Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut schema

Hallo BNers,

Bijgevoegd mijn voedingschema gericht op het cutten.

Probeer me kh te drukken en me eiwitten omhoog te halen.

hoewel het avondeten het enige is waar ik geen vat op heb, ben ik zeer nauwkeurig met de rest.

Graag voeg ik bij de maaltijd van 15.00u nog iets toe, maar wat?

Neem eens een kijkje aub en verklaar je nader.

Zat zelf te denken om handje cashewnoten te nemen rond 15.00 of bij me salade om 11.30 of bij me kwark 22.15u.
    voedingschema april1.xls

voedingschema april1.xls

Comment

Niemand die (positief) commentaar heeft op me schema?

Heb een notenmix gekocht van
      walnoot, hazelnoot, amandel en cashew.. Ongezout uiteraard!
      Handje voeg ik toe aan me salade, voor vandaag eet ik deze nu op bij me kwark.

Comment

Die noten zijn een goed idee want je komt een paar gram vetten te kort. Het zijn wel erg weinig koolhydraten, waarom probeer je niet een verhouding van 40/30/30 ?
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Weinig koolydrathen inderdaad. Lijkt me ook vrij weinig wat je op een dag eet.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Heb juist me middagbrood vervangen door een forse salade. Juist om me kh te drukken.
            At gewoon teveel kh die ik niet verbranden achter me pc op werk.

Dus wil even maandje a 2 maanden wat lager in me kh zitten.

Daarnaast als ik pasta of rijst eet, dan zit ik weer hoog met me koolhydraten. Dit is dus een 3 a 4 x per week. Als ik aardappelen eet valt dit idd mee.

Kan ik nog iets toevoegen bij me 25gr notenmix (hazelnoot, wolnoot, amandel en cashew) en sinnasappel om 15.00?

Daarnaast let ik meer op aantal kh dat ik binnenkrijg dan op kcal. Kortweg omdat ik even wat droger wil worden en me kcal automatisch zakken als me kh zakken.
            Varieer door avondeten in me kh. Dus me lichaam weet niet elke dag wat exact binnenkomt. Lijkt mij goed

Comment

Wat een onzin, je onderhoud is je onderhoud. Of je nu Bassie en Adriaan van beroep bent of op een kantoor zit... Wat denk je te bereiken met zo weinig kh? Probeer me even mee te nemen in je denkproces om je schema zo op te stellen aub en wat je ermee wilt bereiken?
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik heb ongeveer het zelfde als jouw heb toevallig ook een post gedaan vandaag mijn voedingsschema zit er ook bij misschien dat je daar nog iets uit kan halen. Ik ben namelijk koolhydraat gevoelig. (http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...gevoellig.html) Als ik naar jouw schema kijk zou ik kijken of je bij de sla geen zalm kan eten of andere vis kan eten. Dan gaan je vetten om hoog en kan je ergens anders eventueel weer koolhydraten schrappen. noten en kaas zijn ook goed om vetten om hoog te brengen let wel op wat voor een kaas en noten. Ik ben zelf ook nog opzoek naar het perfecte schema dus ik wil niet zeggen dat ik het allemaal precies weet. Maar dit is mijn advies.
                train insane or remain the same !!!

Comment

@pescatore: wil even me vp verlagen. At eerst 6 botherhammen met 2eitjes kaas/kipfilet. Maar werd in 6 maandem aardig dikker.

Probeer nu dua hoger in eiwitten te gaan en wat lager in koolhydraten.

Gemiddeld gezien krijg ik een 150gr koolhydraten binnen. Dagen dat ik aardappelen eet is het 116kh. Als het pasta of rijst is (4 x per 2 weken) is het 210kh.
                  Kan me kh nog iets verhogen door me shake te nemen met melk ipv water

Waarom wordt er hier zo negatief gedaan om je kh te verlagen om droger te worden?
                  Overigens staan me 25gr noten nog niet in

Comment

Om me kh dan toch maar te verhogen denk ik aan om havermout 20-40gr toe tevoegen aan me shake met water. Verstandig??
                    Als ik thuis ben van werk zal ik me schema er op aanpassen en toevoegen om te laten zien wat dit precies doet met me totalen

Comment

Is dit voor het eerst dat je een voedingsschema maakt? Ik stel deze vraag omdat het zo uiterst belangrijk is dat je onderhoudsniveau kent. Als de 2246 kcal die in dit schema staat een schatting is die je nog niet geverifieerd hebt kan je dat beter eerst doen voordat je het als waarheid aanneemt en daar je strategie op baseert.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik vroeg naar de redenen waaróm je denkt dat dit goed is. Begin daar eens, dit zijn geen redenen dit zijn je doelen. Ik snap ook wel dat je een cutschema maakt om droger te worden en ik zie wat erin zit.

Als je ervoor kiest om iets op een bepaalde manier aan te pakken zorg dan dat je begrijp hoe het functioneert en hoe dat in wilt vullen. Dit is gewoon een shitload kcal uit je dieet halen en je koolhydraten panisch verlagen omdat je er kennelijk angst voor hebt, hetgeen nergens over gaat imo. Dus nogmaals probeer het eens uit te leggen, je hebt nu superveel eiwitten en bijna geen carbs, en dat is goed wáárom precies?

Niemand die (positief) commentaar heeft op me schema?
                        Wat heb je daar aan, waarom wil je graag horen dat je goed bezig bent, niet handiger om te vragen naar verbeteringen? Maak gewoon een schema dat wat beter in balans is man, ik reageer ook vrij heftig op carbs al ik er teveel van eet maar zolang je het binnen beperken houdt is er geen reden op jouw vetercentage om je er druk om te maken. Zoals het nu gaat doe je maar wat.
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

@niet hier.
                          Ja dit is mijn berekende behoefte. Een sheet kan altijd naast me echte onderhoud zitten. Dus door nu iets onder onderhoud te gaan zitten (200kcal ofzo) en daarnaast 2 x per week na me training op maandag en woensdag 20min hiit crosstrainer te doen zal de tijd het leren in hoeverre me berekende behoefte klopt

Comment

@pescatore..
                            Om me weinige spiermassa niet te verliezen dacht ik hoog te blijven in eiwitten. Daarnaast denk ik niks te hebben aan kh als ik achter me pc zit. Ja iets moet wel (nootjes en sinnasappel) om toch wat energie te hebben.

Ik heb denk ik een crashdieet gelezen onder een verkeerde naam. Na meer documentatie gezocht te hebben denk ik er nu aan om te sleutelen en het op 40%e 33%kh en 27%v vast te stellen.

Deze verhoudingen kom ik redelijk vaak tegen. Is dit beter om in te delen??

Comment

Waarom zo hoog in eiwitten? Ikzelf zit nu volgens mij op 2 of 1,8 eiwit per kg, 1 gram vet per dag. De rest is koolhydraten. Ik zou zeggen lees het topic advise needed van teddek eens door. Daar geeft robbie wat advies wat ik ook van andere bodybuilders heb gekregen. Je hoeft niet meteen op 40% eiwit te zitten omdat je geeneens weet of je dat wel nodig hebt.Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik sinds ik dit doe niet alleen droger word, maar ook massa bij pak. Vooralsnog adviseer ik je verder te kijken dan dit forum of 40/40/20. Er zijn namelijk veel verschillende soorten manieren om af te vallen. Niet alles werkt voor iedereen hetzelfde. Maar slaatjes eten gaat niks worden, dat kan ik je nu al vertellen.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X