De blender

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gleke View Post
    Ik weet niet hoeveel rijst jij at, maar je moet eens 190 gram rijst ongekookt afwegen en dan koken, is behoorlijk wat. Daarbij at ik nog eens een halve bak kwark, 20ml mayo en 1 blik tonijn en wat groenten. Was goed voor een 1000kcal.
    standaard avondmaaltijd is bij mij 300g ongekookte rijst.
    daarbij 300-400 gram kip en een bult groente.

heb nooit echt problemen gehad met eten. maar de meeste mensen zullen moeite hebben met 190g rijst ja

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post

heb nooit echt problemen gehad met eten. maar de meeste mensen zullen moeite hebben met 190g rijst ja
      Ik heb eerlijk gezegd wat moeite om dat te geloven, 300g ongekookte rijst is al 1100 kcal ongeveer, of je moet voor de rest van de dag niet veel eten (wat niet slecht is btw) of je eet insane veel boven je onderhoud.

persoonlijk heb ik dat er ruim binnen 5 min in.
      Ik kan moeilijk geloven dat je in 5 min 300g ongekookte rijst kunt binnenwerken. Of je moet het op deze manier doen :

Hot Dog Eating Contest 2007 - YouTube
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik vind het altijd zo jammer dat havermout/brinta of rijst naar de bodem zakt als je niet snel genoeg drinkt ! In de ochtend is het heerlijk omdat ik dan vast voedsel minder goed weg krijg.
        The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post

Ik ben best n behoorlijk goede eter, maar ik krijg dat toch niet in 1x weg hoor.

Comment

Originally posted by marclux View Post
            Het is ook bekend dat vooral KH zoals rijst gekauwd moeten worden om de spijsvertering goed te laten verlopen? Als er amper speeksel is bijgekomen kan het amper in de darmen worden opgenomen.

De organen die betrokken zijn bij de spijsvertering zijn:

De mond
            De mond neemt het voedsel op en kauwt het. Het voedsel wordt dus fijngemalen en vermengd met speeksel. In het speeksel zit een enzym dat koolhydraten afbreekt. De afbraak van koolhydraten begint dus al in de mond.

bron: De spijsvertering, hoe verloopt deze eigenlijk? | Mens en Gezondheid: Diversen

In het speeksel zit amylase. Amylase zorgt voor de omzetting van zetmeel naar suikers. Echter, de pancreas maakt ook gewoon amylase aan, dus ik betwijfel of het echt veel uitmaakt.

Originally posted by Robbert95 View Post
            verklaar? de waardes blijven neem ik aan 't zelfde als je een aardappel snijd dan veranderd de GI toch ook niet ineens?
            Hoe fijner de stof, hoe sneller het is verteerd, dus is het sneller geschikt voor opname. Logisch dat de GI dan veranderd. Ik zou me er echter absoluut niet druk om maken Dat hele GI verhaal lijkt me vooral van belang als je hele grote hoeveelheden KH eet.

Originally posted by maar7en8 View Post
            je eten verteren kost energie.
            hoe moeilijker verteerbaar je eten is, hoe minder energie je lichaam uiteindelijk netto overhoud.
            het percentage calorieen dat overblijft van de vertering van groente is lager dan die van vruchtensap.

ook blijft er van een overschot aan eiwitten bijv. minder energie over dan van koolhydraten enz...
            Nooit over nagedacht, interessant. Als toevoeging: als iedere dag hetzelfde is qua eten maakt het weer niet zoveel uit. Dan pas je je schema daar waarschijnlijk op aan door te kijken naar de effecten op je lichaam.
            Train hard or go hormone

Comment

Sterker nog. Het hele GI verhaal is sowieso niet van belang. Wordt (net zoals zoveel in de BB) heerlijk overschat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X