I.F. voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I.F. voedingschema

Na een goeie anderhalve a 2 maanden niet getraind te hebben dankzij nierstenen , ben ik nu zo een weekje of 2 alweer bezig en weer goed op weg naar m'n oude zelf.

Ik zie het maar als een 'fresh start' liever dat ik de negatieve kant ga bekijken
    Dus ik wil ook beginnen met een nieuw voedingschema.

Mijn stats zijn als volgt:

BMR=1950kcal
    Caloriebehoefte=2985kcal
    BF%= rond 14
    Lengte =1.84m
    Gewicht=80.4 kg

Het doel:
    Same as everybody.. gain some muscle , lose some fat.

Ik weet dat dit zogenaamd *niet mogelijk is* maar ik deed voor de nierstenen niks anders dan sterker en groter worden , toch afvallen..dusja.. [sarcasme] ik zal dan wel weer uniek zijn... [/sarcasme]

Hier dan het schema : Vrij simpel eigenlijk. 1 x p 2wk. Junkdag op trainingsdag

08:00 Trainen ( alleen KT , cardio erbij vanaf eind maart )
    11:15 Shake*
    14:00 Omelet van 3 eieren met kaas en 1 tomaat
    17:00 150gr Rijst met 200gr kip/tonijn/zalm + 50gr broccoli
    19:00 500gr Kwark + handje (30gr) cashews

*Inhoud van de shake=
    200ml jus
    200ml hv melk
    150ml magere yoghurt
    50gr brinta
    30gr ISO-100 (whey)
    2x banaan
    2x ananasschijven
    1 eetlepel olijfolie

Voedingswaarde komen ongeveer op:
    Kcal 2590
    EW 181 - 36%
    KH 248 - 50%
    V 65 - 14%

Ik zit dus wel in de goede richting om af te vallen , vooral door IF, meeste van de KH neem ik rond een uur na de training dus daar maar ik me niet teveel zorgen om.

Waar ik me wel zorgen om maak:
    Gaat het me hiermee lukken spieren te laten groeien , of kan ik ze hiermee net onderhouden? Wat denken jullie ?
    Is er iets noodzakelijks wat ik mis in m'n schema? Bijv visolie of lijnzaad wat ik in veel schema's zie? Een gepofte aardappel?

En even een vraag betreft wat anders:

Kan je nierstenen krijgen van creatine , als je er weinig bij drinkt ?
    Ik was namelijk een weekje niet zo bezig met m'n drinken terwijl ik aan de creatine zat , niet veel later lag ik in het ziekenhuis.. Ik vermoed dus dat het daardoor komt maar ik hoop van niet , vond het namelijk een goede supp en zou het zonde vinden het niet meer te kunnnen gebruiken

Zo.. een hele hoop tekst en vragen. Maar ben hier om te leren dus deel die kennis brah!

Happy lifting
    Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

zou je shake direct na het trainen nemen wanneer je thuis komt nu zit er een erg groot gat tussen training en eerste maaltijd.

je moet meer drinken bij het drinken van creatine maar je krijgt ook meer dorst dus lijkt me niet echt het probleem.
    denk dus dat je al neem je geen creatine meer moet drinken, leer het je zelf aan.
    veel drinken is heel belangrijk en nog veel belangrijker wanneer je al neerstenen gehad hebt!
    er wordt ook vaak aangeraden vooral de calcium inname niet te overdrijven. (ook niet te weinig nemen want je hebt het ook gewoon nodig.)
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik denk dat ik mijn training dan naar een uurtje later verschuif.
      Ik train dan van 9 tot ongeveer half 11.
      Zo zit er maar 3 kwartier tussen.
      Reden dat ik wacht met de shake is omdat ik me in heb gelezen over de feiten dat je het groeihormoon onderdrukt als je je lichaam vol stouwt met KH , daarmee je groei en vetverbranding belemmert.
      Nu zal het wel geen wonderbaarlijk verschil zijn , maar het zijn de kleine dingen die bij elkaar optellen.

Maar bijna 2 uur lang wachten is misschien inderdaad wat overdreven.
      Water dronk ik aan de creatine ongeveer 2,5 a 3L per dag en kon op een gegeve moment geen water meer zien.
      Met wat eigenwijsheid dacht ik bij mezelf.. pff , zal wel loslopen..maar ben daar dus wel op terug gekomen haha
      F#CK heavy weights

Comment

Als je zo laag in koolhydraten zit, gebruik dan complexe koolhydraten, Er zit nu voor 70 gram suiker in je schema, dat kan beter..... en eet meer groentes, min 500 gram.
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Oke , zou een zakje stoofgroente in orde zijn ?

