Controle Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Controle Voedingsschema

Graag jullie advies voor mijn voedingsschema dat ik nu een al een tijdje volg.
    Momenteel weeg ik 76kg maar ik wil uiteindelijk naar de 85kg toe.
    Lengte is 1,80 en mijn vetpercentage bedraagt 20%.

Daarnaast volg ik het trainingsschema van dynobet (UB/LB schema) waar ik al zeer tevreden ben. Ik train nu zo'n vijf maanden totaal en ben nu in de vierde week van dit schema.

Eigenlijk zit ik met de volgende dingetjes:
    Ondanks dat ik progressie merk zie ik wel in het schema dat ik heb ingevuld net te weinig vet binnenkrijg en veel te veel carbs (50 g) Aan jullie de vraag of ik dit moet aanpassen en zo ja; hoe doe ik dit het makkelijkst?
    Daarnaast zie ik dat ik 's ochtends en 's-middags niet gek hoog in de eiwitten maar dit haal ik 's-avonds weer in. Is dit een probleem of valt dat wel mee?

Daarnaast zijn overige op- en aanmerkingen natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!
    Attached Files

Iemand?

Comment

Wat zijn je fysieke veranderingen na 4 weken?

Comment

Ik heb helaas geen foto's maar ik heb in die vijf maanden vooral gemerkt dat ik gespierder ben geworden en ook wat vet ben kwijtgeraakt. Wat betreft dat laatste gaat het totaal denk om een paar procent. Bij een meting van 6 weken terug kwam ik uit op 20% maar voordat ik begon zat ik ook niet gek hoog in percentage denk ik waardoor ik vrij snel positieve veranderingen kon waarnemen qua spiergroei.
        Het schema van dynobet was in het begin wel wennen maar ik merk dat ik nu steeds zwaarder in gewicht kan gaan en goede intensieve trainingssessies heb. Ik weet niet of dit voldoende info is, anders kan ik wel een foto uploaden van mijn huidige fysiek?

Comment

Ik bedoel eigenlijk wat je gewicht heeft gedaan over die 4 weken. Als je niet weet of je aankomt is het moeilijk oordelen.

Comment

Oh sorry. Vier weken terug woog ik 75 en nu zit ik tegen de 76 aan. Voordat ik begon met trainen woog ik trouwens 79 kg.

Comment

Ik zou persoonlijk je voeding dan niet verhogen. Ik zou eerst proberen om wat vet kwijt te raken want 20% is best hoog. Je groeit nu langzaam en als het een beetje meezit kun je ook je VP nog wat verlagen doordat je nog niet zolang traint. Ga je nu voor snellere groei loop je het risico vetaan te gaan zetten en dat lijkt me niet wenselijk.
              Zou wel handig zijn om je VP goed te laten meten en ook bij te houden icm je gewicht. Dan weet je of het werkt.

Om te beginnen zou ik bij je ontbijt snelle eiwitten (whey) en een langzame carbbron gebruiken (havermout/brinta) met de melk.
              Jam is niet echt je van het, dus zou ik vervangen.
              Banaan en krentenbol in de middag zou ik veranderen in iets zonder snelle carbs, heb je dan net nodig.
              Ik zou magerder vlees gebruiken in je PreWO, geeft snellere vertering voor je training.
              Na je training snelle carbs (bijv. banaan) met snelle eiwitten (whey)
              Je kunt iets lager in eiwit en wat hoger in vet (denk aan noten of vette vis oid).
              Bij dit alles natuurlijk wel zorgen dat je Kcals ca. gelijk blijven.

Comment

Ok, ik dacht juist dat het verstandig was om eerst massa te bouwen en dan pas droog te worden, maar goed 20% is idd wel aan de hoge kant denk.
                Ik zal morgen kijken of ik mn vetpercentage weer kan laten meten op de sportschool. Vervolgens elke maand doen of vaker/minder vaak?

Wat zijn goede vervangers jam dan eigenlijk? En wat is de reden dat ik dit beter niet kan gebruiken? Suikers?
                Kan ik overigens rijst met kip het beste voor of na mijn training nemen? Vind het namelijk best lekker dus zou het graag in m'n schema willen toepassen.

Tot slot weet ik niet zeker of ik op whey wil overstappen gezien de aanschaf en het feit dat ik het liever hou bij alledaagse producten.
                Daarnaast begreep ik dat je ook prima zonder whey een voedingsschema kan maken waarbij je ook de juiste bouwstoffen etc binnenkrijgt. Klopt dit of kaart je juist de whey aan vanwege het hele spiermassa winnen/vet verliezen?

Overigens dank voor het advies.

Comment

Ik zou (zeker in het begin) iedere 2 weken wegen/meten. VP liefst wel met 3/4/7 punts meting en niet met electronische apparaten oid.

Suikers idd, liefst zoveel mogelijk trage carbs , muv na je training. Wanneer je rijst met kip eet is afhankelijk van wanneer je traint. Train je niet te laat zou ik na de training iig een goede maaltijd nemen, maar het kan ook goede brandstof zijn om op te trainen.

Whey is gewoon een bijproduct van kaasproductie, dus niets moeilijks of vreemds aan. Het zijn snelle eiwitten die in de ochtend en rond je training nuttig zijn. Het is geen must, maar wel makkelijk om je schema op orde te krijgen. Het kan uiteraard ook zonder. Zorg wel dat je op voornoemde momenten snelle eiwitten binnenkrijgt (bijv. eieren/eiwit)

Comment

Heb vandaag weer een vetmeting laten doen (4 punts) en daar kwam een percentage van 16,7 uit dus het is wel behoorlijk gedaald vind ik.

Wat is goed broodbeleg ipv jam bijvoorbeeld? Ik eet al kipfilet en kipgrillworst maar zie niet zo gauw wat ik nog meer op mijn brood kan doen?

Ik eet pas om 21.30 dus dat lijkt me te laat om nog een stevige maaltijd binnen te werken.

Ok, misschien inderdaad geen must die whey maar het lijkt me best belangrijk om vlak na het trainen naast snelle carbs ook snelle eiwitten binnen te krijgen? Whey lijkt me dan de beste optie hiervoor. Welke whey zou je mij aanraden om mee te beginnen?

Hoop vragen, I know maar hoop graag mijn voedingsschema weer op orde te krijgen Bedankt alvast.

Comment

Broodbeleg: tonijn/zalm/filet/biefstukworst/pindakaas/Alles verder met eiwitten en niet teveel vetten.

Na 21.00uur zou ik idd geen volledige maaltijd mee nemen, maar wel wat eten om je herstel in de nacht te voeden.

Whey haalt niet zoveel uit, ik neem zelf altijd isolaat van B&F, goed en goedkoop. Eigen merk XXL/B&F wordt sowieso veel gebruikt, ik zie geen reden om meer geld uit te geven.
                      En een ontbijtshake in de ochtend met bijv. whey/sinaasappelsap/havermout en melk of water is ook wel handig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X