Quinoa, zilvervliestrijst en linzen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Quinoa, zilvervliestrijst en linzen

Hey mensen. Een maat van mij die wel eens in Nepal is geweest, die vertelde me dat de mensen daar heel de dag door kunnen lopen met zware lasten op hun rug en ook nog door de bergen en dat ze geen vlees eten, en daar helemaal geen last van schijnen te hebben.
    sommige eten wel kip , maar anderen helemaal geen vlees. een mogelijke manier om wat hun eten genaamd dahl bath te bereiden is rijst en linzen en een groente koken in yak melk en daar zout bij doen en wat kruiden.
    Nu ben ik het eens na gaan zoeken en nu blijkt dat volgens sommige sites , de combi zilvervlies rijst en linzen alle essentieele amino's heeft.
    Van quinoa word dat ook beweerd. Nu heb ik de combi zilvervlies rijst , linzen en quinoa en brocolie bedacht ( gekookt in water ) Ik wil deze mix nog completer maken door er ook teff door te doen , omdat ik elke dag loop naar me werk en terug ook ( in de morgen hard , of nu nog interval , maar in de toekomst helemaal hard ) denk ik dat ik met teff goed geholpen ben , super complexe koolhydraten die heel langzaam opgenomen worden, op mijn werk is het soms ook aanpakken ) ik eet er minstends 2 keer per dag kwark bij ( in de morgen en voor het slapen ) en drie keer per dag wheyshakes.
    Is er iemand die weet of ik hier ook nog vlees bij moet eten? of is 2 blikjes tonijn per dag ook goed genoeg. Met kracht training ben ik een beginner.
    Ik eet ook nog fruit 3 stuks banaan appel sinaasappel en bevroren frambozen en blauwe bessen door de kwark. met groentes wissel ik een beetje. meestal 2 soorten door elkaar. dus brocolie en boontjes.
    Ik ben geen vegetariƫr , wil dat ook niet perse worden . Maar ik vraag me gewoon af of dit zo ook werkt omdat ik eigenlijk alleen kempenaar kip wil eten , en die is wel heel erg lekker en zeer goed maar niet goedkoop. Kempenaar kip is scharrelkip , ik haat plofkip. ik wil zelf ook niet ploffen.
    bedankt.

Heb het nageteld en kom uit op meer dan 200 gr eiwit per dag uit ( ik was nog 1 lier melk vergeten te vermelden) schatting is 225gr mischien iets meer , want in fruit zit ook wel wat eiwit en er ligt ook nog wel eens een stukje gerookte zalm in de kantine. Ik doe dit nu bijna 4 weken en ik val er op af , ben al kilo's kwijt. mijn beenspieren heel wat sterker , maar bovenlichaam is niet gegroeid . Heb ook niet hard getraind. de focus ligt nu op het kunnen rennen naar me werk.

Comment

Er zijn wel meer vegetarische combinaties die alsnog een compleet aminozuurprofiel zouden leveren. Ik heb geen idee welke hoor, maar met linzen zou maar zo kunnen.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Heb ondertussen een beetje doorgelezen over dit onder werp en er zijn nog twee soorten pseudo granen die alle 9 essentiƫle amino's zouden hebben.
        Namelijk amaranth en boekweit.
        Ik ben op internet aan het zoeken naar hun amino acid profile en het verschilt elkaar niet zoveel al heeft boekweit als ik mijn bekeken sites mag geloven meer lycine valine en arginine en hebben amaranth en quinoa iets meer van de andere quinoa iets meer dan amaranth , ik heb alleen nog maar de essentiƫle amino's vergeleken.

ik vind dit een mooie site , het enigste nadeel is dat ze alleen de essentiƫle amino's weergeven , en dan ook nog zonder een getal Nutrition Facts and Analysis for Pineapple, raw, all varieties
        de rest staat er allemaal bij vitamines alles.

Ook vind ik het jammer dat er niet dieper word ingegaan op de amino's , bijvoorbeeld whey is snel opneembaar en caseine eiwit langzaam.
        mischien is quinoa wel meer caseine dan boekweit en mischien zelfs meer dan kwark , jammer dat er dat niet bij staat.

Ik blijf mijn mix eten voorlopig , alleen mix ik er nu ook amaranth en boekweit door. ik blijf opzoek naar de ideale mix.

Comment

Waarom zou t alle essensiele aminozuren moeten hebben, als je ook combinaties kan maken?

Ja is lastig om er iets over te vinden he? Ik was er tijden terug ook een hele tijd mee bezig, maar heb de moed toen opgegeven. En nu.... nu ben k te lui om te zoeken :P
          Boekweit ken ik alleen van oud Hollandse recepten, mn ma gebruikt het nog wel eens haha. Maar amaranth ken k totaal niet.

Maare ff los daarvan, waarom wil je zoveel eiwit eten? Genoeg is toch genoeg?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

sja ik denk dat een mix wel wat doet , omdat je dan veel verschillende dingen binnen krijgt die allemaal verschillende plussen hebben.

Comment

Ik bedenk me net dat in die mix weliswaar alles inzit eiwit met alle amino,s en vetten en koolhydraten. maar de verhouding is niet goed. er zitten te veel koolhydraten in voor een bodybuilder. Dat is het hem.
              Door al dat lopen van mij raak ik die wel kwijt , maar het opbouwen van mijn boven lichaam gaat langzaam.
              Het is meer een mix voor vierdaagse lopers.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X