En wat stel je voor als complexe koolhydraat.
          Ik weet dat brinta en havermout goede koolhydraten zijn maar waar kan ik zoal nog meer aan denken ? Is maltodexterine iets om toe te voegen ?
          F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Wessle View Post
            Oke , zou een zakje stoofgroente in orde zijn ?

En wat stel je voor als complexe koolhydraat.
            Ik weet dat brinta en havermout goede koolhydraten zijn maar waar kan ik zoal nog meer aan denken ? Is maltodexterine iets om toe te voegen ?
            weet niet wat stoofgroentes zijn. maar zorg dat ze opgesneden zijn.
            vers of diepvries.

koolhydraatbronnen; volkorengranen dus- zilvervliesrijst, bataat(zoete aardappel), quinoa enz.

maltodextrine is gewoon suiker.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

IF heeft een window van 6 uur eten en 18 uur vasten.
              Niet 8 uur eten en 16 uur vasten.
              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                Je hebt verschillende ,

8 uur eten 16 niet
                6 uur eten 18 niet
                4 uur eten 20 niet

1 dag eten 1 dag niet
                2 random dagen v/d week niet eten.

Voorheen was ik bezig met 4 uur eten 20 uur niet.
                Maar dat werd een beetje onpraktisch ivm werk , ik zit zelf te twijfelen dit op mijn vrije dagen te doen , zodat ik er toch nog wat aan pak.
                Maar heb besloten dit eerst een poging te geven , kijken hoe dat uitpakt ivm werk en resultaat.
                Dus ga het nu even zo proberen
                F#CK heavy weights

Comment

Dat maakt geen drol uit
                  People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by Siegfried Muller View Post
                    Dat maakt geen drol uit
                    Oké als je het nou ook even onderbouwd, of moeten we iedere betweterige bb goeroe maar geloven hier op het board.
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Oké als je het nou ook even onderbouwd, of moeten we iedere betweterige bb goeroe maar geloven hier op het board.
                      De grootste guru op dit gebied, Martin Berkham van leangains, raad een verhouding 8-16 aan.

The Leangains Guide | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
                      Lid van de 200 club

Comment

IF draait erom dat je op een nuchtere maag traint , als je 8 uur op een dag eet en 16 niet dan is dat voldoende.
                        Als je naar 6 en 4 uur gaat met je eten hou je meer ruimte over verbranding.

Het is niet zo ingewikkeld allemaal
                        F#CK heavy weights

Comment

Nierstenen kunnen veel oorzaken hebben, waarvan de ene vaak de andere versterkt: te zout eten kan meespelen, net als blaasontstekingen, eiwit, te weinig drinken, zuurtegraad in voeding (met blaassteken kan vit C volgens mij een positieve invloed hebben, omdat het de blaas zuurder maakt), bepaalde medicijnen (geen idee of je iets gebruikt wat kan meespelen), ect.

Ofwel: tig oorzaken. Ik begrijp niet dat je aan een complex dieet begint, en niet eerst gaat kijken wat er voor jou van toepassing kan zijn. Is zonde als je straks lekker op dreef bent, en daardoor weer een paar weken niets kan doen. Maar dat is jouw keus. Succes ermee.
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Als ik een niersteen zou krijgen van bv. een appel.
                            Dan krijg ik die niersteen net zo goed als ik die appel eet ergens in een IF schema of een 6 maaltijd per dag schema.
                            Het zal echt niet te maken hebben met hoe ik m'n eten indeel.

En als ik naar het schema kijk staan er eigenlijk vrij neutrale producten in.
                            Alleen melk ( kalkhoudend ) kan een risico zijn , maar dat is het dus weer net..
                            De een zegt vermijd melk , en de ander zegt dat het avrechts werk dat te mijden.
                            En zo gaat dat met meerdere producten , beperk het/niet beperken blabla.
                            Ik moet niet overdreven veel eiwitten gaan eten , maar te weinig is ook weer niet goed.

Snap je zo een beetje het dilemma ?

Dus het is moeilijk om er echt een indicatie van te maken.
                            Voor mijn gevoel zit ik kwa producten wel goed , en moet ik mijn waterliters gewoon hoog houden.
                            Dat is wel waar constant overal op gehamerd word.

Heb het afgelopen jaar nooit het gevoel gehad dat ik er naast zat met m'n voeding.
                            Alleen over creatine blijf ik toch een vreemd gevoel houden dat dat de oorzaak was , of misschien in combinatie met het net de doorslag heeft gegeven

Helaas kan alleen niemand specifiek daar een antwoord op geven , in het ziekenhuis ook al niet..
                            Last edited by Wessle; 13-01-2013, 22:08.
                            F#CK heavy weights

Comment

Hoe gecompliceerder je dieet, hoe lastiger het is om te achterhalen wat het voor jou kan triggeren. Juist omdat er meerdere redenen zijn.

Verder: zelf weten en succes
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X