Ongezond eetschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ongezond eetschema?

beste BBers,

ik ben al een week bezig met mijn voedingsschema het gaat heel goed. Mijn doel is om binnen 2 en eenhalve maand mijn VP te verlagen zodat mij sixpack beter zichtbaar word. Mijn moeder dacht dat ik het niet langer dan een week zou volhouden, maar ik heb haar het tegendeel bewezen. Nu ik hier gewoon door mee wil gaan blijft ze zeuren dat het niet gezond kan zijn om elke dag het zelfde te eten. Ze zegt dat ik vele vitamines mis die ik eigenlijk wel zou moeten binnenkrijgen. Het klinkt wel logisch. Mijn vraag is dus: Is het verstandig voor mij om hiermee door te gaan aangezien ik nog in de groei ben? Een korte samenvatting van wat ik eet op een dag:

07.30 40 g Havermout + 250 mL melk + gekookt eitje
    11.00 70 g volkoren brood met 30 g kipfilet
    13.00 70 g volkoren brood met 30 g kipfilet
    15.30 40 g Havermout + 250 mL melk + gekookt eitje
    17.30 100 g Rijst met 250 g kip en 200 g broccoli
    21.00 50 g cashew nootjes
    21.30 500 g Kwark

Hieronder zal in de loop van de dag het excel bestandje volgen waarin dit schema verwerkt is.

Nogmaals ik zou graag willen weten of het slecht is om dit schema aan te houden nu, terwijl ik nog groei? Het is ook een idee om dit schema aan te houden maar dan te eten wat de pot schaft bij 17.30.

Mijn stats:
    15 jaar
    90 kg
    1.86 m
    VP 13%

Ten eerste: luister altijd naar je moeder.

Eten wat de pot schaft (mits dit "schoon" eten is) gewoon doen. Verder mis ik fruit in je schema bovendien varieer je niet met ander vlees en vis.

Over je calorie inname valt niets te zeggen, dat heb je (nog) niet getoond.

Succes
    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Waarom niet ook de groente varrieren? Zijn bijna calorieloos en je krijgt dan wel wat variatie in micronutrienten.
      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
        Eten wat de pot schaft (mits dit "schoon" eten is) gewoon doen. Verder mis ik fruit in je schema bovendien
        Mijn moeder gebruikt veel groente in haar gerechten. Ik ben vergeten de appel en banaan erbij te schrijven bij 11.00 & 13.00

Comment

Dit is mijn voedingsschema, ik heb er paar dingen aan veranderd maar die kan ik niet uploaden...
          Attached Files

Comment

Zolang je alles iedere dag binnen krijgt? Als je elke dag gezond eet, is er niks mis mee. Ik eet ook elke dag hetzelfde, ben 16 en groei ook nog. Gebruik enkel multivits, whey en omega 3 als aanvulling op me voeding, gezien ik geen vis liefhebber ben. En mutlivits zijn sws niet verkeerd

Comment

Ik denk dat ik mijn voedingsschema aanhoud, maar alleen met het avondeten eet ik met mijn familie mee. Mijn moeder kookt altijd met veel groente en zo weinig mogelijk vet. Ik houd dit nog 3 weken aan en dan ga ik weer mijn VP meten. Als dit verlaagd is blijf ik er mee doorgaan. Als het niet (genoeg) gezakt is dan zal ik toch maar weer overstappen naar rijst met kip!

Comment

Gewoon lekker mee avondeten met de familie dan zeuren ze ook minder en hoef jij een gerecht minder te bereiden =D

Comment

Ik heb afgesproken met mijn moeder om de dag rijst met kip eten. De andere dag eet ik gewoon met mijn familie mee voor de variatie.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X