Cutten laatste kilo's advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten laatste kilo's advies gevraagd

Hallo allemaal. Dit is mijn eerste bericht en om direct met de deur in huis te vallen zit ik met het volgende probleem.
    Ik ben sinds ruim een half jaar weer serieus aan het trainen en let daarbij vrij streng op mijn voeding. Ik vind echter dat het te langzaam gaat in zowel de aanmaak van spiermassa en verminderen van vet. Ik weet dat het in ieder geval prima mogelijk is om spieren op te bouwen en tegelijk af te vallen. In de laatste 2 maanden ben ik zo'n 1 a 2 kilo afgevallen en zit nog steeds met een laagje vet zodat ik mijn buikspieren niet kan zien. Ook op de heupen zit nog een randje.
    Ik schat dat het nog om maximaal 5 kg gaat.

Ik vrees dat het bij mijn voeding niet helemaal goed gaat en heb inspiratie en nieuwe advies nodig. Als ik het verder uitbreid wordt het te 'saai'. Ik kom dan al snel bij het toevoegen van meer brood met dikkere plakken kipfilet.

Hoe ziet mijn training eruit:
    - Ik volg het schema http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html

Dit schema bevalt me erg goed en aan de hand van de spierpijn en goede pomp merk ik dat het elke keer nieuwe prikkels geeft. Ik train 4 a 5 keer per week maximaal 45 minuten. Verder heb ik een kantoorbaan dus daar verbrand ik niet zoveel mee.

Verdere stats:

Ik train al meer dan 5 jaarm, ben 27 jaar en weeg 97 kilo. Mijn exact evetpercentage weet ik niet maar ik kan in ieder geval mijn ribben redelijk zien, me aderen op de biceps komen goed door bij het trainen om een beetje een beeld te schetsen. Onder de 15% in ieder geval.

Mijn voeding is als volgt:

Ontbijt:

350 gram Magere Yoghurt
    60 gram Havermout
    Whey Isolaat Proteine shake ( met water)

9 / 10:00
    2 snede volkoren brood
    4 plakken kipfilet (die van de aldi)

12:00
    2 snede volkoren brood
    4 plakken kipfilet
    Gemengd fruit
    Water

15:00
    Whey shake met water
    Appel

18:00 (Avondeten)
    Meestal wat de pot schaft maar ik doel erop om het volgende te doen:
    Zilvervlies rijst of andere pasta
    300 gram kipfilet / blikje tonijn (deze meng ik dan met de pasta samen met gestoomde groenten)

Voor het slapen:
    Bak kwark (magere van de aldi)

Mijn behoeften heb ik berekend en zijn als volgt:
    Onderhoud: 3368
    Cutten (wat ik nu wil): 2358 (zo'n 30% onder me onderhoud)
    Mijn streven is een EKV verhouding van 45/35/20

Supplementen:
    visolie
    natural fat control (van powersupplements)
    no-booster
    creatine (sinds een week)
    adam multivitamine

Ik heb de post zo uitgebreid mogelijk gemaakt en hoop dan ook dat jullie een beeld hebben van de situatie en me tips kunnen geven.

heb je je voeding uitgerekend dmv het excel sheet uit de stikies of handmatig??
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      heb je je voeding uitgerekend dmv het excel sheet uit de stikies of handmatig??
      Ik heb het via het excelsheet berekend uit de stickies. Ik kan deze volgens mij toevoegen als bijlage

Comment

Voeginsschema toegevoegd

Ik heb mijn schema toegevoegd als bijlage
        Attached Files

Comment

Je geeft het al aan van spier massa winnen en cutten
          Het is een van tweeën.

Spier is immers zwaarder dan vet
          Chaka Chaka Boy

Comment

geen 100kcal gaan cutten, een weekje refeeden, daarna beginnen bij -600 en kijk hoe je lichaam daar op reageert, des noods laag in carbs gaan met een refeed dag op je 'junk-dag'. Flink cyclen om je stofwisseling aan de gang te houden

Comment

Originally posted by aktito View Post
              geen 100kcal gaan cutten, een weekje refeeden, daarna beginnen bij -600 en kijk hoe je lichaam daar op reageert, des noods laag in carbs gaan met een refeed dag op je 'junk-dag'. Flink cyclen om je stofwisseling aan de gang te houden
              In principe ben ik al erg lang aan het cutten, alleen dus niet zoals jij aangeeft in de vorm van cyclen. Over het algemeen zit ik continu al laag in mijn carbs. Ik had eigenlijk de indruk dat als je hoog in je eiwitten blijft en daarnaast laag in carbs dat je in theorie je spiermassa kan behouden en zelfs kan vergroten.
              Prio 1 is in ieder geval beter de ' cut ' aanpakken.
              Waar ik bang voor ben is insulinepieken als ik opeens met mn carbs-inname ga spelen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X