Mijn voedingsschema: Ben ik op de goede weg zo?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema: Ben ik op de goede weg zo?

Heren en dames,

Ik ben 28 jaar, 1.84m, 79,4 kg en heb een vetpercentage van 6,9. (dit alles gisteren laten meten in de sportschool).

Sinds vier weken doe ik 3 á 4 x krachttraining (1 tot 1,5 uur per keer) per week. Ik train afwisselend alle spiergroepen.

Mijn eetschema:
    Ontbijt Magere kwark 500gr of drie eitjes
    Tussendoor 1 boterham pindakaas
    Lunch 2 bruine boterhammen met kipfilet en 2 eitjes en kopje soep (2 x per week salade met tonijn ipv brood)
    Tussendoor Kwark 500gr of 1 x fruit of eiwitshake (met water, niet melk)
    Diner Aardappelen of rijst of pasta (volkoren variant) groenten en vlees / kip of vis
    Tussendoor Eiwitshake of kwark 500gr
    Ik wissel de tussendoortjes zo af, dat ik per dag 1x fruit, 1x shake en 1x kwark eet.

Mijn doelstelling is om een strak, afgetraind lichaam te krijgen.

Mijn vraag aan jullie, ben ik zo op de goed weg of zien jullie ruimte voor verbeteringen?

Groet,

Rob

Dit is erg moeilijk te beoordelen, zet de voedingswaarden erbij. wat is je behoefte en wil je cutten of bulken? Het is makkelijk als je het invult in een excel bestand. ( http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html)
    Qua producten lijkt het me aardig goed, maar dit laat ik verder aan de kenners op het forum over!
    I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Heb er zelf ook niet zoveel verstand van, maar je kan Magere kwark beter voor je gaat slapen nemen (Langzame eiwitten voor de nacht) en 'S ochtends bijv. Een shake met Brinta of alleen een shake, maar inderdaad, laat dit maar aan de kenners op Bodynet over.

Pieter
      15 y/o - 74,7 kg - 10-12% bf

'When you want to succeed as bad as you want to breathe then you'll be succesfull'

Comment

voedingsschema Rob.xls

Heren,

Mijn voedingschema van een gemiddelde dag weergegeven in excel incl. voedingswaarde. (Thanx leandero10)

Comment

Gast is dit serieus? 1700kcal om een hele dag mee door te komen? Je BMR is 1900 kcal. Dat betekent dat je zoveel kcal nodig hebt als je heel de dag stil zit. Jij eet zelfs minder dan dat. Je hebt echt geen idee waar je mee bezig bent. Hoe heb jij je vetpercentage gemeten? Want 6,9% lijkt me sterk. Professionele bodybuilders zitten namelijk op de 5-6%
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Laten meten op sportschool, 5 weken bezig met dit schema, vorige meting was 7,5 en nu dus 6,9
            Maar goed, volgens jouw meer eten dus? Wat voor eten raad je aan?

Comment

Originally posted by robsalomons View Post
              Laten meten op sportschool, 5 weken bezig met dit schema, vorige meting was 7,5 en nu dus 6,9
              Maar goed, volgens jouw meer eten dus? Wat voor eten raad je aan?
              Dat hebben ze denk ik niet met een caliper gedaan maar met een weegschaal of ander elektrisch apparaat, of niet?

Ik raad je aan om alles in je schema te verdubbelen of een nieuw schema te maken, je onderhoud is al 3200kcal dus dat heb je minstens nodig. Als je je schema verdubbeld kom je op 3400kcal uit. Een prima hoeveelheid kcals voor jou denk ik
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ja, toch met een caliper. Plooi bij triceps, plooi op rug en plooi buik gemeten. Maar vind het zelf ook bijzonder laag aangezien ik nog wel een 'buikje' heb. Bij een percentage van 6 á 7 procent zou je buikspieren moeten zien en dat is bij mij zeker niet het geval.

Comment

Meer eten zou ik zeggen ten allereerst die tabellen bovenin zijn er niet voor niks

En hoezo whey laat op de avond & kwark vroeg op de ochtend? Switch dit om.

Zelf doe ik het zo:

Op trainingsdagen: 1 shake direct na het opstaan & 1 shake direct na het trainen
                  Op rustdagen: 1 shake direct na het opstaan & 1 shake na het avond eten

Dit moet natuurlijk wel in je schema passen dus niet dat je te veel over je eiwitten behoefte heen gaat

Comment

Dit is mijn schema, misschien een goede richtlijn voor jou?

voedingsschema Armin.xls

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X