Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Hallo,

Ik ben 22 jaar , 70 kilo en ben 1.80m.

Mijn DOEL is spiermassa aankomen en een paar kilo vet eraf werken.
    Ik heb mezelf goed ingelzen op de sticky's en vond dat het tijd werd om mezelf te registreren om advies te krijgen van de pro's.

Mijn onderhouds BMI is 2751 kcal
    Maar omdat ik een paar kilo vet eraf wil hebben, maar ook toename wil aan spiermassa. Weet ik niet of dat ik nou moet cutten, onderhouden of bulken.
    OoK heb ik graag advies op mijn voedingsschema:
    Attached Files

niemand?

Comment

Als je een beginner bent gwn op onderhoud en als de resultaten verminderen kan evt carbcycelen of wat hoger of.lager in kcals gaan zitten

Comment

Wat is "een paar kilo" vet? Carbcyclen beviel mij heel goed. Inferno had laatst wat van t-nation geplaatst toch?

edit: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...b-cycling.html
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wat een ''paar kilo vet '' is? Je ziet mijn buikspieren wel maar nog niet zoals ik dat zou willen, valt dus wel mee. Maar ik denk dat ik gwn ga bulken 3000kcal.
          Het vet is een zorg voor later, het is btw nog lang geen zomer.

Comment

Maar het voedingsschema is goed?
            Attached Files

Comment

Het lijkt me dat je erg veel eiwitten in je dagelijkse eetpatroon hebt. Volgens mij heb je geen 234 gram eiwitten per dag nodig als je slechts 70% kg weegt. En 48 gram vetten is een beetje aan de lage kant. Het zou niet erg zijn als dat zo'n 70 gram wordt, naar mijn mening.
              Misschien heb je hier ook wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bedankt voor de reacties. Op niet trainigsdagen krijg ik ook 20gr eiwitten minder binnen, want dan pak ik mijn shake niet. Zou je mijn ook kunnen vertellen waarom het better is mijn vetten op te schroeven naar 70gr inpv 48? Ik zie daar namelijk geen meerwaarde in. Niet hier, ;;excel voedingsschema ingevuld'' dat heb ik al keer gelezen.

Comment

bij te weinig vet (minder dan 1 gr per kg lichaamsgewicht) in je voeding produceer je minder testosteron (o.a. belangrijk voor je spiergroei/behoud en botkwaliteit!) en er zitten vitamines in die je lichaam niet zelf aan kan maken. en er is mij laatst verteld in de sportschool dat het de werking van de aminozuren zou stimuleren.
                  Zat eerst ook onder mn behoefte in vet, maar merk echt vooruitgang sinds ik dit op peil heb gekregen

Comment

verder ben je er al vrij snel, als je bij je kwark savonds een handje noten pakt (30 gr) en je magere melk vervangt door halfvolle zit je al aan je vetbehoefte, als je dan je wei-shakjes nog met water zou nemen ipv melk zit je volgens mij al aardig goed! (juiste ewitten en vetten hoeveelheid)
                    Last edited by kwarkkrawk; 06-01-2013, 14:22.

Comment

ok, bedankt voor uitgebreide uitleg daar ga ik zeker wat mee doen. Maar handjevol noten voor het slapen gaan? Lijkt me toch beter omdat eerder te doen.

Comment

is juist erg goed! de vetten in de noten vertragen de eiwitten in je kwark nog wat meer.
                        Ondanks wat mensen vaak denken worden vetten voor het slapen niet opgeslagen als vet maar zijn het juist de koolhydraten (energieleveranciers) die je moet vermijden

Comment

Ok, ik heb mijn schema aangepast, ik heb nou 65 gram vet. Door 50 gram ongezouten cashew noten en mijn magere melk te vervangen voor halfvolle.
                          Attached Files

Comment

Goed bezig, magere melk is kunstmatige rommel

Kan je schema niet zien op dit moment, neem je die 50gr voor het slapen? 30gr is opzich al wel voldoende
                            Last edited by jobr; 06-01-2013, 18:41.
                            SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Nee, ik neem de 30 gr cashew noten samen met 250ml magere melk als laatste maaltijd om ongeveer 19:30. De 500 gram kwark neem ik voordat ik ga slapen om een uur of 11.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X