nieuw hier graag jullie advies op mijn voedingschema 17jr/droogworden/droogtrainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw hier graag jullie advies op mijn voedingschema 17jr/droogworden/droogtrainen

Hallo,
    Ben nieuw hier op dit forum dus bij deze hooi
    Wil nu is serieus beginnen met fitness ik heb het gevoel dat het nu helemaal niet goed gaat eet veelte weinig volgens mij... Nu heb ik een voedingschema gemaakt en nu zou ik graag jullie reacties horen.
    Wat kan er beter wat moet eraf etc.
    Ook nog een vraagje als ik de 'maaltijd' van 10,00 sochtends alles in een shake beker zou pleuren en dit op school opdrink zou dat gaan? of is het dan niet meer goed?

Stats: jongen 1,88 lang 85 kg wel wat vet maar niet extreem dik
    Doel: droog worden en hieruit spiermassa opbouwen
    Dag indeling: School,smiddags af en toe balletje trappen met een paar vrienden(cardio) 3x per week s' avonds trainen (alleen krachttraining)

Ik heb dit schema voor trainingsdagen. Op niet trainingsdagen zijn de maaltijden van voor training en na training natuurlijk er niet bij. Dan is het totaal zo: kcal 2686 eiwit: 281 koolhydraten:211 vet:92.

Het staat allemaal netjes overzichtelijk in een excel bestandje

Ik hoor graag wat er beter kan of wat er veranderd moet worden:-) alvast bedankt!
    Attached Files

niemand?

Comment

popcorn?? voor de slapen??? voor de rest zie ik geen probleem misschien wat meer kcal maar je wilt droog uitzien

Comment

Originally posted by Neto61 View Post
        popcorn?? voor de slapen??? voor de rest zie ik geen probleem misschien wat meer kcal maar je wilt droog uitzien
        ja hoorde dat ergens voegt toch weer wat kcal toe en klein beetje koohlydraten is dit slecht dan?
        en hoezo meer kcal?

Comment

Beetje vreemde productkeuzes, popcorn, winegums, mozzarella? En erg veel shakes, waarom niet gewoon vast voedsel?
          Die BCAA's overal snap ik ook niet, zeker niet in combinatie met whey. En creatine voor je training, waarom niet erna?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
            Beetje vreemde productkeuzes, popcorn, winegums, mozzarella? En erg veel shakes, waarom niet gewoon vast voedsel?
            Die BCAA's overal snap ik ook niet, zeker niet in combinatie met whey. En creatine voor je training, waarom niet erna?
            goed gezien ik keek er snel naar volg tips van emilio en haal dat popcorn er uit:P

Comment

hey bedankt voor je reactie.
              Ik heb de basis van het schema uit een fitness blad....
              Er zijn inderdaad een paar opmerkelijke keuzes maar zijn deze per definitie slecht?
              En BCAA's dus niet bij het ontbijt nemen alleen voor en na de training?
              Crea neem ik ook na de training excuses als dat verkeerd vermeld staat.
              Hoe zou jij het invullen dan? en waarom teveel shakes is dit een slecht iets?

Comment

zal ik doen enig idee wat ik er in de plaats zou kunnen doen?

Comment

Shakes zijn supplementen en dus een aanvulling op je normale voeding. Je neemt ze eigenlijk alleen als je extra snelle eiwitten nodig hebt. Dat is dus na het opstaan en rond je training.
                  BCAA's hebben geen toegevoegde waarde icm whey, want daar zitten ze al in. BCAA's hebben sowieso niet zoveel toegevoegde waarde tenzij je echt laag in voeding en VP zit.
                  En popcorn, oftewel carbs voor het slapen gaan is niet nuttig (uitzonderingen daargelaten). Kom je wat tekort pak hier dan een hele bak kwark, die eiwitten zijn nuttig in de nacht.

Naar je macro's kijkend; ik zou je eiwitten wat verlagen, dus een aantal shakes eruit en carbs wat verhogen.

Comment

Eiwitten erg hoog. Kan allemaal wat efficiënter en schoner.
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Shakes zijn supplementen en dus een aanvulling op je normale voeding. Je neemt ze eigenlijk alleen als je extra snelle eiwitten nodig hebt. Dat is dus na het opstaan en rond je training.
                      BCAA's hebben geen toegevoegde waarde icm whey, want daar zitten ze al in. BCAA's hebben sowieso niet zoveel toegevoegde waarde tenzij je echt laag in voeding en VP zit.
                      En popcorn, oftewel carbs voor het slapen gaan is niet nuttig (uitzonderingen daargelaten). Kom je wat tekort pak hier dan een hele bak kwark, die eiwitten zijn nuttig in de nacht.

Naar je macro's kijkend; ik zou je eiwitten wat verlagen, dus een aantal shakes eruit en carbs wat verhogen.
                      Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Heb alleen nog wel een vraag waarom naar beneden in eiwitten? en carbs omhoog? Wil toch juist droger worden en koolhydraten maken dik of heb ik het weer helemaal verkeerd?

Comment

Originally posted by pescatore View Post

Eiwitten erg hoog. Kan allemaal wat efficiënter en schoner.
                        sorry ik begrijp je niet zo goed hoe bedoel je efficiënter en schoner?

Comment

Te veel Kcals maken dik, koolhydraten an sich niet.
                          Qua eiwitten heb je ca. 2,5x BW nodig, das echt zat. Daar zit je een stuk boven en dan wordt het alleen maar dure inefficiente brandstof. Carbs zijn goede brandstof, heb je nodig voor je training.

Comment

Te veel Kcals maken dik, koolhydraten an sich niet.
                            Qua eiwitten heb je ca. 2,5x BW nodig, das echt zat. Daar zit je een stuk boven en dan wordt het alleen maar dure inefficiente brandstof. Carbs zijn goede brandstof, heb je nodig voor je training.
                            Oke dankjewel! Ik zal er morgen is even uitgebreid naar kijken en het schema aanpassen! Zou je hem dan opnieuw willen beoordelen? Alvast bedankt

Comment

Originally posted by patrick1995 View Post
                              Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Heb alleen nog wel een vraag waarom naar beneden in eiwitten? en carbs omhoog? Wil toch juist droger worden en koolhydraten maken dik of heb ik het weer helemaal verkeerd?
                              Je wordt alleen dik van verkeerde koolhydraten en als je er veel te veel van eet in verhouding tot je vetten en eiwitten en als de voeding niet in balans is met je trainingen.
                              Laag in koolhydraten is soms handig als je in wedstrijdvorm wilt komen, maar verder niet echt nodig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X