Te veel eten?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te veel eten?

Ik fitness nu al 1,5 jaar en heb een aantal vragen die mij nog niet duidelijk zijn.
    ten eerste: 18 jaar, 1,71, 65 kilo. Vet pct 12%.
    Ik fitness 3/4x per week
    Ik voetbal 3x per week
    Mijn doelstelling is om spiermassa te krijgen en een vet pct van 6-9%

Ik heb de forums doorzocht en heb nog niet antwoord
    gevonden op mijn vragen of iemand gevonden met hetzelfde probleem.
    Sommige mensen hebben het probleem dat ze te weinig eten, ik heb juist het tegenovergestelde. De laatste tijd heb ik continu honger en moet ik mezelf steeds inhouden. Ik begrijp dat je veel moet eten om massa te krijgen maar ik heb al sinds mijn 15de kleine ''lovehandles'' om het zo maar te noemen, die maar niet weg willen en ben daarom dus bang om veel te eten omdat het dan nog erger word(wat ik absoluut niet wil i.v.m komende zomer).

Ik eet nauwelijks vet, dus daar ligt het niet aan. Maar de laatste tijd heb ik erge vreetbuien. En dan heb ik het over 6 boterhammen 's morgens(08:00). 6 boterhammen s' middags(12:00), 's avonds een groot bord avond eten met veel groente(18:00). Verder eet ik nog fruit tussendoor. Het probleem is ik heb daarna nog steeds honger. Ik neem ook een shake(syntha6) voor en na het traine met water. Aan mijn cardio kan het niet liggen want ik voetbal 3x per week en daarnaast ren ik na het fitnessen 7KM in 30 minuten wat vrij intens is. Ik ben zelfs instaat om 10km-15km te rennen maar de fitness instructeur heeft me dit afgeraden.

Mijn grote twijfel ligt bij het voedsel schema, als iemand een goed voedsel schema heeft laat het me even weten. Het zou fijn zijn als je het voedselschema zo duidelijk mogelijk beschrijft zodat ik niet lang hoef te zoeken in de winkel en niet de verkeerde dingen koop.

Zoals je kunt zien ik eet geen vet, voldoende cardio, en toch willen de lovehandles en buikvet niet weg. mijn vraag is, komt dit omdat ik te veel eet? Of eet ik de verkeerde dingen?

Ik neem dit heel erg serieus het is erg belangrijk voor mij, ik wil daarom dus ook advies van ervaren mensen. Ik probeer zo snel mogelijk te reageren zal niet langer duren dan 2 uur.

Alvast bedankt.

Het beste voor jou is om een voedingsschema samen te stellen. Zelf. Er staan topics over hoe je dat precies doet, in het voedingsgedeelte. Begin daar mee, zet zelf een voedingsschema op en dan helpen we je verder!
    http://www.body-supplies.nl

Comment

Hoeveel kcals nuttig je nu dan? Ik denk dat je voeding helemaal niet in orde is en daar dus de oorzaak ligt. Ga even de stickies over voeding lezen!

En (gezonde) vetten zijn noodzakelijk voor je lichaam. Je zegt dat je vreetbuien hebt, maar sorry hoor, wat jij binnenspeelt is echt niet veel.

Comment

Wat je dus wilt is dat een ervaren iemand voor je een voedingsschema maakt voor jou dat niet te ingewikkeld is zodat je alles kan vinden in de supermarkt, correct?
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Je eet geen vet?
          Dus jouw voeding bestaat uit eiwitten en koolhydraten... Yep, dan zet je dus vet aan..

Comment

denk dat je te weinig eet.
            6 boterhamen als ontbijt is niks voor jou leeftijd en lichaamsactiviteit.
            meer eten betekend gek genoeg ook niet altijd dat je vetter word. (ik werd eerst zelfs droger toen ik meer gingen eten)
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by pescatore View Post
              Wat je dus wilt is dat een ervaren iemand voor je een voedingsschema maakt voor jou dat niet te ingewikkeld is zodat je alles kan vinden in de supermarkt, correct?
              ten eerste bedankt voor het lezen.

