Mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema

Goeden avond,

Het zijn nu 6 a 7 maanden geleden dat ik weer ben begonnen met serieus sporten en het bevalt me goed. Ik ben nu sinds een maand of drie vier bezig met het hanteren van een voedingsschema en maak daarbij gebruik van eiwit shakes. Sinds 5 weken volg ik het Ub/Lb schema van Dynobet en dit bevalt me prima en ik merk lekkere progressie.

Over het algemeen gaat alles redelijk goed, ik merk dat ik lekkerder in mijn vel zit en langzaam maar zeker wat vet kwijt begin te raken. Voor mijn gevoel gaat dit echter nog niet snel genoeg, in 5 maanden tijd ben ik van 28% (gemeten met de weegschaal in de sportschool) naar 23% (gemeten in de sportschool en via Vetpercentage Calculator - Bereken uw lichaamsvet percentage). Ik ben echter nog wel op hetzelfde gewicht van zo'n 85 a 86kg blijven haken, dit betekend dus dat ik ook redelijk wat spier heb aangezet in de afgelopen maanden.

Naar mijn idee valt er echter nog meer winst te halen uit mijn voedingsschema en daar zou ik graag een beetje hulp bij krijgen. Ik heb een nieuw voedingsschema samen gesteld, dit is wat ik elke dag zal eten alleen zal het avond eten elke avond anders zijn. Soms zal het bestaan uit pasta met gehakt en de andere dag weer zilvervlies rijst met kip en soms wat de pot schaf bij m'n ouders of bij de ouders van m'n vriendin. Ook vraag ik me af over veel winst te halen val uit pre / post work-out voeding.

Graag zou ik op en aanmerkingen van jullie horen zodat ik weet dat mijn voedingsschema ook daadwerkelijk goed is zodat het makkelijker is om deze ook echt strikt te volgen! Ook vraag ik mij af of het verstandig is om na elke Ub dag nog 20min cardio te doen om wat extra te verbranden of dat ik dit beter kan bewaren voor als ik niks meer uit mijn voeding kan verbetern. Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Robin P
    Attached Files

Niemand die zijn kennis wilt delen?

Comment

Kan je iig helpen met je eetschema. Je eet te weinig en te eentonig. Je ontbijt kan er nog mee door maar de rest is te weinig kwa eiwit en koolhydraten. Blijf hoog in je eiwit anders verlies je sneller massa. En maak bijvoorbeld eens een smoothie (Whey, verse vruchten, havermout, magere yoghurt) of een bak kwark met fruit en of haverout ipv alleen maar brood. OOk zilvervliesrijst met kip/vis en veel groenten werkt ook wel mee. Goed op je voeding letten is nummer 1. Daarna verder kijken in de sportschool.

Comment

Originally posted by Remi1979 View Post
        Kan je iig helpen met je eetschema. Je eet te weinig en te eentonig. Je ontbijt kan er nog mee door maar de rest is te weinig kwa eiwit en koolhydraten. Blijf hoog in je eiwit anders verlies je sneller massa. En maak bijvoorbeld eens een smoothie (Whey, verse vruchten, havermout, magere yoghurt) of een bak kwark met fruit en of haverout ipv alleen maar brood. OOk zilvervliesrijst met kip/vis en veel groenten werkt ook wel mee. Goed op je voeding letten is nummer 1. Daarna verder kijken in de sportschool.
        Hey Remi,

Thanks voor je reactie, als ik het goed begrijp zal ik dus niet 3x daags brood moeten eten maar deze moeten vervangen voor b.v. havermout met kwark of iets als zilvervlies rijst met kip en groenten. Voorheen nam ik nog een Whey shake na het trainen maar dan kom ik te hoog uit qua eiwit per dag als ik het 2,5 x vvm aanhoud.. Zijn er verder nog verbeter punten?

