De blender

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Robbert95 View Post
    verklaar? de waardes blijven neem ik aan 't zelfde als je een aardappel snijd dan veranderd de GI toch ook niet ineens?
    Ik was benieuwd of het fijnmalen van havermout invloed heeft op de GI omdat ik m'n ontbijtshake altijd op die manier maak. Uit een onderzoek dat ik vond naar de invloed van de deeltjesgrootte van tarwe/mais/havermout op de GI bleek dat deze wel veranderd maar alleen bij havermout bijna niet.

In conclusion, this study demonstrates that wheat and maize, two of the major staple foods of mankind, are digested faster the more they are reduced in particle size. Finely milled wheat flour evokes substantially greater insulin responses than coarsely milled flour. Oat products do not behave in this way, possibly because of the different physical properties of oat fiber.
    http://ajcn.nutrition.org/content/47/4/675.full.pdf

Volgens dit onderzoek is het type vezels van de havermout van invloed waardoor de havermout in de maag samenklontert en daardoor het verteren langzamer gaat. Ik weet niet in hoeverre dit voor andere soorten voedsel geldt maar er wordt hier wel aangetoond dat de deeltjesgrootte op andere soorten granen van invloed is.

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
      Nu we toch bezig zijn over blenders wil ik wel is weten wat voor blenders julie hebben. ik wil er binnenkort namelijk eentje kopen
      ik gebruik sinds een paar jaar een vitamix, net als blendtec extreem prijzig. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het veel gebruik en een <100E. blender bij mij maar 2 maanden overleefde. gisteren nog een hele pompoen incl schil en zaden in gemikt om soep van te maken. Je krijgt dus best wel wat geweld voor je geld

voor whey shakes ed. gebruik ik een braun mx2050 die voldoet prima maar zou er niet zo snel zware spullen in gooien

Comment

ttp://www.youtube.com/watch?v=vDlMLqdvHzI

Comment

Opzich wel interessant maar kan me niet voorstellen dat als je bijvoorbeeld zilvervlies rijst gebruikt , wat toch een lage GI waarde heeft, en het in de blender mikt het ineens dezelfde GI waarde krijgt als bv witte rijst.
          Achja ik hou toch persoonlijk liever van rijst eten dan rijst drinken, alhoewel rijstenpap niet slecht is

Nu we toch bezig zijn over blenders wil ik wel is weten wat voor blenders julie hebben. ik wil er binnenkort namelijk eentje kopen
          Ik heb er 1tje van de hema, RVS en glazen beker , had eerst 1tje van de blokker die was 30.- ofzoiets , deed 't ook prima .
          ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Gebruik zelf al jaren de magic bullet. Ben nu met m'n 3e bezig
            Vind de bekers handig om af te wassen. Zit je niet met zo'n groot ding.
            Past precies 40gr whey en 125 gram havermout in.
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Ik had een half jaar geleden ook zilvervliesrijst in de blender gedaan, het smaakte toen ineens zeer chemisch. Had het samengevoegd met wat melk. Wow dat doe ik dus never meer.

Comment

Originally posted by K-94 View Post
                Ik had een half jaar geleden ook zilvervliesrijst in de blender gedaan, het smaakte toen ineens zeer chemisch. Had het samengevoegd met wat melk. Wow dat doe ik dus never meer.
                wel eerst de rijst koken he.
                ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Ik hou van men Blender. Simpel ding maar stevig.

Ik ga mss iets te extreem er in maar ik wil men Kcal's binnen hebben.
                  Voorbeeld, geen zin voor te eten en het is laat en 'k moet nog een ganse maaltijd naar binnen spelen. Dan mik ik rijst, kipfilet en wat saus er in. Mixen maar en pap.

't Ziet er wel niet uit maar ik krijg alles wel naar binnen als het over eten gaat.
                  http://www.facebook.com/extremefitness2013
                  for fitness and bodybuilding motivation

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                    Gebruik zelf al jaren de magic bullet. Ben nu met m'n 3e bezig
                    Vind de bekers handig om af te wassen. Zit je niet met zo'n groot ding.
                    Past precies 40gr whey en 125 gram havermout in.
                    Moet je ook elke keer lachen als je hem gebruikt? Net als de mensen bij tellsell?
                    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                      moet er niet aan denken rijst in de blender. maar misschien is het ook wel erg lekker.

wat voor rijst heb je dan wel niet? want rijst is heel makkelijk naar binnen te krijgen. persoonlijk heb ik dat er ruim binnen 5 min in.

misschien als variant op dat kwark eet wedstrijdje een rijst eet wedstrijd. wie het snelst een pak rijst wegkrijgt
                      Ik weet niet hoeveel rijst jij at, maar je moet eens 190 gram rijst ongekookt afwegen en dan koken, is behoorlijk wat. Daarbij at ik nog eens een halve bak kwark, 20ml mayo en 1 blik tonijn en wat groenten. Was goed voor een 1000kcal.
                      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Blender is helemaal top. Gebruik ze voor mn. Normale shakes maar ook om een whey smooty te maken. kwark,banaan,scoop whey, ijsklontjes en blenduh maar..
                        Willen is Kunnen

Comment

Blender is idd handig. Ik smijt er meestal dagelijks wat magere melk + magere yoghurt + havermout + rauwe cacaopoeder + lijnzaadolie in. Voor de laatste maaltijd van de dag smijt ik er nog een bak magere kwark in en zo'n 30 gram aan gemengde vruchten.

Let wel dat je niet teveel eten vloeibaar binnenkrijgt. Het thermische effect gaat hiermee verloren en je krijgt netto méér calorieen binnen dan als je je voedsel vast opeet (kan tot max 30% schelen).

Comment

Blenderen kan handig zijn als je weinig tijd hebt en een makkelijke maaltijd wilt. Persoonlijk heb ik zelf liever vaste maaltijden. Maar als het warm weer is kan het zeker lekker zijn een heerlijke koude milkshake te maken.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                              Blender is idd handig. Ik smijt er meestal dagelijks wat magere melk + magere yoghurt + havermout + rauwe cacaopoeder + lijnzaadolie in. Voor de laatste maaltijd van de dag smijt ik er nog een bak magere kwark in en zo'n 30 gram aan gemengde vruchten.

Let wel dat je niet teveel eten vloeibaar binnenkrijgt. Het thermische effect gaat hiermee verloren en je krijgt netto méér calorieen binnen dan als je je voedsel vast opeet (kan tot max 30% schelen).
                              Kan dit onderbouwd worden ?
                              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Kan dit onderbouwd worden ?
                                je eten verteren kost energie.
                                hoe moeilijker verteerbaar je eten is, hoe minder energie je lichaam uiteindelijk netto overhoud.
                                het percentage calorieen dat overblijft van de vertering van groente is lager dan die van vruchtensap.

ook blijft er van een overschot aan eiwitten bijv. minder energie over dan van koolhydraten enz...
                                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X