Voedingsschema Ectomorph

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Ectomorph

Hi Iedereen,

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier bij de forum (zie ook de welkoms posts). Ik ben een 23 jarige hardgainer, 1.84m, 9% vet en 67kg. Train nu ongeveer 5 jaar, 4x per week. Maar heb na 5 jaar veel te weinig vooruitgang geboekt door suboptimale voeding. (hoewel dit het laatste jaar al wel veel beter gaat). Ik probereer daardoor al voor langere tijd mijn voedingsschema te optimaliseren zodat ik sneller massa kan aankomen maar heb hier nog steeds veel moeite mee. Ik ben uiteraard bekend met het, als je niet aankomt dan eet je te weinig principe, maar het wordt steeds lastiger om te bepalen wat ik nou wanneer erbij kan eten of wellicht vervangen.

Bijgevoegd is mijn huidige voedingsschema en hoop op goede adviesen, maar gezien voorgaande posts komt dat vast wel goed.

Even als opmerking; ik heb een noten allergie dus pindakaas en een handje met nootjes zit er voor mij dus niet in.
    Attached Files

Hoe is je training ingedeeld kwa sets/reps/oefeningen?
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Ik train split over 2 dagen (vaak ma, wo,do en za). Dag 1 bestaat uit Borst, been en biceps. Dag 2 is rug, schouder, triceps en buik. Dit doe ik dus 2 keer per week met verschillende oefeningen tijdens de 2e keer.

De grote spiergroepen doe ik 3 oefeningen (been, borst, rug), de kleinere 2. Voor alles geldt verder dat ik 3 sets doe met 6-8 herhalingen.

Qua type oefeningen probeer ik me te focussen op compound.

Oefening voorbeelden:
      Been: Squat, Calves, Leg extension/curl, Leg press
      Borst: Incline dumbell press, Bench press, chest flys/cable flys
      Bicep: Hammer curl/bicep curl (dumbell of stang), isolation curl

Rug: Chin ups, Lateral pulldown, cable pull. deadlift
      Schouder: Shoulder press, Side raises, front raises
      Triceps: Skullcrusher, overhead cable extension, cable tricep pulldown
      Buik: Supersets van verschillende oefeningen

Alvast thanks voor je reactie

Comment

Wat zijn je krachtstats nu op de deadlift, bankdruk en squat ongeveer?

Comment

Met bankdrukken en squat zit ik rond de 70kg, bij deadlift ongeveer 60. Bij lange na nog niet zo hoog als ik zou willen dus. Zelf denk ik dat dit vooral komt door te weinig energie en voeding waardoor ze niet genoeg groeien om veel verder te komen.

Comment

Je deadlift is lager dan squat en bench?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X