Weight gainer shake..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

nou ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden over het fenomeen weight gainer. aangezien ik nog een beginner ben met alles heb ik mij gewoon laten adviseren wat het beste kon zijn op dit moment en die man had een goed verhaal over de weight gainer. ik mag hopen dat hij mij geen troep heeft verkocht.

maar eigenlijk is mijn vraag wanneer ik het moet nemen niet echt beantwoord. een kwartier na het sporten en hoelang voor het sporten?

de voedingswaarden zijn per 100 gram: kh 60 gram, eiwit 33 gram, vet 2 gram en energie waarde 378 kcal!!
    het is van hun eigen merk.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Dat is achterhaald.

The role of carbohydrates

A great deal of attention in regards to pre-and post-workout nutrition is given to the carbohydrate content. This most likely stems from the fact that most of the older research focused heavily on typical endurance exercise and performance where glycogen replenishment is significantly more important. The importance of carbohydrates has oft been overstated by supplement manufacturers in an attempt to lace their product with cheap sugars, and claiming you will reap the benefits of the increased insulin boost. While we know insulin to have an anabolic function that is absolutely required for muscle protein synthesis, we also know that physiological insulin levels function much more like a permissive on/off switch(see the basic biochemical principles of skeletal muscle hypertrophy) where some insulin is required, but more has no effect (an amount estimated around 5mU/L (20)). Increases up to 30mU/L still managed to reduce Muscle protein breakdown by over 50% and therefor slightly enhance muscle protein synthesis, but higher levels had no further effect. What few people seem to realize however is that whey protein itself, and leucine especially, already increase insulin levels well above that level without further addition of carbohydrates. Carbohydrates alone (21,22) or in combination with protein (23) have no effect on muscle protein synthesis whatsoever.

As a conclusion there is no necessity to add carbohydrates to your pre-and post-workout shakes, and most certainly not to add extremely high glycemic fast sugars that will result in the faster deposition of fat with caloric spillover. Some healthier choices of carbs can be added however because any type of exercise depletes glycogen, and especially in a post-workout meal some carbohydrates are good to replenish glycogen stores while the muscle is still primed to absorb the majority of it due to the exercise induced upregulation of glycogen synthase. Training in a glycogen-deprived state also does not reduce the anabolic response to exercise (24) but keep in mind that such a state does increase glucagon release and stimulates gluconeogenesis to produce glucose from amino acids, and therefore less amino acids end up reaching the muscle. When consuming a diet that is overall low in carbohydrates, doses of protein should likely be adjusted upward to ensure maximal elevation of plasma amino acids. But in a carbohydrate sufficient diet there is really no need to add a lot of additional carbohydrates around the workout, a dose matching your amount of protein should probably be as high as you go.

bron: The sense and non-sense of pre- and post-workout nutrition
      Mooi stukje Inferno.

Comment

afhankelijk van je schema gozer.
        als jij al voldoende kcal binnenkrijgt om aan te komen zal die weightgainer niet echt nodig zijn.
        weightganer kan je nemen als je keer lang onderweg bent en niet fatsoenlijk kan eten om toch aan je kcal te komen. of stel je voor je moet onverwachts naar je vriendin toe want die heeft zin in je. dan klap je een schep weightganer in een shakebeker. melk erbij, al fietsend schud je dat ding. drinkt hem op doet hem in je tas . en je hebt je kcal toch binnen

Comment

okee dan weet ik zeker dat ik hem moet nemen, ik houd mij namelijk nog niet helemaal aan mijn voedingsschema, wil nog weleens een maaltijd overslaan. dit komt door werk en school..

Comment

een weightganer is geen vervanging voor een gevarierede voeding. wel goed het etiket lezen wes

vertel je uit eigen ervaring dat je het beste echt je voeding in orde kan maken en dan pas denken aan weightganers. was vroeger ook een supplementen hoer tot kotsen aan toe. heeft me weinig opgeleverd tot ik het licht zag en goed begon te eten.

zoals eerder genoemd hierboven. je kan ook prima uit de voeten met melk en havermout.

heb je je voeding al in de voedingssectie gepost? misschien hebben we nog wat tips voor je =)

Comment

ja ik heb mijn voedingsschema al ergens geplaatst.. en over die weightgainer ik probeer het toch maar het is een zakje van 3 weken en als het niks is kap ik ermee. het is ook weer zonde omdat geld "weg te gooien"..

Comment

Weg te drinken haha, maar je kan hem idd zelf maken
                17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Ik heb aan het begin ook een weightgainer gebruikt. Nam er 1tje smiddags bij maaltijd van 4u en een s'avonds 2 u voor t slapen en daarna bak kwark. Heeft mij wel geholpen om te wennen aan het meer binnen krijgen. Het was af en toe even doorzetten om hem helemaal op te drinken, maar heeft mij in t begin een zetje in de rug gegeven. Ik heb 1 potje op gemaakt en daarna ging ik over op alleen normale voeding en merkte dat ik al veel meer naar binnen kon werken.

Maar op lange termijn zou ik toch kiezen voor een normale voeding.
                  Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Weightgainer om te wennen aan meer voeding binnen te krijgen?
                    Je gebruikt een gainer meestal om de grote hoeveelheid caloriƫn die je nodig hebt weg te kunnen krijgen of als je lui bent of als je even echt geen tijd of ruimte hebt voor een knappe maaltijd.
                    Liefste gebruik je dan een gainer die relatief weinig of geen snelle suikers bevat.

Comment

Originally posted by Wesley22 View Post
                      nou ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden over het fenomeen weight gainer. aangezien ik nog een beginner ben met alles heb ik mij gewoon laten adviseren wat het beste kon zijn op dit moment en die man had een goed verhaal over de weight gainer. ik mag hopen dat hij mij geen troep heeft verkocht.

maar eigenlijk is mijn vraag wanneer ik het moet nemen niet echt beantwoord. een kwartier na het sporten en hoelang voor het sporten?

de voedingswaarden zijn per 100 gram: kh 60 gram, eiwit 33 gram, vet 2 gram en energie waarde 378 kcal!!
                      het is van hun eigen merk.
                      Dit is dus wel 1 van de ergste soorten he, per 100gram 33 gram eiwit!
                      Dan 60 gram kh per 100gram pffffffff..
                      Als ik zo aan 100 gram eiwitten wil komen krijg ik 180gram kh binnen... Nee toch maar niet doen..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X