Ik kom er niet meer uit, wat is nou goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik kom er niet meer uit, wat is nou goed?

Ik zit in mn bulk en ik kom er niet uit, zouden jullie me een zetje in de rug kunnen geven?

Kijk, dit is wat ik niet snap;
    Ik snap dat ik tussen de 1/1,5 keer mn lichaams gewicht aan vetten moet eten
    Ik snap ook dat tussen de 2 en 2,5 keer lichaamsgewicht aan eiwitten moet eten
    Daarnaast wat je over houd aan calorieen aan koolhydraten moet eten.

Dan doe ik 2,5 keer 95 = 237,5 eiwitten
    1,5 keer 95 = 142,5 vetten
    Dan wordt er dus gezegd dat eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram zijn en vetten 9,3

Dus dat is: 237,5 x 4 = 950 kcal eiwitten
    142,5 x 9,3 = 1325 kcal vetten
    Bij elkaar opgeteld = 2275
    Mijn onderhoud is 4100+ 500 = dan 4600
    4600- 2275= 2325 kcal koolhydraten
    2325: 4 = 582 gram koolhydraten.

Maar dan wordt er dus ook over verhoudingen gepraat... 50/30/20, 50/25/25 enz

Maar ga ik mijn berekeningen omrekenen naar verhoudingen dan kom ik hierop uit:
    582 K + 237,5 E+ 142,5 V = 962 totaal.
    1% daarvan is 9,62 dus
    582:9,62 = 60,5% K. 237,5:9,62 = 24,7 % eiwitten 142,5 : 9,62 = 14,8% vetten.

Dan heb ik nu het uiterste genomen van de vetten en eiwitten, dus 2,5 keer en 1,5 keer lichaamsgewicht, dat betekent dat als ik het omlaag gooi dat ik nog hoger uitkom met mn koolhydraten!

Daarnaast hou ik alles bij op een calorieen teller, ik zit nu op de 215 gram eiwitten, 129 gram vetten en 523 gram koolhydraten! Dat beteken dus dat ik nog 59 gram koolhydraten moet eten, 23 gram eiwitten en 13 gram vetten, maar ik zit nu al op 4700 kcal en dan wordt het toch veel meer? Ik heb mn maaltijden met rijst al verminderd van 150 naar 100 gram rijst per maaltijd, mn pindakaas aanzienelijk verminderd, en ik heb zonder grap nu echt het gevoel dat ik niet genoeg binnenkrijg op een dag, omdat ik alles heb moeten verminderen. Wat moet ik nou doen?
    Zou jullie hulp erg kunnen gebruiken! Thanks!

Gr, ricardo!

Je kan vantevoren nooit bepalen wat de ideale verhoudingen voor jou zijn. Om te beginnen kun je uitgaan van 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en je vetten op 125 gram per dag ofzo. de rest aanvullen met carbs.

Vanuit daar ga je kijken wat het doet met je lijf. Kom je teveel vet aan, ga je snijden in je carbs. Kom je niet aan of niet snel genoeg gooi je er carbs bij.
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Gespierdespijkermat View Post

fuck logic xd

OT: eens met cidious, gewoon wat uittesten en als het niet genoeg is ga je omhoog.
      Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

onderstaande weet je al, ik zou dat aanhouden, en met 4600 kcal nog het idee dat je niet genoeg binnenkrijgt pfff...

Dan doe ik 2,5 keer 95 = 237,5 eiwitten
        1,5 keer 95 = 142,5 vetten
        Dan wordt er dus gezegd dat eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram zijn en vetten 9,3

Dus dat is: 237,5 x 4 = 950 kcal eiwitten
        142,5 x 9,3 = 1325 kcal vetten
        Bij elkaar opgeteld = 2275
        Mijn onderhoud is 4100+ 500 = dan 4600
        4600- 2275= 2325 kcal koolhydraten
        2325: 4 = 582 gram koolhydraten.

