berekening onderhoud voor kids

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• berekening onderhoud voor kids

Beste forum leden,

heb een vraag over het berekenen van het onderhoud bij kinderen
    kan je gewoon dezelfde methode gebruiken als bij volwassenen?
    ik ken alle methode's verder wel

graag serieuze reactie's

Onderhoud kan je niet berekenen maar moet je ervaren. Het aantal kcal's waarop iemand met ..kg lichaamsgewicht op datzelfde gewicht blijft is het onderhoud-kcal's voor dat gewicht. Onderhoud verschuift ook naarmate je zwaarder wordt. Pak een basisschema met 30% vet, 30% eiwit en 40% koolhydraten bestaande uit kwark, vlees, noten, rijst en een beetje brood met veel ei 's ochtends. En nu aankijken wat het doet. De maag goed in de gaten houden, krampen dienen vermeden te worden (kan komen door melk, teveel eten of te weinig groenten).
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Alleen moeten kinderen juist groeien en dus zwaarder worden dus puur naar gewichtstoename kijken lijkt me niet het beste voor een kind in de groei.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
        Alleen moeten kinderen juist groeien en dus zwaarder worden dus puur naar gewichtstoename kijken lijkt me niet het beste voor een kind in de groei.
        Een formule is niet meer dan een uitgangspunt, je kan niet alle levensfactoren/stofwisselingsfactoren meenemen in een formule. Imo veel belangrijker dat zijn schema uit goede componenten bestaat, daarna kan je verhogen/verlagen zoveel als je wilt.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
          Hierdoor zou ik kijken naar vet-toename.
          Aangezien het totaal onnodig is dat dit toeneemt (of veel toeneemt).
          Ligt natuurlijk aan de leeftijd.

Dus m.a.w kijken naar BF%
          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Voedingsschema voor kinderen??welke leeftijd praat je over, mijn zoon is vier en wil altijd me shakes opdrinken maar om voor hem een schema te maken lijkt me onzin.
            16jaar is ook een kind, dus wees eens iets specifieker.

Comment

ik zoek ook geen schema maar een beetje een beginpunt om zo te kijken wat mijn zoon van 10 ongeveer nodig heeft
              vind het best lastig want kinderen zijn in de groei en hebben genoeg voeding nodig
              maar ook weer niet te veel
              kan hier niet veel over vinden

Comment

als je geen voedingsschema wilt hanteren kan je er natuurlijk ook niet achter komen hoeveel je kind nodig heeft. Ik zou gwn beginnen met ervoor te zorgen dat je kind gezond eet een geen junkfood( als dat niet het geval is)

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
                  ik zoek ook geen schema maar een beetje een beginpunt om zo te kijken wat mijn zoon van 10 ongeveer nodig heeft
                  vind het best lastig want kinderen zijn in de groei en hebben genoeg voeding nodig
                  maar ook weer niet te veel
                  kan hier niet veel over vinden
                  Hoe heb je dat de afgelopen tien jaar gedaan? En waarom twijfel je nu aan die aanpak?
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Srry hoor maar tien jaar man, kom op, gewoon gezond eten en lekker buitenspelen moeten ze.

Comment

En weer word het gekker?Onderhoud schema's voor kinderen?Laat dat kind gezond en regelmatig eten zoals het hoort, je ziet vanzelf wel of ze re dik of te dun worden.
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

dus jullie weten het ook niet nou zoek wel wel verder thanx voor "serieuze" reactie's

Comment

dus jullie weten het ook niet nou zoek wel wel verder thanx voor "serieuze" reactie's
                          Wat is de reden achter jou oorspronkelijke vraag? Heeft jou kind last van over- of ondergewicht?
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Wat is de reden achter jou oorspronkelijke vraag? Heeft jou kind last van over- of ondergewicht?
                            hij heeft een klein beetje overgewicht
                            hij sport 3 keer per week bbal en een wedstrijd
                            ik wil absoluut niet dieeten ofzo maar wil gewoon weten wat hij ongeveer hebben mag (lengte leeftijd gewicht) op die leeftijd
                            gezond eten en niet snoepen dat weet ik allemaal wel
                            mijn vraag zijn daar richtlijnen voor?

Comment

hij heeft een klein beetje overgewicht
                              hij sport 3 keer per week bbal en een wedstrijd
                              ik wil absoluut niet dieeten ofzo maar wil gewoon weten wat hij ongeveer hebben mag (lengte leeftijd gewicht) op die leeftijd
                              gezond eten en niet snoepen dat weet ik allemaal wel
                              mijn vraag zijn daar richtlijnen voor?
                              Je zou eens een paar weken kunnen noteren wat hij gedurende een dag allemaal eet en drinkt, dan heb je er een beter beeld bij. Dan is het makkelijker om te achterhalen wat de oorzaak is van het overgewicht.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X