Cutting schema, oke volgens jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutting schema, oke volgens jullie?

Goeieavond
    Nog 1 laatste check voor mijn voedingsschema want volgens mij heb ik hem wel aardig in elkaar gezet.
    Mijn gegevens: 196cm lang 95kg vp=13,7%
    Attached Files

Ik weet niet wat je caloriebehoefte is, en ik ga het ook niet uitrekenen, maar in je schema valt mij wel een en ander op.

- tussen 12:30 en 18:00 zit een aardig gat. Het enige wat je dan eet is een appel en da's te weinig. Als je het goed wilt doen dan dien je minimaal 5, maar liever 6 keer per dag te eten, dus in het geval van 6 keer zul je elke 2,7 uur een maaltijd moeten eten.
    - In je avondmaaltijd zit 1256 calorieen. Da's veel te veel! Je lichaam kan dat nooit allemaal verwerken en zet alles wat niet direct nodig is om in vet.
    - Je neemt maar 100 gram kwark, wat wel 500 gram mag zijn. Daarnaast zou ik dat direct voor het slapen nemen en niet ruim een uur ervoor.
    - Je eet teveel walnoten. Een handvol is genoeg. Ik haal gemiddeld 230 calorieen per dag uit amandelen en walnoten samen en jij zit op 495. Teveel van iets nemen werkt vaak averechts!
    - Je krijgt per dag bijna 400 gram koolhydraten binnen wat erg hoog is. Koolhydraten dienen ongeveer 40% van je voeding uit te maken.
    - ik weet niet wat je doel is met cardio, maar als het om vetverbranden gaat, dan kun je beter niet langer dan 20-25 min rennen aangezien je dan spieren begint te verbranden. Aan 20-25 min High Intensity Interval Training heb je genoeg.

Tips:
    - halvolle melk kun je vervangen door magere melk
    - kip(filet) kun je vervangen door kalkoen(filet)
    - wasami rijst kun je vervangen door zilvervlies rijst of bruine rijst
    - eet elke 4e dag op het niveau van je behoefte. Daarmee zorg je dat je metabolisme niet vertraagt.
    - lees "burn the fat, feed the muscle", voor meer info over afvallen

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      I
      Wat zou dit voor meerwaarde hebben dan?
      People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by Siegfried Muller View Post
        Wat zou dit voor meerwaarde hebben dan?
        Kalkoenen zijn groter, dus men hoeft relatief gezien minder kalkoenen te doden dan kippen

Comment

Kalkoenen zijn groter, dus men hoeft relatief gezien minder kalkoenen te doden dan kippen
          Hahahahaah xD
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Qua eiwitten en vetten zit je wel in de goede richting. Echter, ik weet niet of je qua koolhydraten en totale hoeveelheid kcal per dag in de juiste richting zit. Dit omdat je niet verteld hebt wat je onderhoudsniveau is.

Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik weet niet wat je caloriebehoefte is, en ik ga het ook niet uitrekenen, maar in je schema valt mij wel een en ander op.

- tussen 12:30 en 18:00 zit een aardig gat. Het enige wat je dan eet is een appel en da's te weinig. Als je het goed wilt doen dan dien je minimaal 5, maar liever 6 keer per dag te eten, dus in het geval van 6 keer zul je elke 2,7 uur een maaltijd moeten eten.
              - In je avondmaaltijd zit 1256 calorieen. Da's veel te veel! Je lichaam kan dat nooit allemaal verwerken en zet alles wat niet direct nodig is om in vet.
              - Je neemt maar 100 gram kwark, wat wel 500 gram mag zijn. Daarnaast zou ik dat direct voor het slapen nemen en niet ruim een uur ervoor.
              - Je eet teveel walnoten. Een handvol is genoeg. Ik haal gemiddeld 230 calorieen per dag uit amandelen en walnoten samen en jij zit op 495. Teveel van iets nemen werkt vaak averechts!
              - Je krijgt per dag bijna 400 gram koolhydraten binnen wat erg hoog is. Koolhydraten dienen ongeveer 40% van je voeding uit te maken.
              - ik weet niet wat je doel is met cardio, maar als het om vetverbranden gaat, dan kun je beter niet langer dan 20-25 min rennen aangezien je dan spieren begint te verbranden. Aan 20-25 min High Intensity Interval Training heb je genoeg.

Tips:
              - halvolle melk kun je vervangen door magere melk
              - wasami rijst kun je vervangen door zilvervlies rijst of bruine rijst
              - eet elke 4e dag op het niveau van je behoefte. Daarmee zorg je dat je metabolisme niet vertraagt.
              - lees "burn the fat, feed the muscle", voor meer info over afvallen
              Hier heb ik wat aan thanks! ik ga het meteen toepassen

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                Qua eiwitten en vetten zit je wel in de goede richting. Echter, ik weet niet of je qua koolhydraten en totale hoeveelheid kcal per dag in de juiste richting zit. Dit omdat je niet verteld hebt wat je onderhoudsniveau is.

Misschien heb je hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
                3800 is me onderhoud

Comment

Als 3800 kcal/dag je onderhoudsniveau is en je wilt cutten dan zit je inderdaad met ongeveer 3400 kcal/dag (zoals in je schema staat) in de goede richting.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X