kijken of ik vet verlies in een aantal weken is het niet nauwkeurig genoeg om daar op te beslissen zeg maar.

De verandering zie ik inderdaad in de spiegel en ik heb het idee als ik me spieren aanspan dat ze groter zijn geworden vergeleken met 1 maand maar dat is allemaal minimaal en niet zeker alleen me "gevoel".
          Last edited by ultra1993; 27-11-2012, 21:39.

Comment

Je behoefte kom je achter door uit te proberen. Daar is geen absolute formule voor, hooguit een start-richtlijn. Zeker als jij ook je eigen vet meet, want dan is het gok op gok. Zelf vet meten zonder ervaring en vergelijkingsmateriaal is eerder leuk om je vooruitgang te bevestigen, dan als accurate meting.

Als jij verschil in de spiegel ziet, doe je het niet verkeerd. Een vetmeting hoort dat dan te bevestigen als vooruit bent gegaan.
            Natuurlijk is het minimaal: je ziet jezelf dagelijks. En objectief naar jezelf kijken is niet voor iedereen even makkelijk

Comment

Tja ik ben er zeker van dat ik vooruitgang heb geboekt maar vanwege de energie en acné probleem ga ik denk ik toch dit proberen. Mocht dat minder goed werken kan ik altijd nog terug, deze voedingsschema zal ik daarom ook bewaren.

Ben benieuwd wat het beste voor mij werkt!

Ik zal me nieuwe schema even delen als die af is. Zal lastig worden met vetten kan namelijk geen noten eten, moet me vetten dan maar uit tonijn in olijfolie, hele eieren (en misschien rundergehakt?) halen denk ik.
              Misschien toch maar eens proberen noten, maar toen ik klein was had ik het vaak geprobeerd en kreeg dan een opgezwollen gevoel in me mond. Maarja misschien toch maar een keer proberen..
              Last edited by ultra1993; 27-11-2012, 21:52.

Comment

Notenallergie kan je toch zo testen, hoef je toch niet zelf te proberen?

En waarom zoveel eiwit eten dat je huid achteruit gaat? Meer is niet altijd beter. En koolhydraten (hoeveelheid en schommeling) kunnen je energie fors beïnvloeden

Comment

280gr eiwitten voor iemand van 66kg is wel wat veel. Dat is 5x je vet vrije massa in grammen. Ik denk dat 175gr meer dan genoeg is voor je en wellicht neemt die acne dan ook wat af.

Verder is het belangrijk om gewoon heel goed te meten en zien wat er gebeurt. De spiegel is geen echte graadmeter vind ik zelf, want ik zie er 's avonds al anders uit dan 's ochtends.
                  Train hard or go hormone

Comment

150 gram eiwitten is genoeg, zou dan meer carbs eten aangezien je wel droger word, dan eet je dus te weinig.
                    Vind heel dat gebulk zowiezo onzin, eet wat nodig is tov je training.
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

150 gram eiwitten is genoeg, zou dan meer carbs eten aangezien je wel droger word, dan eet je dus te weinig.
                      Vind heel dat gebulk zowiezo onzin, eet wat nodig is tov je training.

Comment

Zodra je flink meer eiwitten gaat eten lijkt acne idd vaak de kop op te steken,
                        heb dit zelf ook ondervonden en dit nadat ik na vele jaren van het gebruik van diverse cremes
                        van de dermatoloog er eindelijk grotendeels vanaf was. Iets in eiwitten zakken helpt wel wat.. Wat bij mij goed helpt is zink tabletten innemen, dit zou o.a. de eiwitsynthese verbeteren en helpen bij het proces van het genezen van wondjes/ontstekingen. Kan igg een goed verschil maken dus probeer het eens!

Comment

Zorgen dat je nucleinezuur rijke voeding neemt, je hebt dacht ik ook een sup wat heel rijk is aan nucleinezuren maar het is imo beter dat uit je dieet te halen, asperges, spinazie, tarwekiemen etc zijn rijk aan nucleinezuren.

Comment

Bedankt voor de vele reactie's en tip's ik ga een schema maken met deze verhoudingen:

200 gr eiwitten (is 80-100gr minder als eerst, kijken hoe me acne erop reageer).
                            327gr koolhydraten (is 82gr meer als eerst, kijken of de energie die ik tekort kwam nu wel meer heb).
                            100gr vetten (is 23gr meer als eerst).

Dit bij elkaar is 200 kcal meer als eerst dus misschien dat ik dan beter aankomt. Ik vind dit al hele grote veranderingen dus ik wil het zo even proberen, naarmate kan ik altijd me eiwitten nog lager gooien zoals wordt gezegd eerder in dit topic.

Andere dingen tegen me acne ga ik niet doen, voor deze schema had ik af en toe een puist maar dat heb iedereen, ik ga ver omlaag in eiwitten en kan dus nog verder in eiwitten. Eerst maar kijken hoe dat aan slaat.

Van de noten ga ik vanavond cashew en walnoten proberen, me moeder zei dat ik niet allergisch ben dus ik hoop dat ze gelijk heb, maarja ik ben de enige die voelt wat er gebeurd ik heb nooit ernstige problemen gehad als perongeluk ergens noten in zaten, pinda's probeer ik zeker niet want daar ga ik van over me nek van alleen de lucht al (Alles met pinda), dat gaat niet goed als ik dat eet.

Ik houd jullie op de hoogte en zal me schema delen hier!
                            Last edited by ultra1993; 28-11-2012, 05:19.

Comment

Ik zou eens richting de 3000kcal gaan en dan eiwitten terug op 180-200g, vetten 100g en koolhydraten flink verhogen (45%), zal ongeveer 300-375g worden.

Als je echt last hebt van acne, dus niet een paar pukkels dan gaat zink, biergist, lager in eiwitten, cremepjes je allemaal niet helpen. Ik zelf heb ook last van acne en slik daar nu roaccutane voor.. mocht jet niet minderen breng dan wen bezoek aan je huisarts.

Edit: zie dat je al van plan was je macro's te veranderen, zal ook een stik goedkoper uitkomen zonder al dat eiwit
                              Last edited by GespierdeMug; 28-11-2012, 10:10.
                              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X