Comment

Je voedingsschema is niet helemaal in orde. Ik neem aan dat je wilt cutten, volgens je schema zou je dan ongeveer 2500 kcal per dag moeten eten (cel J5). Kijk ik echter onderaan, bij het dagtotaal, dan zie ik slechts 2207 kcal staan. Dat is dus te weinig. Tevens heb je het verkeerde getal ingevuld in cel C9. Hier dien je je target kcal per dag in te vullen. Daar staat nu 3000 en dat is in jouw geval niet correct. Als je dat gedaan hebt zie je onderaan de pagina dat je in alles tekort komt: eiwitten, koolhydraten en vetten.
          Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Je voedingsschema is niet helemaal in orde. Ik neem aan dat je wilt cutten, volgens je schema zou je dan ongeveer 2500 kcal per dag moeten eten (cel J5). Kijk ik echter onderaan, bij het dagtotaal, dan zie ik slechts 2207 kcal staan. Dat is dus te weinig. Tevens heb je het verkeerde getal ingevuld in cel C9. Hier dien je je target kcal per dag in te vullen. Daar staat nu 3000 en dat is in jouw geval niet correct. Als je dat gedaan hebt zie je onderaan de pagina dat je in alles tekort komt: eiwitten, koolhydraten en vetten.
            Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
            Enorm bedankt! Ik zie inderdaad dat daar nog wat te verbeteren valt, heb nog wat dingen toegevoegd zoals een eiwit shake na het trainen. Het uur waarop deze word genomen zal alleen varieren aangezien ik de ene dag in de middag train en de andere dag in de avond. Ook zal ik op niet trainings dagen geen extra eiwit shake drinken.

Moet ik op trainings dagen en niet trainings dagen evenveel binnen krijgen of is het niet erg als ik op niet trainingsdagen minder eiwit binnen krijg?

Ik zal het verbeterde schema bijvoegen.
            Last edited by Robin P; 28-12-2012, 12:15.

Comment

Ik krijg mijn bijlagen niet bijgevoegd, ik ga nu naar de sportschool probeer het daarna nog een keer..

Comment

Originally posted by Robin P View Post
                Moet ik op trainings dagen en niet trainings dagen evenveel binnen krijgen of is het niet erg als ik op niet trainingsdagen minder eiwit binnen krijg?
                Het is het beste als je op alle dagen voldoende eiwitten binnen krijgt, dus zowel op trainingsdagen als rustdagen. Eenzelfde argumentatie geldt voor vetten. Waar je verschil in kunt aanbrengen is de hoeveelheid koolhydraten: dat zou je op rustdagen iets minder kunnen doen dan op trainingsdagen omdat je op rustdagen minder energie verbruikt. Koolhydraten leveren je de energie die je gedurende de dag verbruikt. Wat je niet verbruikt wordt omgezet in lichaamsvet.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                  Het is het beste als je op alle dagen voldoende eiwitten binnen krijgt, dus zowel op trainingsdagen als rustdagen. Eenzelfde argumentatie geldt voor vetten. Waar je verschil in kunt aanbrengen is de hoeveelheid koolhydraten: dat zou je op rustdagen iets minder kunnen doen dan op trainingsdagen omdat je op rustdagen minder energie verbruikt. Koolhydraten leveren je de energie die je gedurende de dag verbruikt. Wat je niet verbruikt wordt omgezet in lichaamsvet.
                  Ok bedankt, het lijkt mij dan verstandig om dan bijvoorbeeld in plaats van 100gr zilvervlies rijst 75gr te nemen en iets minder vlees.. Ook aangezien deze maaltijd in de avond zal worden genomen en ik daarna de Koolhydraten minder nodig zal hebben als b.v. de Koolhydraten in mijn ontbijt zie ik dit goed?

Het lukt me nog steeds niet om mijn Excel sheet toe te voegen.. Geen idee hoe dit kan maar ik denk dat de verhoudingen nu meer kloppen en ik nu gewoon goed rond mijn behoefte zit om te cutten. Nogmaals bedankt voor de hulp wetende dat mijn schema beter klopt geef nog meer motivatie!

Comment

Originally posted by Robin P View Post
                    Ok bedankt, het lijkt mij dan verstandig om dan bijvoorbeeld in plaats van 100gr zilvervlies rijst 75gr te nemen en iets minder vlees.. Ook aangezien deze maaltijd in de avond zal worden genomen en ik daarna de Koolhydraten minder nodig zal hebben als b.v. de Koolhydraten in mijn ontbijt zie ik dit goed?
                    Ja, dat zie je goed.

Je zegt dat je problemen hebt in het uploaden van je spreadsheet. Het kan zijn dat de spreadsheet of de verkeerde extensie heeft (is het *.xls?) of dat je inmiddels zoveel files ge-uploaded hebt dat je geen ruimte meer hebt. In dat geval zou een mod eerst wat andere files van je moeten verwijderen om plaats te maken voor een nieuwe upload.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X