Vraagje over m'n voeddingsschema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over m'n voeddingsschema.

Hallo allemaal, ik ben een nieuwe member en kom meteen even met de deur in huis vallen!
    Ik ben 1.80, 89 kg en sta ongeveer op 19%. Ik wil op dit moment cutten naar in ieder geval <15%.

Ik train al 'bijna 10 jaar eigenlijk (kickboxen en fitness) en sinds een jaartje of 3 ben ik serieus gaan trainen ('bodybuilding') en sta ik 4-5x per week in de gym. Ik heb nog nooit een voedingsschema gehad en dat heeft mijn gains eigenlijk nooit in de weg gestaan, helaas wel m'n vet%, en daar wil ik nu iets aan doen. Ik heb wat vragen over m'n schema. Deze bestaat uit:

2603 kcal
    250 gr. carbs (4 sneetjes bruin brood, 100 gr. brinta, 1 banaan, en 50 gram rijst)
    220 gr. eiwitten (2 bakken kwark, 2 isolate shakes, 3 eieren en kip)
    60 gr. vet (lijnzaad, walnoten) excl. bakvet (olijfolie)

Nu bestaat 44 gram van mijn carbs uit kwark (2x500 gram). Tel ik deze carbs wel mee in m'n macro's? En zo ja, is het dan verstandig om een bak kwark voor het slapen te nemen? Kan ik niet beter tonijn voor het slapen gaan eten (dus wel de eiwitten binnenkrijgen en niet de carbs). Dus mijn vraag is welke producten tel ik wél mee in m'n macro's en welke niet.

Ook vraag ik me af hoe ik het beste m'n carbs kan verdelen.. het brood en de banaan heb ik al verplaatst naar de ochtend.. en smiddags en 's ochtends mn brinta en om 18.00 (pre-workout) mn rijst....

Alvast bedankt,

De kwark savonds is omdat het langzame eiwitten zijn. Is whey geen optie? Zo heb je de voordelen van de eiwitten en minder last van de carbs.

Comment

Ja, je telt alle carbs mee in je macro's.
      Met betrekking tot carbs zie je vaak twee adviezen: de ene zegt dat je je carbs gelijkelijk verdeelt over de dag en dat je de laatste paar uur voor je naar bed gaat geen carbs meer eet. De andere zegt dat je moet "taperen" wat inhoudt dat je gedurende de dag steeds minder carbs eet: vroeg op de dag veel, later op de dag minder en aan het einde van de dag weinig of niks.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X