Begonnen met trainen, graag feedback voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Begonnen met trainen, graag feedback voedingschema

Na 1 jaar onserieus trainen wil ik vanaf nu het serieus gaan aanpakken. Dus ik heb hier en daar wat rond gelezen en heb nu een voedingsschema opgesteld. Ik hoop dat ik hier feedback op kan krijgen.

Ik wil nu gaan cleanbulken. Ik wil op 3000kcal gaan zitten en dan komt er op een trainingsdag een shake bij van 115 kcal. Ik train 3/4 per week met een 3-day split schema. Aangezien mijn lichaam zich nog in een beginnerfase bevind, zou ik graag spieren willen gainen en vet verliezen. Maar heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik zit misschien wat laag in de khoolydraten, maar heb hier voor gekozen omdat ik snel en makkelijk vetgain, met name rond mijn buikstreek. Maar alle adviezen daarover zijn ook welkom.

Mijn stats:
    18 jaar
    181 cm lang
    71/72 kg
    Circa 14 % VP
    Ecto/Endo bodytype (Slank van nature, dunne ledematen en gewrichten, maar dan wel weer brede heupen, en gain vet makkelijk dus als ik niet op mijn voeding let zie ik er als een skinny/fat-guy uit)
    Attached Files

Iemand?

Comment

Er komen hier zoveel voedingschema's voorbij dat weinig mensen zin hebben om er serieus naar te kijken. Ik neem deze keer wel even de moeite. Mijn feedback:

- in jouw geval zou ik een tijdje op onderhoud eten zodat je wat spieren kweekt, maar geen vet gaat aanzetten. Vet kwijtraken doe je dan later, aangezien je nu weinig spieren hebt aan je stats te zien lijkt mij het gemakkelijker om eerst meer spieren te kweken.
      - er mist 2,3% uit je macro's. Ik zou dit bij je eiwitten plakken.
      - sesambrood kun je vervangen door volkorenbrood; da's het beste brood dat je kunt eten.
      - halfvolle melk kun je vervangen door magere melk. Daar zit 0 gram (verzadigd) vet in (bij die ik neem iig).
      - boter kun je het best niet eten. Die voedingswaarde daaruit heb je niet nodig. Je bent er snel aan gewend als je hiermee stopt, trust me.
      - kipfilet kun je vervangen door kalkoenfilet.
      - als je pasta eet, zorg dan wel dat het volkorenpasta is. Koolhydraten uit gewone pasta worden namelijk zeer snel opgenomen door je lichaam. Btw, als je ergens een volkorenversie van kunt krijgen, neem die dan altijd.
      - zorg dat je elke dag genoeg groenten binnenkrijgt. Ik raad 200+ gram aan. Vitamines en mineralen heb je ook hard nodig; niet alleen koolhydraten, eiwitten en vetten. Groene groenten zijn het best zoals brocolli, spinazie en sperziebonen.
      - eet eens wat noten. Hier zitten erg gezonde vetten in en ze zijn nog lekker ook. Walnoten en amandelen (met vel, ongebrand) schijnen zeer goed te zijn. Ik eet hiervan elke dag een handvol. Mensen die noten eten leven over het algemeen ook drie jaar langer is onderzocht.
      - om de 'gaten' in je voeding op te vangen kun je elke dag multivitaminen nemen en voor de gezonde vetten omega 3-capsules. De multivitaminen die ik neem zijn van Optimen en zijn zeer compleet voor sporters.
      - neem op trainingsdagen een stuk fruit (banaan is erg geschikt) direct na het trainen om de energie in je spieren (glycogeen) op te vullen. Dit stuk fruit neem je dan niet meer in een andere maaltijd (richtlijn is 2 per dag).

Verder is je schema best in orde. Succes ermee!

Comment

re

Idd boter eruit. Rookvlees eruit te veel zout, misschien rosbief? Bakkie brinta is ook niet verkeerd.

Succes

Comment

Bedankt voor de feedback, met name Dynamix. Appreciate it! Maar zorgt de boter niet voor onverzadigde vetten, die je dan weer nodig hebt voor een goede testosteronproductie? En de vet op het brood zorgt er dan toch ook weer voor dat de koolhydraten langzamer worden opgenomen?

Comment

ja vetten zorgen idd voor een verlaging van de GI waarde van een maaltijd dus ook van de boterhammen lijkt mij. voordeel van onverzadigde vetten is dat ze benodigd zijn om vooral vitamines op te nemen. roomboter is grotendeels verzadigd en dus van belang voor je hormoonproductie. O =ok en v= fout is ook al achterhaald. laatst gelezen dat je ongeveer 10-20% van je vetten verzadigd moeten zijn.

Comment

Hallo allemaal.

Ik ben na een lange tijd besloten om weer te gaan trainen. Ik heb jullie hulp nodig,wat het beste training schema en voeding schema is? Ik ben 1.80 lang en weeg 63 kg. Ik wil geen shake gaan gebruike.Wie kan mij helpen,nu ik gemotiveerd ben. Maar weet niet waar ik mee moet beginnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X