Eten voor training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eten voor training

Mensen,

een vraag. Ik heb voor mijn trainingen al veel verschillende voeding geprobeerd, maar blijf met het probleem zitten dat ik bij een zware training snel het gevoel krijg te moeten overgeven.
    Dit gebeurt al ik 2 uur, 1,5, 1 of 0,5 uur van te voren eet. En of ik een shake neem, pasta, brood, tonijn, kwark het maakt niet uit.

Hebben jullie tips?

Misschien train je te zwaar?
    Life doesn't get any easier...you just get stronger

Comment

Als ik mezelf vergelijk met anderen, train ik normaal. Niet zwaarder of minder zwaar.

Comment

In principe tussen 1-2u voor je training eten, dat niet te zwaar op de maag ligt. Zorg voor koolhydraten voor de energie, eiwitten uiteraard en hou de vetten laag.

Kwark is sowieso niet echt geschikt als pre-workout maaltijd.. langzame eiwitten, zijn het beste om bijvoorbeeld voor het slapen te nemen.
        http://www.body-supplies.nl

Comment

Als er tussen eten en sporten 2 uur zit, zelfs bij alleen een shake (vloeibaar en blijft dus niet lang in je maag) dan begin ik te twijfelen of het eten de oorzaak is. Misschien eens proberen een keer op een nuchtere maag trainen om te kijken of je dan ook last krijgt? Dan weet je in ieder geval zeker of het aan eten of iets anders ligt.

Comment

Nog verder van te voren eten, als je uiteindelijk over de dag heen voldoende hebt zit je goed. Als je je niet lekker voelt ga je je inhouden, dat is natuurlijk zonde. Zoals bodysupplies al zegt vetten vermijden als preworkout maaltijd.
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Thanx. Hebben jullie ook specifieke tips wat je dan het beste kan eten?

Comment

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
                Mensen,

een vraag. Ik heb voor mijn trainingen al veel verschillende voeding geprobeerd, maar blijf met het probleem zitten dat ik bij een zware training snel het gevoel krijg te moeten overgeven.
                Dit gebeurt al ik 2 uur, 1,5, 1 of 0,5 uur van te voren eet. En of ik een shake neem, pasta, brood, tonijn, kwark het maakt niet uit.

Hebben jullie tips?

eet dan gewoon na je training!
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Uiteraard ook. Maar het is wel hard nodig een voorraadje te hebben. Die bouw ik in de dag(en) voor de training ook wel op uiteraad, maar dan nog.

Comment

en in een week zonder training? Heb je dan ook last?
                    dus: ligt het wel aan je training? Of kan je niet tegen een bepaald soort ingedrient?
                    - MKLP

Comment

Nee dan niet. Mijn eten lijkt niet al te snel te verteren, waardoor ik er bij het sporten snel last van heb. Het lastige is wanneer ik weinig eet, dat dat weer zorgt voor krachtverlies. Ik zoek steeds naar voeding die licht verteerbaar is en de juiste voedingsstoffen bevat.

Comment

Vetten kan je toch wel voor de training nemen (noten , advocado ) juist niet na de training toch ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X