En ja, zo kan je het bekijken. Ik heb al een aantal keren een voedsel schema proberen te maken maar dit ook zonder succes. Ik heb van alles geprobeerd maar die lovehandles willen maar niet weg, ookal zijn ze erg klein, het ziet erg lomp uit tegenover de rest.

Het is misschien teveel gevraagd maar ik zou het fijn vinden als iemand me een goed schema kan maken. En dan bedoel ik dat iemand ook precies zegt welke producten(bijvoorbeeld: in plaats van alleen melk, zeg ook welke melk en als je zegt kwark zeg dan ook welke kwark anders schiet het niet op).

bedankt.

Comment

denk ik een topic tegen te komen waarin iemand echt maximaal aan het vreten is krijg je dit...

probeer meer vet te eten, toch minstens 70-80gram voor jou lichaamsgewicht, je lichaam heeft dat vet hard nodig en je wordt daar niet dik van.
                verder zou het kunnen dat je te weinig eet.
                vul het excelsheet hier eens in en plaats het daar kunnen wij meer mee

Comment

Bedankt voor het lezen,

Ik heb het nog zacht uigedrukt. Als je echt wil weten hoeveel ik eet zal ik even een gemiddeld dagelijkse schema maken voor wat meer duidelijkheid.

07:30,
                  - 6-8 Boterhammen met Magere jam/ham/andere vleeswaren
                  - 1 Kop thee met Magere Melk + 2 Suikerklontjes.
                  - 1/2 appel(s)

09:00,
                  - 2/4 Boterhammen met magere jam/ham/andere vleeswaren

12:00,
                  - 4 Boterhammen met magere jam/ham/andere vleeswaren
                  - Sinassappel + manderijn
                  - Yoghurt(250g)

14:00,
                  - Gevarieerd
                  - Soms 2/4 boterhammen
                  of
                  - Fruit
                  of
                  - Krekkers met Augurk

18:00
                  - 1/2 Groot bord middag eten(gevarieerd)
                  - Erwten, Bruine bonen, Spinazie, zuurkool, rodekool, etc. in principe eet ik alleen maar groente met beperkt vlees.

18:30 syntha 6 shake

19:00 Fitness

21:00 Syntha 6 shake

22:00 2/4 boterhammen soms nog 1 bord middageten.

Dit is ongeveer mijn dagelijkse schema. Ik heb nu al sinds januari geen vet meer gegeten. Daarmee bedoel ik dus frieten, chips, snoep, fastfood, etc. Daarnaast doe ik elke dag buikspier oefeningen. Je kan wel duidelijk me buikspieren zien, maar ik heb toch nog een buikje(Mijn buik steekt verder uit dan mijn borst van een zij-aanzicht).
                  Het is dan ook best een raar gezicht als je iemand met een buikje ziet en een sixpack, daarom wil ik ervoor zorgen dat me borst groter word, en me buik zo plat als maar kan. Het kan dat ik nu een beetje zit te overdrijven, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben bereid om tot het uiterste te gaan voor het resultaat te krijgen dat ik wil.

Dit zijn me buikspier oefeningen ik zal meteen even laten zien welke buikspier oefeningen ik doe.
                  Maandag- https://www.youtube.com/watch?v=Z1XIYRMvIQo
                  Dinsdag - https://www.youtube.com/watch?v=00PlmvrExrY

Deze 2 doe ik dus de hele week door om en om.
                  zoals ik al zei, Ik ben bereid om tot het uiterste te gaan. Het frustreert me ook echt dat het niet gaat zoals ik wil en ik zit er letterlijk de hele dag aan te denken. Daarom leek het me beste om hulp te vragen van meer ervaren mensen.

als jullie willen maak ik ook een schema van alle oefeningen die ik doe op welke dagen ik ze doe, etc. Misschien kunnen jullie daar ook dingen bij aanpassen. Laat het me even weten.

Bedankt alvast

Comment

Hallo, bedankt voor het lezen

hierboven is mijn voedingsschema.
                    misschien kun je dingen aanpassen.

Comment

tja, je probeert weinig vet te eten en eet in plaats daarvan een overdosis suiker. dan weet je zeker dat het mis gaat.
                      en buik wegtrainen met buikspieroefeningen gaat je niet lukken. die moet gewoon zo trainen als alle andere spiergroepen.

