Waarheid over pinda's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarheid over pinda's

Over pinda's hoor je nogal vaak tegenstrijdige berichten. De een zegt die moet je niet nemen voor het slapen gaan dit is slecht. De andere zegt juist dat het goed is. Persoonlijk neem ik voor het slapen gaan altijd kwark met daarin een handje pinda's. Ik heb altijd gedacht dat dit goed is omdat gezonde vetten spierafbraak tegen gaat in je slaap.

Wat is nu de waarheid ?
    Never Never Never Give Up !!!

Nobody knows ?

Comment

Voor zo ver mijn kennis reikt eten mensen alleen noten met kwark voor het slapen gaan, omdat de vetten in de noten zorgen voor een tragere afgifte van eiwitten die je met de kwark binnen krijgt. Op deze manier schijn je dus een langere afgifte van eiwitten te hebben tijdens je slaap.
      Building to a better me

Comment

Originally posted by ravenboy9 View Post
        Voor zo ver mijn kennis reikt eten mensen alleen noten met kwark voor het slapen gaan, omdat de vetten in de noten zorgen voor een tragere afgifte van eiwitten die je met de kwark binnen krijgt. Op deze manier schijn je dus een langere afgifte van eiwitten te hebben tijdens je slaap.

Ik heb weleens gelezen ( kan het helaas niet terug vinden ) dat als je slaapt je de eerste paar uur spiermassa aanmaakt, maar dat na een paar uur slaap je lichaam spiermassa juist gaat afbreken en dat de vetten in pinda's dit vertragen?

Comment

Originally posted by Fightmachine View Post
          Ik heb weleens gelezen ( kan het helaas niet terug vinden ) dat als je slaapt je de eerste paar uur spiermassa aanmaakt, maar dat na een paar uur slaap je lichaam spiermassa juist gaat afbreken en dat de vetten in pinda's dit vertragen?
          Broscience volgens mij over dat afbreken.

Comment

Dus nog langzamer met noten.

Comment

Kan je toelichten waarom je lichaam spiermassa zou afbreken na een paar uur slaap?

Want wat je eigenlijk zegt komt op het volgende neer:
              Kwark met noten eten en gaan slapen levert de eerste paar uur 0.1 kg (gemakshalve dit getal gekozen) vet vrije massa op. De volgende paar uur gaat je lichaam spiermassa afbreken en breekt die dus de opgebouwde 0.1 kg vet vrije massa op ---> resultaat geen progressie, en volgens mij groei je toch echt wel tijdens je slaap.

Vandaar dat ik benieuwd ben hoe je er op komt dat het lichaam spiermassa gaat afbreken na x aantal uur slaap.
              Building to a better me

Comment

Dus jij denkt dat je in de ochtend broodmager wakker wordt als je geen pindas bij je kwark doet?
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Dus jij denkt dat je in de ochtend broodmager wakker wordt als je geen pindas bij je kwark doet?
                  Ik zie het al voor me xd
                  Building to a better me

Comment

tja...
                    gister ben ik ook vergeten noten door me kwark te doen!!
                    maanden trainen helemaal voor niets geweest
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ai en ik maar denken dat ik niet aankom omdat ik te weinig eet, vergeet gewoon altijd noten bij mn kwark te doen..
                      Ernstig noh!

Comment

Originally posted by Fightmachine View Post
                        Over pinda's hoor je nogal vaak tegenstrijdige berichten. De een zegt die moet je niet nemen voor het slapen gaan dit is slecht. De andere zegt juist dat het goed is. Persoonlijk neem ik voor het slapen gaan altijd kwark met daarin een handje pinda's. Ik heb altijd gedacht dat dit goed is omdat gezonde vetten spierafbraak tegen gaat in je slaap.

Wat is nu de waarheid ?
                        Veel van die dingen kun je ook met je eigen logica beantwoorden.

En "spieren afbreken na een paar uur" en vergelijkbare shizzle. Maak je niet zo druk. Trainen en vreten kreng !
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by ravenboy9 View Post
                          Kan je toelichten waarom je lichaam spiermassa zou afbreken na een paar uur slaap?

Want wat je eigenlijk zegt komt op het volgende neer:
                          Kwark met noten eten en gaan slapen levert de eerste paar uur 0.1 kg (gemakshalve dit getal gekozen) vet vrije massa op. De volgende paar uur gaat je lichaam spiermassa afbreken en breekt die dus de opgebouwde 0.1 kg vet vrije massa op ---> resultaat geen progressie, en volgens mij groei je toch echt wel tijdens je slaap.

Vandaar dat ik benieuwd ben hoe je er op komt dat het lichaam spiermassa gaat afbreken na x aantal uur slaap.
                          Ik ben dat een maandje geleden op dit forum tegen gekomen. Diegene ( weet de naam helaas niet meer ) zei dat in de eerste 2 uur je lichaam tot rust komt, daarna gaat het lichaam spieren herstellen. Daaropvolgend zei hij/zij dat je lichaam daarna een hormoon aanmaakt waardoor het spieren weer gaat afbreken en dat noten door de kwark dit proces verlangzaamd.

Vandaar ook mijn vraag of dit waar is

Comment

Nee , waar baseer je dat op ?

Comment

Daarom slaap ik ook maar 2 uur lol
                              en neem ik samen met de kwark mijn visolie capsules

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X