Eten voor het trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eten voor het trainen

Hallo iedereen.
    Ik doe 3 x in de week kickboxen en dan wil ik op dinsdag en donderdag en in het weekend gaan fitnessen nou wil ik gewoon setjes van 12 doen want ik wil wachten tot ik wat droger ben voor ik echt wil gaan trainen om te groeien en ook hoor ik dat ik daar nog te jong voor ben (16) dus wil spieren trainen om af te vallen ik ben 1 meter 90 en ben 102 kilo bf= 28% maar nou ben ik dus een beetje een voedingsschema aan het opstellen maar moet ik iets vinden wat ik kan eten op school of na school voor het trainen aangezien ik meteen uit school ga, nou eet ik op die dagen voordat ik naar school ga 200 ml vannile vla en dan zit ik op school tot half 2. Iemand tips ?

Lees stickies Afslanken - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Nou pesc, je begint ook nogal af te stompen met dat doorverwijs naar de stickies. Of mag dat alleen als er werk van jezelf tussen staat?

Comment

Haha, ik heb zo ook mijn afgestompte dagen. Niet altijd de energie om er een warm en welkom verhaal van te maken
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Sosoheavy View Post
          ook hoor ik dat ik daar nog te jong voor ben (16) dus wil spieren trainen om af te vallen
          Je bent niet te jong om met krachttraining te beginnen. En krachttraining kan je ook helpen om vetmassa te verliezen, dus het kan je op twee manieren helpen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Je teert en halve dag op tweehonderd milliliter vla? Slecht idee.

Comment

Originally posted by erikz View Post
              Je teert en halve dag op tweehonderd milliliter vla? Slecht idee.

Want?

Comment

Vanillevla bestaat bijna helemaal uit simpele koolhydraten en 200 milliliter is maximaal 200 kcal (waarschijnlijk meer richting 100 kcal), die hoeveelheid voor een halve dag kan niet de bedoeling zijn, behalve als je op een crashdieet zit.

Comment

Originally posted by Sosoheavy View Post
                  Hallo iedereen.
                  Ik doe 3 x in de week kickboxen en dan wil ik op dinsdag en donderdag en in het weekend gaan fitnessen nou wil ik gewoon setjes van 12 doen want ik wil wachten tot ik wat droger ben voor ik echt wil gaan trainen om te groeien en ook hoor ik dat ik daar nog te jong voor ben (16) dus wil spieren trainen om af te vallen ik ben 1 meter 90 en ben 102 kilo bf= 28% maar nou ben ik dus een beetje een voedingsschema aan het opstellen maar moet ik iets vinden wat ik kan eten op school of na school voor het trainen aangezien ik meteen uit school ga, nou eet ik op die dagen voordat ik naar school ga 200 ml vannile vla en dan zit ik op school tot half 2. Iemand tips ?
                  Spieren trainen om af te vallen is prima, je valt dan eigenlijk niet af maar je verlaagt je vetpercentage. Het is niet de bedoeling dat je dan heel weinig gaat eten, dan breek je ook spiermassa af en dat wil je nu juist behouden of zelfs opbouwen. Alle etenswaren zijn mee te nemen naar school, desnoods met wat koelpatronen als je het niet vertrouwt. Je moet er wel wat moeite in steken om het de avond van tevoren of in de ochtend klaar te maken.

Ik ben geen voorstander van setjes op van die apparaten. Het belangrijkste is namelijk je houding en de spieren in je middensectie (je core) en die train je bij alles waarbij je jezelf in evenwicht moet houden. Dat is bij een vrije oefening het geval, vooral bij éénarmige of éénbenige oefeningen en niet op een apparaat. Doe je eerst apparaten, dan moet je alsnog opnieuw beginnen met leren van de techniek van een vrije oefening en de opgebouwde kracht zal je niet helpen omdat je de kleinere stabilisatiespieren alsnog moet trainen.

Als je al zo lang bent terwijl je nog zo jong bent, is het ook belangrijk om goed op je houding te letten. Dat betekent dat je alles in verhouding moet trainen: train je alleen borst en biceps, dan ga je krom lopen en dat is niet mooi. Vergeet je rug daarom niet en je benen, ga uit van een goed schema en sla niets over. Zoek een goede begeleider en ga ervoor!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X