Comment

het kan dat ik een beetje onduidelijk ben geweest. Misschien is dit voor sommige mensen niet veel eten.
                        Maar met vreetbuien bedoel ik dat ik VEEL meer eet dan dat ik eerst deed.
                        Het is voor mij ook een beetje moeilijk in te schatten. Maar als ik elke dag intens cardio doe, en dan nog bijkom qua buikvet dan krijg ik toch het idee dat ik teveel eet. Kan ook aan mij liggen. In iedergeval bedankt voor de hulp. Ik heb al zoiets elke topic gehad op de site om eerlijk te zijn, dit leek mij de beste manier om er achter te komen welke fouten ik maak.

bedankt!

Comment

Hallo,

Ik weet niet wat je bedoeld met overdosis suiker? geef dit dan ook even aan in het voedselschema, anders schiet ik er ook niet mee op, en dan weet ik wat ik in het vervolg weg moet laten in me voedselschema.

bedankt.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                            denk dat je te weinig eet.
                            6 boterhamen als ontbijt is niks voor jou leeftijd en lichaamsactiviteit.
                            meer eten betekend gek genoeg ook niet altijd dat je vetter word. (ik werd eerst zelfs droger toen ik meer gingen eten)
                            Bedankt voor het lezen,

Ik heb het nog zacht uigedrukt. Als je echt wil weten hoeveel ik eet zal ik even een gemiddeld dagelijkse schema maken voor wat meer duidelijkheid.

07:30,
                            - 6-8 Boterhammen met Magere jam/ham/andere vleeswaren
                            - 1 Kop thee met Magere Melk + 2 Suikerklontjes.
                            - 1/2 appel(s)

09:00,
                            - 2/4 Boterhammen met magere jam/ham/andere vleeswaren

12:00,
                            - 4 Boterhammen met magere jam/ham/andere vleeswaren
                            - Sinassappel + manderijn
                            - Yoghurt(250g)

14:00,
                            - Gevarieerd
                            - Soms 2/4 boterhammen
                            of
                            - Fruit
                            of
                            - Krekkers met Augurk

18:00
                            - 1/2 Groot bord middag eten(gevarieerd)
                            - Erwten, Bruine bonen, Spinazie, zuurkool, rodekool, etc. in principe eet ik alleen maar groente met beperkt vlees.

18:30 syntha 6 shake

19:00 Fitness

21:00 Syntha 6 shake

22:00 2/4 boterhammen soms nog 1 bord middageten.

Dit is ongeveer mijn dagelijkse schema. Ik heb nu al sinds januari geen vet meer gegeten. Daarmee bedoel ik dus frieten, chips, snoep, fastfood, etc. Daarnaast doe ik elke dag buikspier oefeningen. Je kan wel duidelijk me buikspieren zien, maar ik heb toch nog een buikje(Mijn buik steekt verder uit dan mijn borst van een zij-aanzicht).
                            Het is dan ook best een raar gezicht als je iemand met een buikje ziet en een sixpack, daarom wil ik ervoor zorgen dat me borst groter word, en me buik zo plat als maar kan. Het kan dat ik nu een beetje zit te overdrijven, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben bereid om tot het uiterste te gaan voor het resultaat te krijgen dat ik wil.

Dit zijn me buikspier oefeningen ik zal meteen even laten zien welke buikspier oefeningen ik doe.
                            Maandag- https://www.youtube.com/watch?v=Z1XIYRMvIQo
                            Dinsdag - https://www.youtube.com/watch?v=00PlmvrExrY

En deze 2 doe ik dus de hele week door om en om.
                            zoals ik al zei, Ik ben bereid om tot het uiterste te gaan. Het frustreert me ook echt dat het niet gaat zoals ik wil en ik zit er letterlijk de hele dag aan te denken. Daarom is het zo belangrijk voor me.

als jullie willen maak ik ook een schema van alle oefeningen die ik doe op welke dagen ik ze doe, etc. Misschien kunnen jullie daar ook dingen bij aanpassen. Laat het me even weten.

Comment

Sorry voor het dubbele berricht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X