Veel dorst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by haci View Post
    Proberen jullie mij nou bang te maken

Kan zeker aan zout liggen omdat ik het de laatste maand uit bijna alles weg heb gelaten omdat je het echt proefte tijdens het eten, zal dat eens gaan aanpassen.

Bedank iig
    Je at ook nog minder zout? Dan zou je juist minder dorst moeten hebben.

@aktito: polydipsie bedoel je? Overigens heeft de TS nog steeds dorst na 6-7L en dat vind ik vreemd. Als je jezelf dwingt zoveel te drinken dan is dat tot daar aan toe, maar nog steeds dorst hebben na zoveel water is niet echt normaal te noemen.

Vraagje: waarom drinken mensen zoveel? Ik heb het idee dat veel mensen met water zoiets hebben van hoe meer hoe beter. Ik zie echt geen nut voor meer dan 3L op gewone dag. Misschien als je heel veel zweet tijdens je training of als het erg heet is, anders niet.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Je at ook nog minder zout? Dan zou je juist minder dorst moeten hebben.

@aktito: polydipsie bedoel je? Overigens heeft de TS nog steeds dorst na 6-7L en dat vind ik vreemd. Als je jezelf dwingt zoveel te drinken dan is dat tot daar aan toe, maar nog steeds dorst hebben na zoveel water is niet echt normaal te noemen.

Vraagje: waarom drinken mensen zoveel? Ik heb het idee dat veel mensen met water zoiets hebben van hoe meer hoe beter. Ik zie echt geen nut voor meer dan 3L op gewone dag. Misschien als je heel veel zweet tijdens je training of als het erg heet is, anders niet.
      Het meeste is van mijn 2 uur durende krachttraining sessie met cardio = 4.4 Liter nadat ik klaar ben ( meestal ) Ik vul mijn 2 liter spa fles twee keer en na de laatste oefening een shake..

- edit: ik las je text net overnieuw, ik zweet heel erg tijdens het trainen ( vooral compound movements voor een of andere reden) als ik thuis kom zit ik voor de helf bedekt in zweet.. ik draag wel een dikke warme hoodie en een lange sportbroek, zit helemaal bedekt.. ( ik heb het ook snel koud ).
      Last edited by haci; 06-02-2013, 14:28.
      Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Vul anders voor de zelerheid even de excell in met je voeding. Kan er even gekeken wordenn of er daar niet iets fout zit adhv je EKV

Comment

Ik ga zo wel anders even langs de huisarts die precies naast mijn sportschool is ( hmm..)

Comment

Zoveel dorst lijkt me niet op zijn plaats. Ja, meer dorst na zweten is logisch-->hypovolemie-->hyperosmolair-->osmoreceptoren vuren als gekken--> ADH omhoog en dorstreflex. Tevens vanwege de hypernatriemie RAAS activatie--> meer natrium resorptie.
            Anderzijds zou je dan minder moeten plassen vanwege de adh. Wellicht een nierprobleem, hetgeen je nu schetst doet denken aan diabetes insipidus (je nieren kunnen geen concentratiegradient opbouwen, waardoor er meer water nodig is om de deeltjes te lozen).

Ik zou de dokter eens opzoeken als dit al langer speelt.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Zoveel dorst lijkt me niet op zijn plaats. Ja, meer dorst na zweten is logisch-->hypovolemie-->hyperosmolair-->osmoreceptoren vuren als gekken--> ADH omhoog en dorstreflex. Tevens vanwege de hypernatriemie RAAS activatie--> meer natrium resorptie.
              Anderzijds zou je dan minder moeten plassen vanwege de adh. Wellicht een nierprobleem, hetgeen je nu schetst doet denken aan diabetes insipidus (je nieren kunnen geen concentratiegradient opbouwen, waardoor er meer water nodig is om de deeltjes te lozen).

Het erge plassen probleem is er pas een maand, het drinken van 5-7 is al 1.5-2 maanden bezig ik ga morgen ochtend langs de huisarts, dank u allen voor uw reactie.

Comment

Diabetes insipidus -

las net dat ook door een alles is zowat bekent bij mij en alle syntomen komen voor ( laatste 3 begrijp ik niet zo goed)

Comment

double post

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Zo hey, er zitten ook mensen hier die geen blok nefrologie hebben gehad
                    Train hard or go hormone

Comment

Diabetes insipidus -

las net dat ook door een alles is zowat bekent bij mij en alle syntomen komen voor ( laatste 3 begrijp ik niet zo goed)
                      Uitdroging kan je een beetje controleren via huidturgor. Stukje vel pakken en kijken hoe snel het weer terugtrekt op zn plaats. Maar beter idd gewoon naar de huisarts
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Zo hey, er zitten ook mensen hier die geen blok nefrologie hebben gehad
                        Wacht maar, dat wordt echt gillen. Is voor niemand leuk.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Afspraak is zaterdag pas.

Ik las net wat dingen door en :

"De nieren scheiden voortdurend water uit, waardoor iemand veel moet plassen. Daardoor is er kans op uitdroging, wat kan leiden tot een hoge hartslag, lage bloeddruk en constipatie."

Dit heeft dan dus een negative invloed op spieropbouw en afvallen? of begrijp ik het niet goed ( niet dat ik dit belangerijker vindt dan mijn gezondheid atm).

Verklaart veel de afgelopen anderhalve maand..
                          Last edited by haci; 07-02-2013, 12:25.

Comment

Afspraak is zaterdag pas.

Ik las net wat dingen door en :

"De nieren scheiden voortdurend water uit, waardoor iemand veel moet plassen. Daardoor is er kans op uitdroging, wat kan leiden tot een hoge hartslag, lage bloeddruk en constipatie."

Dit heeft dan dus een negative invloed op spieropbouw en afvallen? of begrijp ik het niet goed ( niet dat ik dit belangerijker vindt dan mijn gezondheid atm).

Verklaart veel de afgelopen anderhalve maand..
                            Wacht eerst maar af en blijf doen zoals je gedaan hebt de laatste dagen.
                            Train hard or go hormone

Comment

Wacht eerst maar af en blijf doen zoals je gedaan hebt de laatste dagen.
                              Ik ga gewoon tot zaterdag mijn schema volgen en dan zie ik zaterdag wel wat er moet gebeuren.

Comment

Ook qua drinken zou ik niet meteen heel weinig gaan drinken. Doe zoals je deed.
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X