Varkenhaas voor het slapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Varkenhaas voor het slapen

Dag allemaal.
    Inmiddels lees ik het forum al tijden maar nu toch tijd voor de eerste post.
    Al jaren word ik snachts wakker met veel honger.
    Nou lees ik dat caseine eiwitten voor het slapen oke zijn.
    Is varkenshaas een goede vorm van caseine voor het slapen gaan?
    En zit er een maximum aantal gram eiwitten aan voor het slapen? een portie varkenshaas is zo 60 gram.

Caseïne zit voornamelijk in zuivelproducten. Kwark heeft relatief het meeste, vandaar dat zovelen dat eten voor het slapen gaan.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Je mag rekenen dat n varken net als wij uit +- 20% eiwitten bestaat.
      Maar wat je jezelf af moet vragen is, is varkensvlees wel zo'n goede voeding voor het slapen gaan?
      En zijn het wel de juiste eiwitten voor de nacht?

Neem gewoon n casseine shake of n bak kwark voor de nachtrust!

Comment

Alles uit voeding is traag, waarvan ei het minst traag is. Varken bevat alleen veel vet, en niet van de beste kwaliteit. Maar die vetten vertragen de opname van je eiwit wel weer.
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Varkenshaas is toch niet zo vet? Maar hou het bij kwark idd.
          Train hard or go hormone

Comment

Je hebt gelijk Toph, 3,1 gram per 100gr. Ik had meer verwacht
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

@ patriciaaa: mooie avatar
              -Obsessed is the word the lazy use to describe the dedicated-

Comment

Volgens mij is de discussie over varkensvlees al sinds jaar en dag op gang.
                Ik eet weinig varkensvlees omdat ik het te vet vind. Men zegt "pak dan mager", maar ik wil ook wat smaak aan mijn maaltijd. Mager varkensvlees of een stuk karton, verschil is vrij klein

Varkensvlees bederft ook wel snel vind ik, kip een rund kan je wel langer goed houden. Stuk makkelijker als je je maaltijden een dag of 2 van tevoren wil maken. Pluspunt is wel dat het goedkoop is, maar als BBer worden kosten nog moeite gespaard natuurlijk!

Maar om terug te komen op je vraag, nee, ik zou het niet doen. Pak een goeie caseïne shake voor het slapen gaan. En ja ze zijn over het algemeen smerig, maar gewoon zuipen die troep, je gaat er niet van over je nek (met uitzondering van Probolic, dat is echt bogt ).
                Relax, we're all one with the universe...

Comment

zoals ik het begrepen heb is varkenshaas een van de snelst opneembare eiwitten, nog hoger dan wei-isolaat:

What About Other Proteins?
                  So far all I’ve focused on is whey and casein as these are the proteins that have been predominantly studied. Unfortunately, there is far less data on the speed of digestion of other proteins. Soy has been examined and appears to be a fast protein; note from my article Milk: The New Sports Drink? A Review that milk was found to be superior to soy protein for gains in lean body mass with training. This is thought to be due to the rapid digestion and amino acid profile of soy.

Beyond that not a tremendous amount of data exists. One researcher collected what is available and I’ve reproduced his data (originally printed in The Protein Book) in the table below

Protein Absorption Rate (g/hour)
                  Raw Egg Protein *1.4
                  Cooked Egg Protein *2.9
                  Pea Protein3.5
                  Milk Protein3.5
                  Soy Protein Isolate3.9
                  Casein Isolate6.1
                  Whey Isolate8-10
                  Tenderloin Pork Steak *10.0
                  * Measurements marked with an asterisk should be considered as the roughest estimates as the studies used indirect measurements of protein digestion.

Clearly there is a large variety for protein digestion rates although, as noted, some of the above values should be taken as very rough estimates.
                  I’d note again that this has some implication for the idea that you must eat protein every three hours. With the exception of whey, where 40 grams of protein would take roughly 4 hours for complete absorption), all proteins listed would still be digesting for far longer than the magic 3 hour period.
                  Once again, this is getting a bit too long so I’m going to save the final bit of this discussion for Part 3, which I’ll post on Monday. In that article I’ll look at the current fascination in the sports nutrition industry with protein hydrolysates along with a few minor topics.

bron: What Are Good Sources of Protein? - Speed of Digestion Part 2 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

hierdoor zou ik dus nooit varkenshaas eten voor het slapen gaan, wss wel ideaal als je net uit bed komt (als je daar zin in hebt) of na een workout

Comment

Originally posted by Farzad View Post
                    Volgens mij is de discussie over varkensvlees al sinds jaar en dag op gang.
                    Ik eet weinig varkensvlees omdat ik het te vet vind. Men zegt "pak dan mager", maar ik wil ook wat smaak aan mijn maaltijd. Mager varkensvlees of een stuk karton, verschil is vrij klein

Varkensvlees bederft ook wel snel vind ik, kip een rund kan je wel langer goed houden. Stuk makkelijker als je je maaltijden een dag of 2 van tevoren wil maken. Pluspunt is wel dat het goedkoop is, maar als BBer worden kosten nog moeite gespaard natuurlijk!

Maar om terug te komen op je vraag, nee, ik zou het niet doen. Pak een goeie caseïne shake voor het slapen gaan. En ja ze zijn over het algemeen smerig, maar gewoon zuipen die troep, je gaat er niet van over je nek (met uitzondering van Probolic, dat is echt bogt ).

Apart, je eet geen varkensvlees omdat het als karton zou smaken, maar je bent wel bereid om een volgens jou smerige caseïne shake naar binnen te werken.

Ot: tegen de honger zou het kunnen werken, maar het zou ook in je voedingspatroon moeten passen (gezien ook meer koolhydraten).
                    Verder lijkt het mij dat iedere avond varkenshaas je sneller gaat tegenstaan qua smaak dan een halve kilo kwark (al dan niet met noten iod).
                    Purist
                    Verzuren zonder kuren
                    ...ilse weet alles...

Comment

Ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen hoor. Het is niet praktisch en een duur grapje om iedere dag 200-300 gram varkenshaas naar binnen te werken ipv bijv een bak kwark of een shake, maar waarom zou het niet ok zijn?

Daarnaast is er inderdaad niks mis met varkensvlees. Hoogwaardig eiwit hoor. Zolang je geen gekke dingen als slavinken en dergelijke gaat eten als een malle zie ik het probleem niet. Maar varkenshaas, hamlappen, het mager vlees van de karbonade is toch gewoon prima? Ik eet het niet zo vaak uit voorkeur voor andere vlees- en vissoorten maar niet omdat ik het per se ongezond vind.
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X