Comment

Dus in principe slaat het dus nergens op dat je calorieen moet tellen?
          want daar kom ik dus nooit op uit, het is niet mogelijk om EN 4600 kcal te eten, EN 2,5 e, en 1,5 gr V per kg lichaamsgewicht te nemen, EN verhoudingen aan te houden. Het is dus echt een kwestie van op geen van allen letten? Want als ik ga letten op mn kcal dan eet ik te weinig en kom ik niet aan mn verhoudingen.., let ik weer op mn verhoudingen dan eet ik rond de 5/5,4 duizend kcal per dag

Comment

Haha inderdaad, ik zeg " dit is wat ik nist snap" maar ondertussen vertel ik wat ik wel snap, heel stom.
            ik heb niet echt het gevoel dat ik te weinig binnenkrijg, maar als ik de 4600 aan ga houden kom ik niet aan mn grammen die ik nodig zou hebben, dat bedoel ik! Sorry misschien verkeerd uitgelegd!

Comment

gast doe nou niet zo raar.
              je weegt afgerond 100 kilo, 2gram per kilo eiwit is goed dus 200 gram=800 kcal
              1gram vet per kilo is goed, mag ook 1,5 dus 100 gram vetx9=900 kcal

dat zijn er dus 1700, 4600-1700=2900 kcal over 1gram kh =4kcal dus 2900/4=725 gram kh.
              indeien je meer vetten of eiwitten neem, verlaag je evenredig de kcal van vet/eiwit.

kijk verder nioet naar 50/30/20% etc. hou bovenstaande aan en s[peel daarmee.

Comment

Ja maar wat jij dan zegt is dat ik rond de 72% koolhydraten moet eten? Dan wordt ik moddervet man! Dat is toch veel te veel!

Comment

ok ik zeg dit 1 keer, verder moet je eerst maar eens verdiepen in de materie, je wordt niet dik van kh, je wordt niet dik van vetten, je wordt dik als je meer eet dan je nodig hebt.
                  Als jij 45oo kcal nodig hebt en je eet, 9 bigmacs=9x500=4500 zit je dus precies op de prik, je wordt niet dikker en niet dunner, wel krijg je wat kalk etc. in je aderen.

jij zegt zelf 4600 nodig te hebben, daar reken je dan dus naar toe, als je 4600 nodig hebt eet je er 4600, of iets meer/minder afhankelijk van je doel.

dus voor de laatste maal, we zijn geen sonja bakker forum, VAN KH WORDT JE NIET DIK.

Comment

Haha sorry man, dat is dus de reden waarom ik het hier op het forum vraag!
                    Ik dacht dat het anders in elkaar zat, ik dacht dus zelf dat als je een behoefte hebt van 4000
                    daarvan 70 % kookhydraten eet , je meer massa( dus ook vet automatisch) kweekt dan dat je 70% aan eiwitten weg zou eten! Heb ik dat gedeelte verkeerd begrepen altijd sorry!

Comment

Ik ben hier alleen om te leren, heb al redelijk wat geleerd alleen kleine dingen snap ik dus nog niet en is mij niet helemaal duidelijk door het lezen, daarom vraag ik het op het forum!

Comment

Haha ik ben niet boos kerel, wilde alleen even een hardnekkig gerucht de kop indrukken
                        maar wat anders, jouw onderhoud ik geloof(no offence) daar geen reet van, hoe zwaar ben je?wat is je vp?hoe lang train je al?4600 is best veel man, ikzelf weeg 95 kilo en zit rond de 3500.

Comment

en vragen mag hoor, zoals ik zei reageerde wat heftig omdat je dat soort crap m,eteen moet vergeten.

Comment

Ik heb mn onderhoud met de volgende formule berekend, naar mijn weten kan niet preciezer. De formule van Katch-McArdle is als volgt:

BMR = 370 +(21.6 * LBM in kg)

Mijn gewicht 96, vetpercentage 15, activiteitsniveau 5
                            Mijn LBM: 81 kg. Mijn BMR 2120. Mijn onderhoud : 4030

Comment

Geen probleem voelde me ook niet aangevallen haha!
                              Ik waardeer jullie hulp enorm.
                              Ik train nu 2 jaar en ben toch al gauw 25 kilo aangekomen zonder ooit een eetschema te gebruiken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X