Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

OP het lage aantal kcal dat je nu gebruikt (en ook voor je onderhoud) zul je niet zo snel problemen ondervinden met overmatig eiwit. Je moet inderdaad voor jezelf uit zien te vinden wat werkt maar maakt het voor jezelf niet zo ingewikkeld. Op jouw vetpercentage geldt kcal tekort = voldoende vetverlies. Wat betreft spierverlies, meestal valt dat reuze mee en dit is vooral een gevolg van te diep te cutten.

Hou je dus aan normale verhoudingen en hou je voeding in balans, 'ik heb geen kcal nodig achter de computer' is onzin. Denk je dat je niks verbruikt omdat je geen fysieke arbeid verricht? Je maakt het veel te ingewikkeld voor jezelf. En mocht je ooit laag in de dubbele cijfers komen en je wilt nog meer verliezen met wat meer genuanceerde methodes doe jezelf dan een lol en ga lezen over hoe en wat. Dit 'ik dacht en heb gehoord' werkt natuurlijk niet
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
      Waarom zo hoog in eiwitten? Ikzelf zit nu volgens mij op 2 of 1,8 eiwit per kg, 1 gram vet per dag. De rest is koolhydraten. Ik zou zeggen lees het topic advise needed van teddek eens door. Daar geeft robbie wat advies wat ik ook van andere bodybuilders heb gekregen. Je hoeft niet meteen op 40% eiwit te zitten omdat je geeneens weet of je dat wel nodig hebt.Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik sinds ik dit doe niet alleen droger word, maar ook massa bij pak. Vooralsnog adviseer ik je verder te kijken dan dit forum of 40/40/20. Er zijn namelijk veel verschillende soorten manieren om af te vallen. Niet alles werkt voor iedereen hetzelfde. Maar slaatjes eten gaat niks worden, dat kan ik je nu al vertellen.
      No offense maar was dit vóór dat topic van Teddek niet ook al zo sinds je naar 4k kcal was gegaan? Hoe weet je dan dat het door die eiwitten komt? Geen kritiek, vraag het me gewoon af...

Comment

Originally posted by pescatore View Post
        No offense maar was dit vóór dat topic van Teddek niet ook al zo sinds je naar 4k kcal was gegaan? Hoe weet je dan dat het door die eiwitten komt? Geen kritiek, vraag het me gewoon af...
        Ja, eerst zat ik te klooien met IF en een voedingsschema van 2500 of 2800 kcal. Daar werd ik wel droger van, maar dat hield op een gegeven moment op. Daarvoor had ik ook altijd rond de 2500 en 2800 gegeten. Heb toen ook een hele tijd rond dezelfde gewicht gezeten.

Daarna had ik advies gevraagd aan een vriend die meedoet aan bodybuildingwedstrijden en een eigen bedrijf heeft in het geven van voedingsadvies. Hij zei dat ik veel meer moest eten en mijn eiwitten moest verlagen. Zodoende zit ik nu op 3800 - 4000 kcal en maak ik de gains van mn leven.

Verder weet ik niks van voeding pescatore, ik deel alleen mijn ervaring so far. Je ziet mij bijna nooit in voedingsschema topics reageren omdat ik er gewoonweg nog niet genoeg van weet. Ik ben nu bezig met carbcyclen, eigenlijk tegen het advies van maatje in. Waarom? Ik heb de smaak te pakken en wil sneller droger worden en kijken of dit kan/lukt. Beetje dom, maar we zien wel waar het schip strand. Eerdere carbcycles gingen natuurlijk nergens over met 2500kcal op high dagen.

Soz OP .
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Heb zelf prima ervaringen met carbcycles, maar je moet wel goed kijken waar je gemiddelde inname op neer komt in the and of the day.

OP: keep it basic en zorg eerst dat die basics in orde zijn zoals je kcal en je verdeling en ga daarna pas kijken of je kan tweaken. Maar goed meestal is dat voor carbvrezend of vetvrezend volk lastig te accepteren. Gl anyways

Comment

heb me voedingsschema bijgesteld.
            Eingelijk weer zoals deze al was.

Heb me activiteitenfactor bijgesteld naar 1,55
            Aangezien ik Stronglift 5x5 al 6 weken volg en daarnaast nog op 2/3 trainingsavonden 20 minuten hiit op de crosstrainer doe.

Komt dit al in de buurt van een beter voedingschema?

voedingschema april1.xls

Comment

Niet echt. Heb er eentje aangepast maar kan geen bijlagen meer uploaden...

Comment

Kan je het niet type? wat je eventueel vervangt en ook voor wat?
                Of via imagehack? en dan de link posten?

Kan wel wat hulp gebruiken

Comment

edit: lukt niet

Comment

Is een ouwe die ik nog op mijn schijf had staan, was eigenlijk onderdeel van een carbcycle maar het is iig een stuk beter dan wat je had...

flater.txt

Comment

pescatore. Dank je.

Probleem is dat het avondeten niet binnen mijn bereik ligt. Zit eraan te denken om 2 x per week gewoon grote pan rijst te maken zodat ik daar een aantal avonden van kan eten. Zelfde geldt voor me kipfilet. Dan is het een kwestie van opwarmen in de magnetron en klaar is kees!

die olijfolie maak je je kipfilet in klaar?? of een lepel zo naarbinnen drinken? Of door de rijst om dit wat makkelijker naar binnen te laten glijden?

60gram bood zijn 4 boterhammen?

Comment

En op trainingsdagen een shake na het trainen toevoegen neem ik aan?

Comment

Kom op man... he is geen rocket science. Olijfolie, wat maakt het uit? Ik roerbak er groenten in maar als jij het liever door je rijst flikkert, gooi je haar los en doe eens gek.

Over die shake, wat moet ik daar nou op zeggen?

Comment

Niks moet alles mag haha

Onder groente dacht ik aan me bladspinazie spercibonen etc. Die roerbak ik dus niet haha vandaar de vraag

De shake voeg ik toe op trainingsdagen na het trainen

Comment

Originally posted by flater2 View Post
                              heb me voedingsschema bijgesteld.
                              Eingelijk weer zoals deze al was.

Heb me activiteitenfactor bijgesteld naar 1,55
                              Aangezien ik Stronglift 5x5 al 6 weken volg en daarnaast nog op 2/3 trainingsavonden 20 minuten hiit op de crosstrainer doe.

Komt dit al in de buurt van een beter voedingschema?

[ATTACH]16074[/ATTACH]
                              Ik dacht dat je wilde cutten? Waarom stel je dan een voedingsschema op waarbij je 500 kcal boven je onderhoudsniveau zit?
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X